Knipperende ledbordjes in de auto

Auteur Topic: Knipperende ledbordjes in de auto  (gelezen 9382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #20 Gepost op: 6 maart 2007, 19:41:37
Ik denk dat je gelijk hebt, maar zoals het nu in nederland gaat is niet goed. daar zou ik graag verandering in zien, maar ik ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is.
Wat is niet goed dan? Dat vrijwilligers niet letterlijk met prio1 naar de kazerne mogen? Of omdat het bordje brandweer niet in de regelgeving is opgenomen?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2007, 19:45:48
Ik denk dat je gelijk hebt, maar zoals het nu in nederland gaat is niet goed. daar zou ik graag verandering in zien, maar ik ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is.

Er is een heleboel geregeld,alleen men is vergeten dat de vrijwilliger ook nog naar de kazerne moet.En dat die vrijwilliger direct "last" heeft van zijn of haar medeweggebruikers.En het zou inderdaad nu goed zijn als daar iets mee wordt gedaan  ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2007, 20:32:59
Ik verwacht alleen knipperende bordjes in mijn achteruit-kijkspiegel met POTS EITILOP erop.

ook de politie heeft nog andere teksten:
POLITIE                     RECHTS HOUDEN       U RIJDT TE SNEL     80 KM/U
STOP POLITIE            HOUDT AFSTAND       FILE                       70 KM/U
POLITIE VOLGEN        LICHTEN AAN            120 KM/U                50 KM/U
MISTLAMP UIT           ONGEVAL                  100 KM/U

bron: http://www.flitsservice.nl/rpics_2005/08102005/Nijmegen/foto13.jpg

moraal van dit verhaal: niet klakkeloos stoppen aan de kant maar wel lezen ;)
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2007, 21:05:18
Alleen stop politie is VOOR mogelijk zover ik weet.

De rest gewoon niet gespiegeld achter.

[foto gezien]
Dat hele kastje is de bediening van het led bordje achter.
Het stop politie in spiegelbeeld voor is dat vierkante knopje waar stop opstaat onder de bediening van de sirene


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2007, 21:18:09
Alleen stop politie is VOOR mogelijk zover ik weet.

De rest gewoon niet gespiegeld achter.

[foto gezien]
Dat hele kastje is de bediening van het led bordje achter.
Het stop politie in spiegelbeeld voor is dat vierkante knopje waar stop opstaat onder de bediening van de sirene

en die 4 andere knoppen daar? ik kan me die 2 lamptekens voorstellen als mistlamp uit en lichten aan signalen aangezien die ook van achter nuttig kunnen zijn.
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2007, 21:38:26
Die lampen knopjes zijn geloof ik de witte schijnwerpertjes op de lichtbalk naar voor en achter.

En die A & B... Bij de pitwagen waar ik toen inzet was DACHT IK A de oranje flitsertjes achter. B weet ik niet.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2007, 16:54:49
Wat is niet goed dan? Dat vrijwilligers niet letterlijk met prio1 naar de kazerne mogen? Of omdat het bordje brandweer niet in de regelgeving is opgenomen?


Volgens mij is het krom dit ik eerst met proi 3 naar de kazerne moet rijden en dan in een brwauto stap en met prio 1 door rij naar het object, zeker met meldingen waarbij elke seconde telt!!!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #27 Gepost op: 7 maart 2007, 17:24:04


Volgens mij is het krom dit ik eerst met proi 3 naar de kazerne moet rijden en dan in een brwauto stap en met prio 1 door rij naar het object, zeker met meldingen waarbij elke seconde telt!!!
Tja...

Met zo'n bordje brandweer moet je je overigens nog steeds aan de regels houden en ben je ook geen voorrangsvoertuig dus het lijkt me weinig zin hebben


Karim

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 maart 2007, 17:54:04
Ik denk dat men er bang voor is dat als ze brandweer vrijwilligers gaan uitrusten met licht en geluid om sneller bij de kazerne te komen dat ook anderen dit in hun auto gaan inbouwen en misbruiken.

Of eventueel misbruik door de brandweervrijwillgers en/of hun familieleden zelf (stel je hebt 'n zoon die net z'n rijbewijs heeft, reken maar dat die die sirene wel even stiekem wil proberen als ie met papa's auto weg is).

En als er dan straks 'n heleboel auto's met OGS door 't verkeer rijden weet niemand meer of 't nu brandweer vrijwilligers zijn op weg naar de kazerne, of gewoon grapjassen die ook wel 's met OGS willen rijden in hun priveauto.
En 'n ander bijkomend nadeel is dan dan de mensen er dan ook sneller genoeg van krijgen (al die auto's met OGS), en dat ze dan ook minder snel opzij gaan.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #29 Gepost op: 7 maart 2007, 18:05:16
En als er dan straks 'n heleboel auto's met OGS door 't verkeer rijden weet niemand meer of 't nu brandweer vrijwilligers zijn op weg naar de kazerne, of gewoon grapjassen die ook wel 's met OGS willen rijden in hun priveauto.

die vraag heb jij jezelf niet te stellen, op het moment dat er iemand met licht- en geluidssignalen jouw pad kruist moet je deze beschouwen als voorrangsvoertuig. als dit onrechtmatig is maakt dat niet dat je geen voorrang hoeft te verlenen
Politie Aspirant niveau 4