Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36164 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2007, 20:35:09
Dat klopt inderdaad, maar met de grote hoeveelheid verkeer in sommige dorpen KAN simpelweg de uitruk niet gehaald worden, door niemand! Veel mensen bedenken hier dingen op zoals bijvoorbeeld dit! Ik keur het niet goed, dat zeker niet! Maar het lichtgevende bordje vind ik wel weer een goede oplossing!

Wat ik veel zie is voertuigen die met alarmlichten zich als een ''idioot'' door het verkeer begeven opweg naar de kazerne! Dan vind ik dit bordje wel een goed alternatief / extra!

Nou ken ik de eigenaar van de auto van bovenstaand filmpje en ik weet dat het niet gebruikt word op de openbare weg maar dat dit filmpje (van de ledflitser) puur als marketing film is opgenomen voor een handeltje in (oranje) flitsers voor o.a wegwerkers! Het verlichtte brandweerbordje word wel gebruikt!

Tja,ik ben het helemaal met je eens dat het steeds lastiger wordt om op een fatsoenlijke en veilige manier op tijd op de kazerne te komen.Het lijkt wel of het vekeer steeds drukker wordt,en vooral tijdens de ochtend en avondsspits liggen de opkomsttijden van de vrijwilligers zwaar onder druk.

Zwaailampen,lichtgevende brandweerbordjes en knioperende gevaarslichten lossen die drukte niet op,en uit ervaring weet ik dat je ook niet direct op medewerking van medeweggebruikers hoeft te rekenen,een uitzondering daargelaten.
Het zou een mooie eerste klus voor onze nieuwe minister van BZK zijn,omdaar nu eens een mooie oplossing voor te verzinnen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2007, 20:39:30
Zoals ik al eens vaker geroepen heb, verlichtte brandweerbordjes a la gorichem met meteen een voorlichtingcampagne er aan vast! (Dit natuurlijk wel met de nodige regels voor vrijwilligers).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2007, 20:57:53
Of een ander vervoermiddel. Ik vind scootertje voor vrijwilligers wel een mooie oplossing. Ze kunnen sneller door het verkeer dan een auto (vooral in drukbewoonde gebieden) en kunnen vaak ook een kortere route nemen. Daarnaast zijn ze nog herkenbaar als brandweer ook.

Een brandweer led-bordje vind ik ook wel een goede optie, als mensen (ook de vrijwilligers!) maar niet gaan denken dat je er meer mee mag.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2007, 21:03:12
Of een ander vervoermiddel. Ik vind scootertje voor vrijwilligers wel een mooie oplossing. Ze kunnen sneller door het verkeer dan een auto (vooral in drukbewoonde gebieden) en kunnen vaak ook een kortere route nemen. Daarnaast zijn ze nog herkenbaar als brandweer ook.

Een brandweer led-bordje vind ik ook wel een goede optie, als mensen (ook de vrijwilligers!) maar niet gaan denken dat je er meer mee mag.

scooters: met de haast die er is krijg je pizzacoureur taferelen en onnodig veel extra gewonden of zelfs erger. een automobilist is vele malen minder kwetsbaar. is het overigens geen optie om vrijwilligers die niet op tijd op de kazerne kunnen zijn hun spullen meer naar huis te laten nemen en direct naar het betreffende adres te laten gaan, in dat geval zou zo'n verlicht ledbordje misschien een (bij calamiteiten) tijdelijke gedoging van foutparkeren kunnen opleveren.

die verlichte ledbordjes zijn niet verkeerd, maar er zijn (in mijn ogen) betere gebruiksmogelijkheden dan wegracen
Politie Aspirant niveau 4

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2007, 21:22:58
is het overigens geen optie om vrijwilligers die niet op tijd op de kazerne kunnen zijn hun spullen meer naar huis te laten nemen en direct naar het betreffende adres te laten gaan, in dat geval zou zo'n verlicht ledbordje misschien een (bij calamiteiten) tijdelijke gedoging van foutparkeren kunnen opleveren.

Alsjeblieft niet zeg, zou (weer) een lekker zooitje worden! Ik ken enkele gemeenten waar het vroeger wel gebeurde, en dat wil je echt niet! Zomaar 15 man die overal dr auto neer gooien en dergelijke plus het er naar toe rijden!  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2007, 21:30:12
Het is ondertussen een discussie geworden, maar dat is niet erg!!

Het filmpje is inderdaad gemaakt ter promotie van de flitser!!

Maar zoals al eens is gezegt, het is geen optie om brandweer mensen naar plaats van delict te sturen!

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2007, 21:30:38
Alsjeblieft niet zeg, zou (weer) een lekker zooitje worden! Ik ken enkele gemeenten waar het vroeger wel gebeurde, en dat wil je echt niet! Zomaar 15 man die overal dr auto neer gooien en dergelijke plus het er naar toe rijden!  :-X

als er brand is is het toch al een chaos vaak, daarnaast zou je toch wel kunnen drammen op enige vorm van nadenken

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2007, 21:35:45
. is het overigens geen optie om vrijwilligers die niet op tijd op de kazerne kunnen zijn hun spullen meer naar huis te laten nemen en direct naar het betreffende adres te laten gaan, in dat geval zou zo'n verlicht ledbordje misschien een (bij calamiteiten) tijdelijke gedoging van foutparkeren kunnen opleveren.

Er zijn nog een aantal korpsen waar de vrijwilligers met hun eigen auto naar het incident rijden.Maar dat is nog een kwestie van tijd,en dan zal elk korps vanuit de kazerne uitrukken.Vanwege allerlei zaken op gebied van veiligheid die in gedrang kwamen,is besloten dat er vanuit de kazerne uitgerukt wordt.En trouwens,jij wilt geen uitrukpak in je auto hebben wat een paar maal in de rook is geweest,of in andere smerige ongein  :-X :-X

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2007, 21:40:01
En trouwens,jij wilt geen uitrukpak in je auto hebben wat een paar maal in de rook is geweest,of in andere smerige ongein  :-X :-X

uhh mja ehh daar heb je eigenlijk wel een heel erg goed punt  ::)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2007, 21:47:19
als er brand is is het toch al een chaos vaak, daarnaast zou je toch wel kunnen drammen op enige vorm van nadenken

Geldt voor dat scooterrijden ook ;)

Maar je hebt wel een punt, op een scooter is minder veilig dan in een auto. Toch is er best een aantal korpsen dat er gebruik van maakt. Ik ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s