Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 36138 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

marcel-beets

• Forum gebruiker
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #110 Gepost op: 21 mei 2007, 23:45:04
Hoe goed bedoelt dat dan ook mag zijn, ik blijf 't een stomme actie vinden van die arts.

Hij heeft 'n patient met acute hartproblemen aan de telefoon, en ipv 112 te bellen 'n ambu te sturen springt ie zelf in z'n auto en racet ie als 'n gek naar die patient toe.

Hij is niet getrained om op dergelijke manier te rijden, hij gaat meerdere malen door rood (in 'n gewoon burgervoertuig) en rijdt ook overal veelste hard, en waarvoor, om in z'n eetje zonder de juiste apperatuur en materiaal een reanimatie uit te voeren...  :-X

Als ie nu gewoon 'n ambulance had gestuurd had ie veilig door 't verkeer kunnen gaan, en had de 2 koppige bemanning inclusief materiaal en medicatie voor meer voor die patient kunnen betekenen als die echt gereanimeerd moest worden.

ik begrijp dat je het dom vind  en  ik zou het ook niemand aanbevelen te doen

Maar
wat was de achtergrond van die arts  ?  
was het een bekende van de patient ?
had ie mischien al een ambu gebeld ?
mischien woonde de patient in een buitengebied (aanrijtijd ambu +- 20 min ) ?
mischien heeft de ggd hem ter plaatse verzocht na de melding ivb met een tekort aan ambu op korte termijn ?

als je de achtergronden niet weet kan je niet oordelen over de situatie

de betreffende politieagent  kon dat ''waarschijnlijk'' wel  
mocht de arts   verzachtende of  uit  rechtvaardigende omstandigheden  gehandelt hebben  en het niet eens zijn met de ''waarneming'' van de agent op die betreffende dag    dan kan hij beroep aantekenen en de bon aanvechten

Karim

• Gast
Reactie #111 Gepost op: 22 mei 2007, 00:02:55

Maar
wat was de achtergrond van die arts  ?  
was het een bekende van de patient ?
had ie mischien al een ambu gebeld ?
mischien woonde de patient in een buitengebied (aanrijtijd ambu +- 20 min ) ?
mischien heeft de ggd hem ter plaatse verzocht na de melding ivb met een tekort aan ambu op korte termijn ?

als je de achtergronden niet weet kan je niet oordelen over de situatie

Je hoeft ook niet alle achtergronden te kennen om te kunnen zeggen dat het gewoon gevaarlijk is om als 'n gek door 't verkeer en door rood te scheuren in 'n onopvallende auto zonder extra rijopleiding.

En als 't een familielid o.i.d. van de arts betrof had dat er vast wel bijgestaan in 't artikeltje.
En als de GGD MKA hem al had geadviseerd om zelf (ook) terplaatse te gaan dan was dat nog altijd onder normale omstandigheden, zij kunnen nooit tegen iemand zeggen van scheur zelf maar die kant op en let niet op de regels...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 22 mei 2007, 10:10:08
Zullen we het hier weer even over brandweervrijwilligers hebben?

Ik ben wel benieuwd naar dat filmpje op youtube namelijK!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 22 mei 2007, 11:41:11
Zullen we het hier weer even over brandweervrijwilligers hebben?

Ik ben wel benieuwd naar dat filmpje op youtube namelijK!

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een zoekterm te posten, want ik kan hem nergens ontdekken  ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #114 Gepost op: 24 mei 2007, 20:25:56
wat een gelul allemaal, alles is al uit en te na besproken, in nederland mag heel veel en kan heel veel en de achtergronden spelen ook altijd mee.

er zijn legio uitzonderingen die aan ons zeker niet verklaard zullen worden.
 en ja er zijn bijvoorbeeld veel meer partikuliere takel diensten die vergunning hebben om met blauw te rijden.
Nemo me impune lacessit