Allereerst, ik vind het een hele knappe foto, dergelijke composities zie je niet veel. Ik ben echter van mening dat je niet te spastisch moet doen mbt copyright vermelding. Zoals je in dit voorbeeld al ziet; Waar een wil is, is een weg. Als iemand de foto wil stelen cq misbruiken ondanks het intellectuele eigendom wat standaard berust op een foto, ook al wordt er geen copyright vermeldt, dan gebeurt dat toch wel. Ik wil het niet goedpraten cq goedkeuren, maar je moet de kijkers hun plezier niet ontnemen omdat je als fotograaf bang bent dat je foto gestolen wordt.
Vraag jezelf af wat je er voor nadelen van ondervindt, als je je foto elders tegenkomt. Als jij inkomsten put uit fotografie, zorg er dan voor dat online gepupliceerde en dus algemeen beschikbare foto's niet te groot zijn en zich dus minder goed lenen voor drukwerk. Het versturen naar een krant of vakblad zal dan zinloos zijn. Als je wel ergens je foto's tegen komt, zorg er dan voor dat je ten alle tijden over de originelen beschikt en dit ook aan kunt tonen.
Zo zijn mijn foto's (totaal ander vakgebied) ooit gepubliceerd op een website waarop men demonstreerde tegen een bepaald onderwerp, iets waar ik absoluut niet achter stond en dus niet wilde dat mijn foto's daarvoor gebruikt werden. Het heeft wat moeite gekost en heb zelfs brieven moeten sturen naar de internetprovider van de persoon in kwestie, maar uiteindelijk waren de foto's weg. Dit is dan een extreem voorbeeld terwijl het natuurlijk nog verder zou kunnen gaan (rechtzaak), maar aan het eind van het verhaal bezit de fotograaf het intellectuele eigendom en zolang je dat kunt aantonen heeft de 'dief' echt geen poot om op te staan.