@Jerommeke88: De magnum schoenen, althans sommige modellen, zijn zowel in de "leather" uitvoering verkrijgbaar als in de standaard uitvoering waarin leer wordt gecombineerd met cordura.
Cordura schijnt sterker te zijn, leer is meer waterdicht. Volgens mij zijn beide stoffen goed te reinigen, misschien een voordeel van leer dat je het met goed onderhouden en poetsen lang "als nieuw" kunt houden. Maar goed, het zijn "werkschoenen" hè. Het cordura vind ik weer een stoerder uiterlijk hebben.
Voor de schoenen van Magnum kun je tevens inlegzooltjes per maat kopen, ik neem aan dat deze beter passen als universele zooltjes. Als ik Magnums aanschaf zal ik ze zeker uitproberen.
Alle andere maten die ik tot nu toe bekeken hebben zijn òf te duur of ik vind ze niet mooi. Ik zag overigens ergens een opmerking dat het moeilijk zou worden om dergelijke schoenen te kopen "als ik € 80,- al veel zou vinden". Diegene heeft mijn bericht wellicht verkeerd geinterpreteerd. Ik bedoelde dat ik voor € 80,-, de prijs die je vaak betaalt voor standaard legerkistjes betaalt, liever schoenen van Magnum o.i.d. koop. Maar inderdaad, € 120,- vind ik veel geld voor een paar schoenen dat ik voor mijn werk ga dragen en welke ik zelf moet betalen. Een aantal Magnum modellen zijn echter onder de € 90,- verkrijgbaar.
Met vriendelijke groet,
Sander