Knipperende ledbordjes in de auto

Auteur Topic: Knipperende ledbordjes in de auto  (gelezen 9387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2007, 15:22:59
Je zou me bijvoorbeeld voorrang kunnen verlenen, terwijl je van rechts komt...............
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2007, 15:27:14
Zoals je misschien wel hebt gelezen heeft de brw Huizen ook die bordjes.En is dat gedoogt door de politie en gemeente,en is er info richting inwoners van Hiuzen gegaan.Die mensen kunnen er rekening meehouden.Het schijnt redelijk te werken,maar ze worden ook geconfronteerd met het feit dat zo,n bordje geen status heeft.En men lak heeft aan de vrijwilligers met spoed richting de kazerne,dus zo zaligmakend is het bordje niet.

Plus dat er een groot manco is ontdekt,de eigen inwoners weten wel van dat bordje.Maar je hebt ook te maken met mensen die niet in Huizen wonen.En dus totaal niets weten van dat bordje.Gebeurt er een aanrijding,gaat de vrijwilliger dus weldegelijk nat.

Wat is het verschil, als je geen bordje in de auto hebt ga je net zo nat. Er zit bij een dergelijk bordje geen vrijbrief om de verkeersregels te overtreden toch?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2007, 15:31:03
Je zou me bijvoorbeeld voorrang kunnen verlenen, terwijl je van rechts komt...............
En hopen dat als je achter iemand rijd hij eventjes aan de kant gaat en jou voorlaat.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2007, 16:11:12
En hopen dat als je achter iemand rijd hij eventjes aan de kant gaat en jou voorlaat.



YES!!!!!!!!!!!!!!!!!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 maart 2007, 16:25:26
Ik verwacht alleen knipperende bordjes in mijn achteruit-kijkspiegel met POTS EITILOP erop.

Het gebruik van de bordjes maakt het er mijns inziens alleen maar moeilijker op. Je hebt je zowiezo aan de verkeersregels te houden, het gebruik van een bordje geeft je geen enkele ontheffing, het geeft je slechts de illusie dat anderen het tijdig opmerken, het correct interpreteren na de vraag of het wel een rechtsgeldig bordje is, daarna gaat de bestuurder kijken in welke mate hij je wel of niet kan helpen door aan de kant te gaan, het risico op het overig verkeer daardoor meer in gevaar brengen is groter dan het voordeel wat je hebt om er eerder omheen te kunnen lijkt mij.

Op het moment dat je met zo'n bordje tegen je zonneklep aan je begeeft in het verkeer, EN je creëert daarbij voor jezelf verwachtingen dat andere weggebruikers je voorrang zullen verlenen zul je alleen maar teleurgesteld worden, dunkt mij.

Nogmaals, het lijkt alsof je persé een punt wilt halen dat die bordjes nut hebben in het verkeersbeeld. Ik heb nog geen hard argument gezien waaorm dat zo zou zijn maar, then again, ik heb ook nog geen hard argument gezien om het NIET landelijk in te voeren of wijds bekend te stellen dat het wél gebruikt mag worden.

In de USA mag, verschillend per staat qua kleur en regels, elke (vrijwillige en beroeps) brandweerman/vrouw zijn/haar eigen auto uitrusten met licht en geluid. Dit om zo snel mogelijk, met voorrang (Code3) op de kazerne te komen. Het opnoemen van het gebruik van verschillende kleuren laat ik hier achterwege. Ook mogen ze rechtstreeks met hun voertuig naar een medical call gaan om te assisteren.
Ik heb zelf twee maal, meerijdende met mijn vriend in zijn auto, meegemaakt dat we Code3 naar een Medical response toe gingen. Mobilofoon in de auto, iedere brandweerman heeft zijn EIGEN roepnummer, hij meldde zich in en met toeters en bellen gingen we waar de inzet was. Het blijft een ander land, andere gewoontes, andere regelgeving maar waarom zou een op Nederland toegespitste regelgeving en gebruik van blauw en geluid niet voor onze brandweerlieden en medisch personeel toegestaan kunnen worden.
Ik zou hier meer heil in zien, mits goed uitgevoerd, uitgewerkt, bekend gesteld, dan het gebruik van knipperende LED-bordjes voor zover die al opvallen in de achteruit-kijkspiegel.


