Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36126 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 6 maart 2007, 09:08:18
haha, ligt eraan hoor ;) Met de fiets ben ik eerder op de kazerne dan met de auto hoor :)

Op de fiets ben ik er sneller dan met de auto.Zeer zeker in de spits  8)

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen......zonder rijbewijs begin je niet veel meer.... ;)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 6 maart 2007, 14:02:57
Ik zie dit topic nu pas, maar voor mij zouden die bordjes/lampjes/flitsers etc. echt geen meerwaarde hebben hoor....als ik in me spiegel iemand zie aankomen die dat heeft voel ik mij echt niet geroepen om aan de kant te gaan hoor  ::) nog ff en iederee rijdt straks met flitsers lampjes bordjes of wat dan ook  :-X

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #42 Gepost op: 6 maart 2007, 15:39:06
Ik zie dit topic nu pas, maar voor mij zouden die bordjes/lampjes/flitsers etc. echt geen meerwaarde hebben hoor....als ik in me spiegel iemand zie aankomen die dat heeft voel ik mij echt niet geroepen om aan de kant te gaan hoor   nog ff en iederee rijdt straks met flitsers lampjes bordjes of wat dan ook  

Al doet iemand zich illigaal als voorrangsvoertuig voor, hij heeft dan wel de rechten van een voorrangsvoertuig.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #43 Gepost op: 6 maart 2007, 15:54:37
Het voeren van een blauw zwaai- of flitslicht is alleen toegestaan als je ten dienste bent van politie, brandweer of ambulance. Daarnaast moet je getraind zijn in het rijden met optische- en geluidssignalen. Nu ben ik niet geheel bekend met de procedures bij de brandweer maar ik meen dat niet iedere brandweerman getraind is in het rijden met OGS.

Rood licht is sowieso niet toegestaan. Persoonlijk zou ik er niet voor schromen om te bekeuren voor deze feiten. Natuurlijk is het belangrijk om zo snel mogelijk op die kazerne te komen, echt is het ook belangrijk dat er niet nog meer slachtoffers gemaakt worden.

Volgens mij is een prive auto van een brandweerman op weg naar de kazerne ten dienste van de brandweer en per 1 juli 2007 is de opleiding rijden met een voorrangsvoertuig pas verplicht, bij de brandweer altans. Dus schrijven lijkt me zonde van je tijd. Het rijden met een voorrangsvoertuig geeft je een algehele ontheving voor het RVV behalve artikel 5, dat blijft van kracht. Er bestaat wel een leidraad maar dat is geen wet, al zal een rechter er natuurlijk wel naar kijken.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Gast48368

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 6 maart 2007, 16:21:54

Al doet iemand zich illigaal als voorrangsvoertuig voor, hij heeft dan wel de rechten van een voorrangsvoertuig.

Die zin is mij te moeilijk om te begrijpen............... :o ;D ;D ;D

Gast48368

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 6 maart 2007, 16:24:49

Volgens mij is een prive auto van een brandweerman op weg naar de kazerne ten dienste van de brandweer en per 1 juli 2007 is de opleiding rijden met een voorrangsvoertuig pas verplicht, bij de brandweer altans. Dus schrijven lijkt me zonde van je tijd. Het rijden met een voorrangsvoertuig geeft je een algehele ontheving voor het RVV behalve artikel 5, dat blijft van kracht. Er bestaat wel een leidraad maar dat is geen wet, al zal een rechter er natuurlijk wel naar kijken.

Vanaf dat je pieper gaat, ben je ten dienste van de Brw, al rijdend, fietsend, of benewagen-nemend.... dat is altijd al zo geweest  ;)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 6 maart 2007, 18:10:45

Die zin is mij te moeilijk om te begrijpen............... :o ;D ;D ;D

de chauffeur in kwestie overtreed een wet door zicht onrechtmatig als voorrangsvoertuig voor te doen.
jij als medeweggebruiker kan dit niet zien en MOET er dus vanuit gaan dat dit een rechtsgeldig voorrangsvoertuig betreft en zal het dus ook zo moeten behandelen.
Politie Aspirant niveau 4

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 7 maart 2007, 13:41:02

Een priveauto van een brandweerman (M/V  ;)) staat niet ten dienste van de brandweer als een uitrukvoertuig. Het is geen voorrangsvoertuig en dus moet een vrijwilliger zich op weg naar de kazerne houden aan alle geldende regels

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #48 Gepost op: 7 maart 2007, 15:42:21
Een priveauto van een brandweerman (M/V  ;)) staat niet ten dienste van de brandweer als een uitrukvoertuig. Het is geen voorrangsvoertuig en dus moet een vrijwilliger zich op weg naar de kazerne houden aan alle geldende regels

Ik kan nergens vinden  dat een voorrangsvoertuig ook een uitrukvoertuig zou moeten zijn. :D

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 7 maart 2007, 18:08:35
Een priveauto van een brandweerman (M/V  ;)) staat niet ten dienste van de brandweer als een uitrukvoertuig.
Het is geen voorrangsvoertuig en dus moet een vrijwilliger zich op weg naar de kazerne houden aan alle geldende regels

op het moment dat welk voertuig dan ook blauwe flitslampen en geluidssignalen voert is het een voorrangsvoertuig, of het nu een brandweerauto is, of de golf die een 18 jarige jongere net heeft gekocht van een maatje en opgepimpt.
blauw-blauw + geluid = voorrangsvoertui
het maakt voor JOU als medeweggebruiker niet uit of het rechtmatig is of niet, jij ziet optische signalen en hoort geluidssignalen dus moet aan de kant :)
Politie Aspirant niveau 4