Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36145 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2007, 22:02:39
Het is nog altijd zo (en hier zijn al menig discussies over geweest) dat je volgens de wet een gewone verkeersdeelnemer bent als vrijwillige brandwacht. Dus alle consequenties zijn voor jezelf, wat voor uitruk je ook hebt. Een rechter zal naar de wet oordelen.

Bordje of scooter, of whatever.........mocht er iets gebeuren, en je hebt je onverantwoordelijk gedragen in het verkeer, dan heb je net als iedere burger iets uit te leggen aan de rechter........

Ik ken menig voorbeelden, waar onverantwoordelijk rijgedrag ten laste is gelegd, en je je rijbewijs kwijt bent voor een x aantal maanden/jaren. Dus dan kun je niet meer op je scootertje/ in je auto naar de kazerne. Op je fietsie duurt het nog langer, eer je op de kazerne bent  ;) ::) :P

Het is idd, zoals Peter zegt, een taak van de overheid om iets te doen voor de vrijwilligers, maar ik vrees dat er niets zal veranderen.......een weggebruiker heeft al genoeg moeite met"wat te doen"bij optische signalen van hulpverleningsvoertuigen, laat staan een burger voertuig..... :-X

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2007, 22:11:37
Zoals ik al eens vaker geroepen heb, verlichtte brandweerbordjes a la gorichem met meteen een voorlichtingcampagne er aan vast! (Dit natuurlijk wel met de nodige regels voor vrijwilligers).
In Gorinchem werkt het zeer naar behoren, er is een voorlichting naar de burger geweest, de politie heeft het goed gekeurd, en met het LEDBORD aan mogen de vrijwilligers op een weg tegen het verkeer inrijden van een eenrichtingsweg om snel bij de kazerne te komen, kortom alleen maar erg positieve geluiden, en een bewijs dat het een goed werkende optie is.  ;) :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2007, 22:12:32
Staat toch duidelijk Filmpjes,
Ben nog geen filmpje tegen gekomen alleen maar heen en weer geschreeuw van wel/niet.

Zullen we verder gaan met het plaatsen ervan!?

Op verzoek van de eigenaar van het voertuig is de starterspost (door de beginner) aangepast en het filmpje verwijderd!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2007, 22:17:01
Op verzoek van de eigenaar van het voertuig is de starterspost (door de beginner) aangepast en het filmpje verwijderd!
Kunnen we het topic gelijk wel sluiten,  mensen die het filmpje niet hebben gezien weten niet waar het over gaat, ik zou zeggen slotje erop  :-X :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2007, 22:17:32

Het is idd, zoals Peter zegt, een taak van de overheid om iets te doen voor de vrijwilligers, maar ik vrees dat er niets zal veranderen.......een weggebruiker heeft al genoeg moeite met"wat te doen"bij optische signalen van hulpverleningsvoertuigen, laat staan een burger voertuig..... :-X
Ik maak me ook geen illusies,daarom zei ik al voorzichtig het "zou" een mooie eerste klus zijn voor de minister van BZK  ;D ;)

Staat toch duidelijk Filmpjes,
Ben nog geen filmpje tegen gekomen alleen maar heen en weer geschreeuw van wel/niet.

Zullen we verder gaan met het plaatsen ervan!?

Als het goed is zul je verder ook geen filmpjes tegenkomen  ::)

In Gorinchem werkt het zeer naar behoren, er is een voorlichting naar de burger geweest, de politie heeft het goed gekeurd, en met het LEDBORD aan mogen de vrijwilligers op een weg tegen het verkeer inrijden van een eenrichtingsweg om snel bij de kazerne te komen, kortom alleen maar erg positieve geluiden, en een bewijs dat het een goed werkende optie is.  ;) :)
Mnja,erg fijn voor Gorinchem,maar ik weet korpsen die ook met hetzelfde probleem zitten.Er wordt wel geroepen dat je als vrijwillig brandwacht opweg naar de kazerne braaf aan de wet moet voldoen,maar aan de andere kant wordt wel wel geschreeuwt als dat voertuig te laat de kazerne uitrijdt.Dus laten ze nu eens eindelijk landelijk iets gaan doen,om het voor de vrijwilligers wat makkelijker te maken ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2007, 11:41:12
Door een communicatieve storing heb ik begrepen dat dit topic op slot moest, helaas bleek dit niet de bedoeling! Mijn excuus, reactie's kunnen en mogen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ron-Almere

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 maart 2007, 16:29:39

Ook bij de Brandweer Huizen(NH) hebben de vrijwilligers een ledbord in de auto. Dit is daar door zowel de gemeente, politie,V&W en het openbaar ministerie goedgekeurd. Daarnaast zijn er door de korpsleiding gebruiksregels opgesteld voor het gebruik van het bord.

Gast

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 1 maart 2007, 17:00:51
En zijn overige weggebruikers op de hoogte van het gebruik door vrijwilligers van dit bord? Immers, het verleent ze geen enkele voorrangsstatus ten opzichte van ander verkeer.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 1 maart 2007, 19:25:47
En zijn overige weggebruikers op de hoogte van het gebruik door vrijwilligers van dit bord? Immers, het verleent ze geen enkele voorrangsstatus ten opzichte van ander verkeer.
Ik geloof dat alleen de inwoners van Huizen op de hoogte zijn daarvan.Neemt niet weg dat de gemeente Huizen niet omgeven is met een muur,en er dus ook mensen komen van buiten de gemeente Huizen.En dus niet rekenen op brandweervrijwilligers met knipperende bordjes in hun privčauto. ::)

Gast

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 1 maart 2007, 20:00:34
Precies wat ik wilde aangeven ;)