Epileptische aanval en avatars

Auteur Topic: Epileptische aanval en avatars  (gelezen 7348 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2007, 17:40:37
Weet je dat een computermonitor tussen de 50 en 70 keer per seconde knippert?
Weet je dat een huis-tuin en keukenlamp 100 keer per seconde knippert?
Weet je dat een TL-balk 50 keer per seconde knippert?
Weet je dat een videofilm 35 keer per seconde knippert?
Weet je dat een bioscoopfilm 25 keer per seconde knippert?
Weet je dat een flitslampje van een fototoestelletje ±5 keer per seconde knippert? (rode ogen stand)
Weet je dat een waarschuwingslicht langs de weg 1 keer per seconde knippert? ;)
Niet te spreken over flash-animaties op websites...

Alles om je heen op de wereld knippert... Als ze daar wél tegen kan, dan maak je mij niet wijs dat iemand van een vrolijk plaatje van 1*1 centimeter een epileptische aanval krijgt. Volkomen stierenstront, als je het mij vraagt...
Copy paste terug gestuurd, weet je wat ik kreeg?

Elmo...

je doet ermee wat je wil. Ik ben deskundige... ik weet wat ik zeg!
En jouw berichten scrol ik door omdat jouw avatar iriteert.


Dus ik weet niet wat de persoon waar het om ging wilde. Maar ik ben wel weer wat wijzer van jullie antwoorden ;)
*leegheid*


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2007, 17:55:17
Ach, hij is gewoon jaloers op jouw Elmo plaatje, die had hij willen hebben ;)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2007, 17:59:40
mijn papa mag niet op de computer althans een half jaar niet. maar dat geld ook voor veel tv kijken, in de auto zitten en meerdere van die dingen. maar of het nu door zon klein plaatje komt dat vraag ik me echt af. of je daarvoor een aanval op kan wekken
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2007, 18:24:13
... of je daarvoorMEE een aanval op kan wekken

Ik neem aan dat daar bepaalde testen voor zijn, ik kan me ook voorstellen dat het per persoon verschilt in hoeverre je gevoelig voor bepaalde impulsen bent. Degene die zich tot Mystique richt zegt deskundige te zijn, als ik Mystique was zou ik die persoon om meer duidelijkheid vragen, zijn loze opmerkingen bevatten weinig duidelijke uitleg.


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2007, 17:20:03
Copy paste terug gestuurd, weet je wat ik kreeg?

Elmo...

je doet ermee wat je wil. Ik ben deskundige... ik weet wat ik zeg!
En jouw berichten scrol ik door omdat jouw avatar iriteert.


Dus ik weet niet wat de persoon waar het om ging wilde. Maar ik ben wel weer wat wijzer van jullie antwoorden ;)
Ik ga er altijd vanuit dat mensen die op een dergelijke manier reageren per definitie geen 'deskundigen' zijn.

dus maak je niet druk en laat je avatar lekker staan (dit advies geef ik je als 'deskundige' ;))
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2007, 18:12:26
Mijn avatar blijft zoals hij is. Wat iemand anders (ben even vergeten wie) al zei, zo druk is hij niet en er is zoveel wat een aanval op kan wekken. Daar had ik zelf niet bij stilgestaan dus dit optic is niet voor niets geweest.

Van mij mag er best een slotje op dit topic, ik weet genoeg (doen de mods dat hier eigenlijk, slotje op 'bestelling'?) want zo lijkt het net alsof ik een topic openen om iemand af te kraken terwijl dat niet mijn intentie was.
*leegheid*


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 31 maart 2007, 18:21:58
Er worden alleen topics op slot gezet als de forumregels overtreden worden en/of de personen na waarschuwingen steeds off-topic gaan  ;)


kamphuis

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2007, 21:27:36
Weet je dat een computermonitor tussen de 50 en 70 keer per seconde knippert?
Weet je dat een videofilm 35 keer per seconde knippert?
Weet je dat een bioscoopfilm 25 keer per seconde knippert?

Voor de volledigheid: Een (pc-)monitor kjan een frequentiebereik hebben van 25-150 Hz.
Een videofilm "knippert" 50 keer per seconde (eerst worden de oneven beeldlijnen, dan de even beeldlijnen vervangen): het Phase Alternating Lines (PAL-systeem). Het aantal totale videobeeldjes is 25/sec. Sommige televisietoestellen verdubbelen dit aantal en hebben een frequentie van 100 Hz. In Amerika is dat overigens 30. En dat heeft alles te maken met de frequentie van de netspanning die in Europa 50 Hz is en in de VS 60. Daar knipperen TL-balken dus ook iets sneller.
Een bioscoopfilm wordt opgenomen met 24 beelden per seconde. Zou die met 25 beelden per seconde worden afgespeeld dan wordt die iets versneld afgespeeld en duurt de film korter.

Het lijkt mij niet voor de hand liggen dat de avatar een epileptische aanval opwekt. Zou dit wel het geval zijn, dan heeft dat  volgens mij eerder te maken met de herhaling dan met de frequentie.
En ik vind je Elmo best cute: jammer als die weg zou gaan.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2007, 21:35:37
Er worden alleen topics op slot gezet als de forumregels overtreden worden en/of de personen na waarschuwingen steeds off-topic gaan  ;)
O, oke. Ik bezoek 5 fora actief dus kan soms de regeltjes niet meer uit elkaar houden ;)
*leegheid*


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 2 april 2007, 18:47:08
Ik ben net zo min een deskundige op dit gebied, maar ik kan me voorstellen dat het knipperen bij een bepaalde frequentie een soort resonantie in de hersenen te weeg kan brengen.

Ik vind dat je deze discussies niet moet voeren binnen juridische kaders, maar binnen menselijke kaders.

Ik zeg dus niet dat je de atvatar wel of niet moet verwijderen.
De feitelijke vraag is of je wel of niet wilt ingaan op een verzoek van iemand die "last" heeft van jou atavar.