Als een bakker vijf minuten later op zijn werk komt is je brood later klaar
Als een technicus later bij zijn klant komt, werkt de machine iets later
Als de brandweer vijf minuten later komt, heeft de brand wellicht een flashover conditie bereikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de bewoner gestikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de auto geheel onderwater en de passagier verdronken.
Beetje kort door de bocht gesteld (zowel van jou als van mij, lang leve het chargeren)
Wat ik wil zeggen is, dat een brw vrijwilliger een dringende taak heeft en ook voor jouw naasten probeert asap zijn werk te doen.
inderdaad als een bakker zijn brood te laat klaar heeft kan hij niets verkopen komt dat vaak voor kan hij zijn tent wel sluiten
dat is economisch belang maar wie zegt niet dat er morgen weer een andere bakker is die al die klanten overneemt
juist een heel klein economisch belang
de brandweer is een gemeentelijke organisatie die in het hele land hetzelfde behoord te werken (brandweerwet etc)
de brandweer is belast met diversen dringende taken en zolang het de vrijwilligers zijn die die taak moeten verzorgen is het de zaak van de gemeenten om een landelijke wetgeving af te dwingen indien de huidige niet meer past in het hedendaagse plaatje
persoonlijk heb ik hier geen last van de drukte.
ik woon in een boerendorp en heb dus geen stoplichten of files als er wat loos is
enkel moet je wel eens wachten op een auto omdat de weg te smal is maarja dat heeft iedereen
vaak is het ook de mentaliteit van de vrijwilligers zelf
er blijven mensen als gekken racen
ten eerste krijg je zo nooit respect en voorang van je medeweggebruikers
en de tweede je brengt jezelf en anderen onnodig in gevaar
eigenlijk zou iedereen gewoon normaal naar de kazerne moeten rijden (klinkt vreemd bij een spoedoproep) maar je moet het volgens de regels doen en als het de gemeente/rijk/de burger allemaal te lang duurt komen er vanzelf oplossingen