Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36174 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 20 mei 2007, 16:00:29
Voor de dokter hebben we de HAP met prio 1
Behalve dan voor de meeste delen van Nederland......  ::)  ;)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #91 Gepost op: 20 mei 2007, 19:10:01
Behalve dan voor de meeste delen van Nederland......  ::)  ;)
Is dat zo?
In de gehele regio hier wel.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

paul_hartog

• Gast
Reactie #92 Gepost op: 20 mei 2007, 20:16:47
hij zegt ook voor de meeste delen he ::)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #93 Gepost op: 20 mei 2007, 20:45:03
hij zegt ook voor de meeste delen he ::)

Hij zegt : Behalve dan voor de meeste delen van Nederland......  

Daar maak ik uit op dat het in de meeste delen niet zo is, en er geen HAP beschikbaar is.

Maar ook ik kan er natuurlijk wel eens naast zitten O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

paul_hartog

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 20 mei 2007, 22:04:30
Hij zegt : Behalve dan voor de meeste delen van Nederland......  

Daar maak ik uit op dat het in de meeste delen niet zo is, en er geen HAP beschikbaar is.

Maar ook ik kan er natuurlijk wel eens naast zitten O0
Denk dat dat niet bedoelt word nee  ;)

volgens mij wel erg offtopic dit trouwens.

waar blijven de flimpjes  ;D ;D ;D ;D

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 21 mei 2007, 12:53:27
Dus als de dokter vijf minuten later komt is mogelijk zijn patient overleden want in sommige plaatsen hoef je op een ambulance binnen een kwartier niet te rekenen
Dus als de berger 5 minuten te laat komt omdat een auto bovenop een slachtoffer ligt is die overleden (niet alle korpsen hebben een hv1 met takeltje en wordt dus soms een berger ingeschakeld
De mensen van de KNRM moeten dan ook een bordje krijgen want ook die moeten snel bij een schip in nood wezen

Komt misschien flauw over maar er zijn meer mensen die " snel " ergens moeten wezen...

Een quote uit een eerder bericht van mij in de thread:
Citaat
Hierbij moet je denken aan vrijwilligers bij de brandweer, sigma, huisartsen, politie. Deze voertuigen hebben GEEN voorrang op het overige verkeer. Het enige doel wat dit Optische signaal heeft, is het aangeven dat er een publieke spoedtaak moet worden uitgevoerd en dat de persoon achter het stuur daarvoor is opgeroepen. Het is een verklaring voor het mogelijk onrustige gedrag achter het stuur, de gehaastheid, etc. Natuurlijk is iedereen verplicht om zich te conformeren aan de bestaande verkeersregels.

Een berger, daar heb ik mijn twijfels over. Volgens mij, maar mijn kennis rijkt daar misschien niet ver genoeg voor, is niet repressief. Deze ruimt met name de boel op. Overigens zie je in de spits regelmatig de bergers met lichten tussen de file door rijden. De meeste mensen redeneren toch, hij gaat de boel opruimen en dan ben ik sneller thuis. Het gaat vaak toch echt om eigen belang. De heli mag niet landen in Rotterdam omdat de buurt klaagt, maar owe als het een familielid betreft!!

Wat betreft de situatie van de bergerl Ik zou inderdaad kussens, domme krachten, spreider, takels of zoiets gebruiken.

KNRM zou ook in het lijstje horen van vrijwilligers die met een dringende taak moeten rijden.

Niet alle HAP instanties rijden overigens met blauwe ogs, in Waterweg rijden ze met een groen lampje op het dak. Toch een ander licht om aan te geven, we hebben haast.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

paul_hartog

• Gast
Reactie #96 Gepost op: 21 mei 2007, 12:57:22
dat mag toch niet? want groen is geen officiele kleur :-X

Gast

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 21 mei 2007, 13:01:39
Is het wel, alleen ter aanduiding van commando-voertuig/eerste ter plaatse/leidinggevende.
Niet een kleur voor de HAP lijkt mij.

paul_hartog

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 21 mei 2007, 13:05:26
ja ik zei het verkeerd ,ik bedoelde idd dat het geen officieele kleur is om door het verkeer te rijden.
maar als het niet mag snap ik niet waarom dat niet aangepakt word.
want ik kan me herinderen dat het vroeger al eens is voorgekomen dat er een huisarts was die er voor werd beboet

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #99 Gepost op: 21 mei 2007, 14:35:06
Nog nooit meegemaakt dat een berger voor dit soort situaties moet komen. Zaals eerder werd aangedragen hebben we daar de kussens voor.

Berger Logicx Van Amerongen (res. Arnhem) heeft blauwe lampen en rijdt voor ongevallen ten dienste van de brandweer.

Maar dat is een geval apart in Nederland ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s