Hoe goed bedoelt dat dan ook mag zijn, ik blijf 't een stomme actie vinden van die arts.
Hij heeft 'n patient met acute hartproblemen aan de telefoon, en ipv 112 te bellen 'n ambu te sturen springt ie zelf in z'n auto en racet ie als 'n gek naar die patient toe.
Hij is niet getrained om op dergelijke manier te rijden, hij gaat meerdere malen door rood (in 'n gewoon burgervoertuig) en rijdt ook overal veelste hard, en waarvoor, om in z'n eetje zonder de juiste apperatuur en materiaal een reanimatie uit te voeren...
Als ie nu gewoon 'n ambulance had gestuurd had ie veilig door 't verkeer kunnen gaan, en had de 2 koppige bemanning inclusief materiaal en medicatie voor meer voor die patient kunnen betekenen als die echt gereanimeerd moest worden.
ik begrijp dat je het dom vind en ik zou het ook niemand aanbevelen te doen
Maar
wat was de achtergrond van die arts ?
was het een bekende van de patient ?
had ie mischien al een ambu gebeld ?
mischien woonde de patient in een buitengebied (aanrijtijd ambu +- 20 min ) ?
mischien heeft de ggd hem ter plaatse verzocht na de melding ivb met een tekort aan ambu op korte termijn ?
als je de achtergronden niet weet kan je niet oordelen over de situatie
de betreffende politieagent kon dat ''waarschijnlijk'' wel
mocht de arts verzachtende of uit rechtvaardigende omstandigheden gehandelt hebben en het niet eens zijn met de ''waarneming'' van de agent op die betreffende dag dan kan hij beroep aantekenen en de bon aanvechten