Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 1 maart 2007, 20:06:50
Volgens mij kan de topicnaam veranderd worden, het ging nl om flimpjes en er staan hier 3 pagina's vol met welles nietes :)

Gast48368

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 2 maart 2007, 09:27:24
Volgens mij kan de topicnaam veranderd worden, het ging nl om flimpjes en er staan hier 3 pagina's vol met welles nietes :)

Het topic is verhuisd  ;) Als we de naam gaan veranderen, kloppen de berichten ook niet meer. Deze topic is juist ontstaan n.a.v. een filmpje  :)

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2007, 10:13:07
Op je fietsie duurt het nog langer, eer je op de kazerne bent  ;) ::) :P

haha, ligt eraan hoor ;) Met de fiets ben ik eerder op de kazerne dan met de auto hoor :)
Weer of geen weer... altijd brandweer

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2007, 11:29:25
e. Op je fietsie duurt het nog langer, eer je op de kazerne bent  ;) ::) :P

Op de fiets ben ik er sneller dan met de auto.Zeer zeker in de spits  8)

Willem58

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 3 maart 2007, 18:51:58
Ik ben mischien een ouwe zeur, maar er zijn nu, zonder flitsen al teveel collegas die het niet zo nauw nemen van huis naar de kazerne, laat staan wat er kan gebeuren als je flitslichten oid. gaat toestaan.
 Ja, ik ben wel opgeleid en aangesteld om met blauw-blauw te rijden (prio1), en ook als bevelvoerder "voel" ik mij mede veranwoordelijk voor wat mijn chauffeur uitvreet! Ik moet er echter niet aan denken wat er gaat gebeuren als men zich, dmv. flitsers of wat dan ook voor signalen sneller door het verkeer wil gaan begeven dan "verkeersveilig" verantwoord is. De term ongeleide projectielen is voor sommige van mijn collegas op z'n plaats, en vaak zijn het ook diezelfde mensen die zeuren om een bordje,  al dan niet flitsend, voor op de auto. Geef aub. een voorbeeldfunctie en rij verantwoord. ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #35 Gepost op: 4 maart 2007, 02:49:02
Geef aub. een voorbeeldfunctie en rij verantwoord. ;)

met een kniperend brandweer bordje kan je ook heel verantwoord rijden en aan de snelheid houden, je loopt alleen het risico dat je wat eerder ruim baan of voorrang krijgt.

verantwoordt gebruik met goede afspraken en dan nog nakomen ook zou best er toe bij kunnen dragen dat de opkomst naar de kazerne toch wat sneller kan verlopen zonder regels te overtreden.
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 4 maart 2007, 11:10:17
met een kniperend brandweer bordje kan je ook heel verantwoord rijden en aan de snelheid houden, je loopt alleen het risico dat je wat eerder ruim baan of voorrang krijgt.

verantwoordt gebruik met goede afspraken en dan nog nakomen ook zou best er toe bij kunnen dragen dat de opkomst naar de kazerne toch wat sneller kan verlopen zonder regels te overtreden.
Prachtig omschreven,alleen ik weet niet of je bekend bent bent de verkeerssituaties tijdens de spit.En een heleboel weggebruikers met oogkleppen op rijden,en al brandweervoertuigen met blauw en herrie aan over het hoofd zien.Gewoon omdat ze vinden dat zij haast hebben,en een hulpverlener niet belangrijk is.Doe normaal als je voor een uitruk naar de kazerne moet,en perminenteer niet of je op dat moment meer bent dan een andere weggebruiker.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #37 Gepost op: 4 maart 2007, 14:21:04
Dit topic doet me denken aan die aflevering Blik op de Weg ooit waarin door de videowagen een brandweerman onderweg naar de kazerne werd gespot. ;).

Overigens heb ik pak 'm beet 1,5 jaar geleden eens een HV-uitruk gespot in een gemeente in mijn eigen regio. Daar kwamen twee preventisten die hun dagelijkse werkzaamheden op het gemeentehuis uitvoeren samen met de dienstbus naar de kazerne om vandaar ook met z'n tweeën met de HV naar een ongeval uit te rukken (de TS kwam van een naburige gemeente).

Behalve deze twee kwam er verder niemand meer op (heb nog 10 min gewacht), vermoedelijk omdat zij beseffen dat met deze twee op het gemeentehuis en het feit dat er maar 2 personen mee mogen bij assistentie met de HV buiten de gemeente ze de uitruk toch niet zouden halen. Goed te keuren? Nee, dat niet maar begrijpelijk is het wel. We kunnen dus het volgende cconcluderen:

- Een van beide heren is in het bezit van de nodige papieren om met OGS te mogen rijden (moet met de HV immers ook)
- Behalve deze twee heren komt er niemand op en er worden dus ook geen collega's benadeeld.
- Het gaat om een spoedeisende inzet waarbij elke seconde kan tellen.
- De dienstbus is voorzien van OGS.

Waarom zou je deze twee mensen in een dergelijke situatie geen toestemming geven om met de dienstbus met OGS van het gemeentehuis naar de kazerne te rijden? Mij lijkt dit gezien de omstandigheden verantwoord en gewenst. Hoe denken jullie daarover? Zouden mensen in het bezit van de benodigde papieren en een als brandweer herkenbaar voertuig voorzien van OGS wel met OGS naar de kazerne moeten mogen rijden?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #38 Gepost op: 4 maart 2007, 18:17:09
Prachtig omschreven,alleen ik weet niet of je bekend bent bent de verkeerssituaties tijdens de spit.En een heleboel weggebruikers met oogkleppen op rijden,en al brandweervoertuigen met blauw en herrie aan over het hoofd zien.Gewoon omdat ze vinden dat zij haast hebben,en een hulpverlener niet belangrijk is.Doe normaal als je voor een uitruk naar de kazerne moet,en perminenteer niet of je op dat moment meer bent dan een andere weggebruiker.

ik ben het helemaal eens met jouw uitleg, de mentaliteit van de overige weggebruikers bepalen de situatie waarin je komt te verkeren, je zal als brandweerman jezelf een goede dicipline op moeten leggen om je te beheersen.
voor een aantal is dit best moeilijk wat ik ook wel weer kan begrijpen.
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 5 maart 2007, 19:41:08
ik ben het helemaal eens met jouw uitleg, de mentaliteit van de overige weggebruikers bepalen de situatie waarin je komt te verkeren, je zal als brandweerman jezelf een goede dicipline op moeten leggen om je te beheersen.
voor een aantal is dit best moeilijk wat ik ook wel weer kan begrijpen.
Klopt,de grootste verantwoordelijkheid ligt bij de brandweerman/vrouw zelf.Die zal de dicipline moeten opbrengen om zich als "heer in het verkeer" te gedragen.Ik weet uit ervaring dat dat enorm lastig is opdat moment,maar wel het beste  ;)