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2007, 16:28:11
Striping zou dan ook wel leuk zijn, als je dan toch bezig bent........  ;) ;D ;D ;D


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2007, 16:29:25
Striping zou dan ook wel leuk zijn, als je dan toch bezig bent........  ;) ;D ;D ;D

Striping is geen voorwaarde om een voorrangsvoertuig te mogen zijn ;) Maar ik heb nog wel wat vellen stickers voor je als je wilt hoor ;) leuke cirkeltjes langs het profiel van je auto, doet het goed 's avonds op het parkeerterrein van de supermarkt hahaha!!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #17 Gepost op: 6 maart 2007, 18:02:10
van die witte stippen die ook op hulpverleningsvoertuigen zitten bedoel je ??


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2007, 18:12:27
ik neem aan van wel, geven wel leuk effect aan je auto en verhogen zichtbaarheid enorm, ik heb er aan zitten denken dergelijke stickers op mn motorpak te plakken aangezien dit zwart is.
Politie Aspirant niveau 4


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2007, 19:19:41
Ik verwacht alleen knipperende bordjes in mijn achteruit-kijkspiegel met POTS EITILOP erop.

Het gebruik van de bordjes maakt het er mijns inziens alleen maar moeilijker op. Je hebt je zowiezo aan de verkeersregels te houden, het gebruik van een bordje geeft je geen enkele ontheffing, het geeft je slechts de illusie dat anderen het tijdig opmerken, het correct interpreteren na de vraag of het wel een rechtsgeldig bordje is, daarna gaat de bestuurder kijken in welke mate hij je wel of niet kan helpen door aan de kant te gaan, het risico op het overig verkeer daardoor meer in gevaar brengen is groter dan het voordeel wat je hebt om er eerder omheen te kunnen lijkt mij.

Op het moment dat je met zo'n bordje tegen je zonneklep aan je begeeft in het verkeer, EN je creëert daarbij voor jezelf verwachtingen dat andere weggebruikers je voorrang zullen verlenen zul je alleen maar teleurgesteld worden, dunkt mij.

Nogmaals, het lijkt alsof je persé een punt wilt halen dat die bordjes nut hebben in het verkeersbeeld. Ik heb nog geen hard argument gezien waaorm dat zo zou zijn maar, then again, ik heb ook nog geen hard argument gezien om het NIET landelijk in te voeren of wijds bekend te stellen dat het wél gebruikt mag worden.

In de USA mag, verschillend per staat qua kleur en regels, elke (vrijwillige en beroeps) brandweerman/vrouw zijn/haar eigen auto uitrusten met licht en geluid. Dit om zo snel mogelijk, met voorrang (Code3) op de kazerne te komen. Het opnoemen van het gebruik van verschillende kleuren laat ik hier achterwege. Ook mogen ze rechtstreeks met hun voertuig naar een medical call gaan om te assisteren.
Ik heb zelf twee maal, meerijdende met mijn vriend in zijn auto, meegemaakt dat we Code3 naar een Medical response toe gingen. Mobilofoon in de auto, iedere brandweerman heeft zijn EIGEN roepnummer, hij meldde zich in en met toeters en bellen gingen we waar de inzet was. Het blijft een ander land, andere gewoontes, andere regelgeving maar waarom zou een op Nederland toegespitste regelgeving en gebruik van blauw en geluid niet voor onze brandweerlieden en medisch personeel toegestaan kunnen worden.
Ik zou hier meer heil in zien, mits goed uitgevoerd, uitgewerkt, bekend gesteld, dan het gebruik van knipperende LED-bordjes voor zover die al opvallen in de achteruit-kijkspiegel.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar zoals het nu in nederland gaat is niet goed. daar zou ik graag verandering in zien, maar ik ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”