Reddingsbrigade Almere op P2000?

Auteur Topic: Reddingsbrigade Almere op P2000?  (gelezen 13496 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2007, 23:15:10
Opvallend aan de situatie in Almere is dat er kennelijk ook afspraken met het Kustwachtcentrum zijn gemaakt voor alarmering.

Volgens mij een doorbraak, of zijn er meer brigades die een overeenkomst met het KWC hebben?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2007, 23:43:23
't Span Adijk, Dordtse Reddingsbrigade, RB Schoorl, Rescue Zeevang dacht ik ook. Je ziet ze regelmatig voorbij komen op P2000 monitors ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2007, 02:46:50
't Span Adijk, Dordtse Reddingsbrigade, RB Schoorl, Rescue Zeevang dacht ik ook. Je ziet ze regelmatig voorbij komen op P2000 monitors

Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar. Die RB's zitten weliswaar allemaal op P2000, maar voor zover ik na kan gaan in de lijst met codes van het KWC worden alleen Andijk, Medemblik en Zeevang door het KWC gealarmeerd. De rest van de brigades worden door de lokale AC gepiept en dat zijn er inderdaad een stuk meer.

Groeten, Peter.

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2007, 09:36:50
En om het nog complexer te maken: Als de RB Culemborg middels P2000 door de RAC Nijmegen wordt gealarmeerd, wordt op de PD5HW pagina de alarmering zichtbaar onder KNRM. Terwijl de capcode is uitgegeven door de brandweer. En ook bij regionale taken van de regio Gelderland Zuid staat.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2007, 09:54:45
Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar. Die RB's zitten weliswaar allemaal op P2000, maar voor zover ik na kan gaan in de lijst met codes van het KWC worden alleen Andijk, Medemblik en Zeevang door het KWC gealarmeerd. De rest van de brigades worden door de lokale AC gepiept en dat zijn er inderdaad een stuk meer.

Groeten, Peter.

Het kan een foutje in de monitor van PD5HW zijn, want daar scharen ze het meeste onder de kustwacht (Rob z'n verhaal bevestigd dat). Ik heb niet kritisch genoeg gekeken.

Het zijn in ieder geval de drie die jij noemt.

Schoorl en Dordrecht zijn natuurlijk regionaal.
Groeten, Maarten  

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2007, 10:10:50
Het kan een foutje in de monitor van PD5HW zijn, want daar scharen ze het meeste onder de kustwacht (Rob z'n verhaal bevestigd dat). Ik heb niet kritisch genoeg gekeken.

Bij PD5HW is het wellicht niet al te duidelijk te zien, maar de capcodes die met 1735 beginnen zijn van het KWC zelf. Alle codes met andere begincijfers zijn verzonden door een van de 15 regio's.

Groeten, Peter.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2007, 12:28:02
Bij PD5HW is het wellicht niet al te duidelijk te zien, maar de capcodes die met 1735 beginnen zijn van het KWC zelf. Alle codes met andere begincijfers zijn verzonden door een van de 15 regio's.

Ah, duidelijk :)

Zeg je trouwens bewust 15, of bedoel je 25 regio's (typefoutje)?
Groeten, Maarten  

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2007, 19:08:34
Het kustwacht gaat steeds meer over op de oude manier van KNRM alarmeren. Zij bellen of roepen via de C2000 MKA op om te vragen of die een reddingsbrigade willen alarmeren

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2007, 20:01:32
Het kustwacht gaat steeds meer over op de oude manier van KNRM alarmeren. Zij bellen of roepen via de C2000 MKA op om te vragen of die een reddingsbrigade willen alarmeren

Waarom zouden ze dat doen ?, Dat kost toch weer een paar minuten alarmeringstijd..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2007, 22:31:29
Het KWC zou inderdaad heel eenvudig de brigades in Noord Holland Noord en Kennemerland kunnen alarmeren.

Als het KWC de moeite neemt ons te benaderen staan we daar positief tegenover, het lijkt me gepast dat het initiatief niet van de RB's komt.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!