GRIP 1 Treinongeval NS station Muiderpoort - Amsterdam 12-03-2007

Auteur Topic: GRIP 1 Treinongeval NS station Muiderpoort - Amsterdam 12-03-2007  (gelezen 11345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #30 Gepost op: 13 maart 2007, 12:32:17

Politie + Brandweer voorlichting ( Jeroen Nan ) komen ter plaatse  



OVD-B2

( sorry voor de kwaliteit van die laatste maar moest hem snel nemen )


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 13 maart 2007, 16:20:29
http://img157.imageshack.us/img157/8135/dscf6445bq4.jpg
Politie + Brandweer voorlichting ( Jeroen Nan ) komen ter plaatse  

http://img246.imageshack.us/img246/1589/dscf6474yh1.jpg

OVD-B2

( sorry voor de kwaliteit van die laatste maar moest hem snel nemen )  

De heer Nan is niet altijd voorlichting hoor dat word afgewisseld. En wat is een OVD-B2?  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 13 maart 2007, 16:22:11
De heer Nan is niet altijd voorlichting hoor dat word afgewisseld. En wat is een OVD-B2?  ;)
2e voertuig officier van dienst brandweer gok ik zo ::)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2007, 17:28:08
2e voertuig officier van dienst brandweer gok ik zo ::)

592 denk ik dat hij bedoeld! die Vito
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #34 Gepost op: 13 maart 2007, 17:32:36
Klopt was de 592

Hij staat hier ergens op het forum


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 13 maart 2007, 17:45:50
Bedankt jongens ik weet wel dat het de 2e OvD (C-wagen 2) is, maar ik snap niet helemaal waarom Martijn dat een OVD-B2 noemd  :P


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #36 Gepost op: 13 maart 2007, 17:50:49
OvD- Brandweer 2 , omdat het de 2e OvD is robin  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2007, 08:46:02
http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01920/muiderpoortstation_1920861g.jpg

http://www.telegraaf.nl/binnenland/60280431/Herstel_spoor_Muiderpoort_duurt_dagen.html?p=5,1

di 13 mrt 2007, 21:18  
Herstel spoor Muiderpoort duurt dagen
AMSTERDAM - Het herstel van het spoor bij Amsterdam-Muiderpoort waar maandagavond twee treinen tegen elkaar botsten, gaat naar alle waarschijnlijkheid tot en met het weekeinde duren. Door de ontsporing van een van de treinen is er aan de rails, de wissels en de kabels veel schade ontstaan. Een woordvoerder van spoorwegbeheerder ProRail verwacht dat de reparaties in de loop van zaterdag zijn afgerond.

Omwonenden zullen last hebben van de werkzaamheden die dag en nacht doorgaan. Zij zijn gewaarschuwd voor geluids- en lichtoverlast. Treinreizigers die naar Amersfoort willen vanuit Amsterdam zullen tot die tijd vertraging hebben. De intercity's naar Deventer, die normaal twee keer per uur gaan, rijden niet. ProRail adviseert de mensen via Utecht Centraal of via Duivendrecht te reizen.

Het treinstel dat door de botsing ontspoorde is dinsdag in de rails gezet. Om 16.00 uur is het treinstel afgevoerd. Een uurtje later begon het herstel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2007, 20:45:40
http://www.ivw.nl/nl/actueel/nieuwsberichten/archief/2007/11November/inspectievenwnieuwsberichtmachinistmisteroodseinbijtreinongevalamsterdammuiderpoort.jsp#0


5 november 2007: Machinist miste rood sein bij treinongeval Amsterdam Muiderpoort

De aanrijding tussen een lege dubbeldekstrein en een intercity bij Amsterdam Muiderpoort op maandag 12 maart 2007 werd veroorzaakt doordat de machinist van de dubbeldekker een rood sein over het hoofd zag. Dat stelt de Inspectie Verkeer en Waterstaat in het onderzoek naar het incident. Bij de aanrijding op lage snelheid vielen geen gewonden. Wel was de materiële schade groot. Het voorste rijtuig van de dubbeldekker kantelde en kwam op zijn rechterkant te liggen.

http://www.ivw.nl/nl/Images/Amsterdam%20Muiderpoort%20300x300_tcm5-16903.JPG[/img]
 

De machinist nam in eerste instantie alleen een sein waar dat weliswaar op groen stond, maar bestemd bleek voor het naastliggende spoor. Daar bevond zich op dat moment de intercity van Amersfoort naar Amsterdam die in dezelfde richting reed. Bij het naderen van een wissel realiseerde de machinist zich dat hij over hetzelfde spoor geleid zou worden als de trein naast hem. Hij zette een snelremming in maar kon een aanrijding niet meer voorkomen.

Het betreffende sein is sinds 2004 drie maal eerder op rood gepasseerd. Onderzoek van de inspectie wees uit dat het sein niet voldoet aan de zichtbaarheidseisen uit de Algemene Voorschriften van spoorwegbeheerder ProRail. Het zicht op het sein wordt met name belemmerd door palen van de bovenleiding en de achtergrondborden van andere seinen. Omdat het om een risicosein gaat wordt vóór 2009 het extra beveiligingssysteem ATB 'verbeterde versie' geïnstalleerd. Treinen kunnen met dit systeem ook bij lagere snelheden niet meer door een rood sein rijden.


Bestanden bij dit artikel
     Onderzoeksrapport Amsterdam Muiderpoort Maart 2007
http://www.ivw.nl/nl/Images/Onderzoeksrapport%20Amsterdam%20Muiderpoort%20RVU07U0188_tcm5-16902.pdf