Crashtender gekanteld vliegbasis Soesterberg - Soest 03-03-'07

Auteur Topic: Crashtender gekanteld vliegbasis Soesterberg - Soest 03-03-'07  (gelezen 17086 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rupsberger

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 4 maart 2007, 23:10:12
klopt helemaal.de 100 tons kraan is van saan.we zijn hier toch nog wel een uurtje of 6 mee bezig geweest.was weer eens een andere manier van een zondag door brengen ;)


photoboy1960

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • photoboy1960
Reactie #31 Gepost op: 5 maart 2007, 08:59:03
Mooie foto.Jammer van de brandweerauto.Maar gelukkig is de bestuurder er levend af gekomen en dat is het belangrijkste van het verhaal.wand een Brandweerwagen is te vervangen en een mensenleven niet  :)


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2007, 16:14:53
Kinderen gewond bij ongeluk vliegbasis

Gepubliceerd op 04 maart 2007, 17:14
Laatst bijgewerkt op 04 maart 2007, 17:17

soesterberg -  Een enorme crashtender brandweerwagen van de vliegbasis Soesterberg is zaterdagmiddag rond vijf uur gekanteld bij een demonstratierit op het vliegveld. Daarbij raakten twee veertienjarige leden van de jeugdbrandweer Deventer licht gewond.


In het militaire brandweervoertuig - ontworpen voor vliegtuigcrashes - zaten zes mensen, waaronder leden van de brandweer van de luchtmachtbasis. Pas nadat het veertig ton wegende gevaarte overeind was getakeld, konden de inzittenden uit hun benarde positie worden bevrijd door de massaal toegesnelde hulpdiensten. De basis was om het moment van het ongeval gesloten. De jeugdbrandweer was een dagje uit. De Koninklijke Marechaussee stelt een onderzoek in.


Bron: Gooi en Eemlander.nl


fire crash rescue

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2007, 21:31:55
Als iemand (meer) weet hoe het gaat met de jongen die bekneld heeft gezeten en de rest, laat het me weten.(PM)!!

En wat de tender betreft, diverse opbouwdelen zijn niet meer te gebruiken, zo als het er nu uitziet is het chassis redelijk ok.

Ik hoop echt van harte dat dit incident geen ernstige gevolgen heeft voor de toekomst.
We hebben altijd met veel plezier diverse demo's gedaan en vele vrolijke gezichten de poort uit zien gaan, en vele digitale kaartjes zijn volgeschoten van 'ons' materieel.
Maar meerijden met deze blusgigant is en blijft iets speciaals.

Zodra er meer bekent is en naar buiten gebracht mag worden zal ik het laten weten als er intresse in is

groetjes,
FCR


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2007, 21:39:52
Als iemand (meer) weet hoe het gaat met de jongen die bekneld heeft gezeten en de rest, laat het me weten.(PM)!!

En wat de tender betreft, diverse opbouwdelen zijn niet meer te gebruiken, zo als het er nu uitziet is het chassis redelijk ok.

Ik hoop echt van harte dat dit incident geen ernstige gevolgen heeft voor de toekomst.
We hebben altijd met veel plezier diverse demo's gedaan en vele vrolijke gezichten de poort uit zien gaan, en vele digitale kaartjes zijn volgeschoten van 'ons' materieel.
Maar meerijden met deze blusgigant is en blijft iets speciaals.

Zodra er meer bekent is en naar buiten gebracht mag worden zal ik het laten weten als er intresse in is

groetjes,
FCR






Ik neem dus aan dat u bij de betreffende vliegbasis werkt?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 24 maart 2007, 21:41:57
http://www.destentor.nl/deventer/article1179398.ece

Verscherpte regels vliegbases zorgen voor hulpdienstenhausse bij crash
door Sandra Bouck

DEVENTER/SOESTERBERG - De van alle kanten toegesnelde hulpdiensten deden zaterdag het ongeluk met de grote militaire brandblusser op de vliegbasis Soesterberg erger lijken dat het was. "Sinds de ramp met de Hercules in Eindhoven zijn de regels voor ongevallen op luchthavens stevig aangescherpt.
Daarom kwamen ze van alle kanten aangesneld", aldus de Deventer brandweercommandant Michel Thijssen, die contact had met de familie van een van de twee Deventer slachtoffers.

Een 13-jarige jongen brak zijn grote teen. Een meisje, gisteren net 16 geworden, kwam er af met stijve spieren en kneuzingen. Zij mocht zaterdagavond al naar huis. De jongen is 's avonds onmiddellijk geopereerd omdat de grote teen behoorlijk is beschadigd. Misschien is nog een tweede ingreep door een plastisch chirug nodig.

De twee zaten met een leeftijdsgenootje en een begeleider van de Deventer jeugdbrandweer, plus nog twee onbekenden, in de 40 ton zware crashtender toen die kantelde. Dat gebeurde tijdens de allerlaatste demonstratierit die tevens de afsluiting vormde van het uitstapje.

De hevig geschrokken Deventer ploeg - bestaande uit 15 tot 20 jongeren in de leeftijd tot 18 jaar - was uitgenodigd door iemand van de vrijwillige brandweer die op Soesterberg werkt.

Thijssen begreep van verschillende kanten dat de crashtender bij het nemen van een bocht, vermoedelijk boven een richel, is gekanteld. Omdat de deur daarna 'bovenop' het vehikel zat, duurde het een tijd voordat alle passagiers er uit gehaald konden worden. Daarna werd de brandblusser met behulp van een takelwagen overeind gezet. Er raakte niemand bekneld.


rupsberger

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 25 maart 2007, 11:50:41
in sommige berichten stond dat de inzittende pas nadat de tender was gekanteld,bevrijdt konden worden.dit is in ieder geval niet waar.het ongeval was zaterdag avond gebeurt en op zondag middag werdt hij weer op zijn wielen gezet

[verwijderd door de beheerder]


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #37 Gepost op: 25 maart 2007, 17:39:20
in sommige berichten stond dat de inzittende pas nadat de tender was gekanteld,bevrijdt konden worden.dit is in ieder geval niet waar.het ongeval was zaterdag avond gebeurt en op zondag middag werdt hij weer op zijn wielen gezet
Kan ie?? Wacht ff, er is iets met de polis...  :D


Djim

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2007, 17:37:03
Tja en dat noem je demo........  Zal meer opschepperig bravour gedrag zijn geweest. Je kan je afvragen of je zo'n een persoon ooit nog achter een stuur moet zetten, maar dat is mijn mening.

Ja dat zeg jij maar er is niks van waaar ik zat er in toen het gebeurde ik heb mijn halve teen verloren de chauffeur reed NIET te hard iedereen die zo denkt ben ik echt gewoon heel boos om het was waarschijnlijk een technisch mankement er zat een black box in die is nu voor onderzoek naar amerika
dus zeg NIET DAT HET ZIJN SCHULD WAS DAAR WORD IK ECHT BOOS OM als je er geen eens bij was >:(

groet djim