Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36157 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

marcel-beets

• Forum gebruiker
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #80 Gepost op: 26 april 2007, 15:26:54
Als een bakker vijf minuten later op zijn werk komt is je brood later klaar
Als een technicus later bij zijn klant komt, werkt de machine iets later

Als de brandweer vijf minuten later komt, heeft de brand wellicht een flashover conditie bereikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de bewoner gestikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de auto geheel onderwater en de passagier verdronken.

Beetje kort door de bocht gesteld (zowel van jou als van mij, lang leve het chargeren)

Wat ik wil zeggen is, dat een brw vrijwilliger een dringende taak heeft en ook voor jouw naasten probeert asap zijn werk te doen.

inderdaad  als een bakker zijn brood te laat klaar heeft kan hij niets verkopen   komt dat vaak voor kan hij zijn tent wel sluiten
dat is economisch belang     maar wie zegt niet dat er morgen weer een andere bakker is   die al die klanten overneemt  
juist een heel klein economisch belang  

de brandweer is een gemeentelijke organisatie die in het hele land hetzelfde behoord te werken (brandweerwet etc)
de brandweer is belast met diversen dringende taken   en zolang  het de  vrijwilligers zijn die die taak moeten verzorgen  is het de zaak van de gemeenten om een landelijke wetgeving af te dwingen  indien de huidige niet meer past in het hedendaagse plaatje

persoonlijk heb ik hier geen last van de drukte.
ik woon in een boerendorp   en heb dus geen stoplichten of files  als er wat loos is
enkel moet je wel eens wachten op een auto omdat de weg te smal is maarja dat heeft iedereen

vaak is het ook de mentaliteit van de vrijwilligers  zelf
er blijven mensen als gekken  racen  
ten eerste krijg je zo nooit respect en voorang van je medeweggebruikers  
en de tweede je brengt jezelf en anderen onnodig in gevaar
eigenlijk zou iedereen gewoon normaal naar de kazerne moeten rijden (klinkt vreemd bij een spoedoproep)  maar je moet het volgens de regels doen en als het de gemeente/rijk/de burger   allemaal te lang duurt  komen er vanzelf oplossingen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 30 april 2007, 17:01:25

En blijkbaar zijn er (gelukkig) weinig anderen die het in hun hoofd halen om flitsers in te bouwen

Daar zul je nog raar van staan te kijken! Er zijn zelfs korpsen waar je een uitzondering bent als je het niet doet!

Laatst reed ik in de regio Noord Holland Noord, toen kwamen zelfs voertuigen langs met ingebouwde wig-wag en dergelijke
 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 1 mei 2007, 11:07:55

vaak is het ook de mentaliteit van de vrijwilligers  zelf
er blijven mensen als gekken  racen  
ten eerste krijg je zo nooit respect en voorang van je medeweggebruikers  
en de tweede je brengt jezelf en anderen onnodig in gevaar
eigenlijk zou iedereen gewoon normaal naar de kazerne moeten rijden (klinkt vreemd bij een spoedoproep)  maar je moet het volgens de regels doen en als het de gemeente/rijk/de burger   allemaal te lang duurt  komen er vanzelf oplossingen

Gedeeltelijk mee eens, je moet niet als gekke naar de kazerne racen. Ook ik hou me niet altijd aan alle regels. Het zou mooi zijn als we de illusie hoog kunnen houden, met gepaste snelheid en met in achtneming van de verkeersregels. Het gaat mis en de er wordt bijgestuurd. Als ik een ding weet is dat er niet wordt bijgestuurd. Alles ligt vast in regels, en die regels zijn er maar met een reden, het straatje schoonvegen van de personen aan de top.

Als een vrijwilliger, god behoede het, een ongeval veroorzaakt, staat er dat de vrijwilliger zich aan de regels moet houden (en dat moet hij ook !!!) Als de vrijwilliger door verkeersdruktes te laat komt, presteert de brandweer slecht en moet er wat aan het korps gedaan worden, etc, etc.

Het is net als bij de schipholbrand. Ja er zijn ontruimingsoefeningen gedaan (voldaan aan eigen regels), nee het team wat er zat heeft dat nog nooit gedaan, maar ja dat hoeft ook niet volgens onze eigen regels.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

brielle

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 1 mei 2007, 11:21:01
heeft iemand even die link van het filmpje want ik zie hem niet staan ?
alvast bedankt

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 1 mei 2007, 13:09:26
alvast bedankt

Citaat van: Jerommeke88
Op verzoek van de eigenaar van het voertuig is de starterspost (door de beginner) aangepast en het filmpje verwijderd!

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 1 mei 2007, 15:04:53
alvast bedankt
Even op Youtube zoeken daar staat ie ook  ;)

paul_hartog

• Gast
Reactie #86 Gepost op: 1 mei 2007, 18:28:28
en wat moet je dan als zoekwoord intypen??

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #87 Gepost op: 18 mei 2007, 22:21:34
Als een bakker vijf minuten later op zijn werk komt is je brood later klaar
Als een technicus later bij zijn klant komt, werkt de machine iets later

Als de brandweer vijf minuten later komt, heeft de brand wellicht een flashover conditie bereikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de bewoner gestikt
Als de brandweer vijf minuten later komt, is de auto geheel onderwater en de passagier verdronken.

Beetje kort door de bocht gesteld (zowel van jou als van mij, lang leve het chargeren)

Wat ik wil zeggen is, dat een brw vrijwilliger een dringende taak heeft en ook voor jouw naasten probeert asap zijn werk te doen.

Dus als de dokter vijf minuten later komt is mogelijk zijn patient overleden want in sommige plaatsen hoef je op een ambulance binnen een kwartier niet te rekenen
Dus als de berger 5 minuten te laat komt omdat een auto bovenop een slachtoffer ligt is die overleden (niet alle korpsen hebben een hv1 met takeltje en wordt dus soms een berger ingeschakeld
De mensen van de KNRM moeten dan ook een bordje krijgen want ook die moeten snel bij een schip in nood wezen

Komt misschien flauw over maar er zijn meer mensen die " snel " ergens moeten wezen...

Johan 818

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 20 mei 2007, 13:13:26

Dus als de berger 5 minuten te laat komt omdat een auto bovenop een slachtoffer ligt is die overleden (niet alle korpsen hebben een hv1 met takeltje en wordt dus soms een berger ingeschakeld

Hier heeft men tegenwoordig hefkussens voor ::)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #89 Gepost op: 20 mei 2007, 15:48:55
Dus als de dokter vijf minuten later komt is mogelijk zijn patient overleden want in sommige plaatsen hoef je op een ambulance binnen een kwartier niet te rekenen
De mensen van de KNRM moeten dan ook een bordje krijgen want ook die moeten snel bij een schip in nood wezen

Komt misschien flauw over maar er zijn meer mensen die " snel " ergens moeten wezen...

Voor de dokter hebben we de HAP met prio 1
Nog nooit meegemaakt dat een berger voor dit soort situaties moet komen. Zaals eerder werd aangedragen hebben we daar de kussens voor.
Hoe het bij de KNMR geregeld is weet ik niet , woon niet aan zee O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.