Dus als de dokter vijf minuten later komt is mogelijk zijn patient overleden want in sommige plaatsen hoef je op een ambulance binnen een kwartier niet te rekenen
Dus als de berger 5 minuten te laat komt omdat een auto bovenop een slachtoffer ligt is die overleden (niet alle korpsen hebben een hv1 met takeltje en wordt dus soms een berger ingeschakeld
De mensen van de KNRM moeten dan ook een bordje krijgen want ook die moeten snel bij een schip in nood wezen
Komt misschien flauw over maar er zijn meer mensen die " snel " ergens moeten wezen...
Een quote uit een eerder bericht van mij in de thread:
Hierbij moet je denken aan vrijwilligers bij de brandweer, sigma, huisartsen, politie. Deze voertuigen hebben GEEN voorrang op het overige verkeer. Het enige doel wat dit Optische signaal heeft, is het aangeven dat er een publieke spoedtaak moet worden uitgevoerd en dat de persoon achter het stuur daarvoor is opgeroepen. Het is een verklaring voor het mogelijk onrustige gedrag achter het stuur, de gehaastheid, etc. Natuurlijk is iedereen verplicht om zich te conformeren aan de bestaande verkeersregels.
Een berger, daar heb ik mijn twijfels over. Volgens mij, maar mijn kennis rijkt daar misschien niet ver genoeg voor, is niet repressief. Deze ruimt met name de boel op. Overigens zie je in de spits regelmatig de bergers met lichten tussen de file door rijden. De meeste mensen redeneren toch, hij gaat de boel opruimen en dan ben ik sneller thuis. Het gaat vaak toch echt om eigen belang. De heli mag niet landen in Rotterdam omdat de buurt klaagt, maar owe als het een familielid betreft!!
Wat betreft de situatie van de bergerl Ik zou inderdaad kussens, domme krachten, spreider, takels of zoiets gebruiken.
KNRM zou ook in het lijstje horen van vrijwilligers die met een dringende taak moeten rijden.
Niet alle HAP instanties rijden overigens met blauwe ogs, in Waterweg rijden ze met een groen lampje op het dak. Toch een ander licht om aan te geven, we hebben haast.