Persoon verongelukt na achtervolging - Hoorn 31-03-2007

Auteur Topic: Persoon verongelukt na achtervolging - Hoorn 31-03-2007  (gelezen 6204 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2007, 22:12:53
Het blijkt maar weer hoe gevaarlijk achtervolgingen met scooters zijn.  :-\


In Rotterdam moet bijna altijd direct de achtervolging worden gestaakt als er een scooter/motor in het "spel" is.
Dit soort trieste ongevallen is een achtervolging niet waard  :-\


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2007, 22:16:48
Dat ben ik niet met je eens. Niet dat dat nog enige invloed heeft op wat er gebeurd is maar JUIST die achtervolgingen zijn met reden! Achtervolgingen staken is juist het laatste wat de politie zou moeten doen, in mijn ogen. Behalve als de achtervolgde persoon gevaar voor de agent of omstanders voortbrengt. Het is niet de agent die het ongeval veroorzaakt, dat is nog altijd degene zelf die ervoor kiest om ervandoor te gaan.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2007, 22:23:43
ik stel ook vragen en ik concludeer niks..

Bij trieste ongevallen als deze is dat het beste, maar dat blijkt hier slecht te lukken. :'(
In een kwestie als deze hebben zowel achtervolgde als achtervolgers beide hun verantwoordelijkheid.
Zeker als de achtervolgde een minderjarige van 17 is, hebben professionele achtervolgers een extra verantwoordelijkheid.

Onderzoek zal uitwijzen of de verantwoordelijkheden en beslissingen van beide partijen goed en verstandig zijn geweest.

Tot die tijd past het om alle betrokkenen sterkte te wensen. Ook zeker de betrokken agenten. Ik zou niet graag op dit moment in hun schoenen staan.. :-\


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2007, 22:30:35
dat snap ik ook wel, maar ga dan niet meteen zulke dingen over tafel gooien, en ik stel ook vragen en ik concludeer niks..

Waarom zou ik niet mijn ervaring van de Kersenboogerd vermelden? Ik schets een situatie die voor de wijk Kersenboogerd niet vreemd is. Ik verbind er geen conclusies aan. Die maak je voor jezelf getuige je antwoorden. Stel geen vragen waarop je het antwoord had kunnen lezen.


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2007, 22:32:47
....
Zeker als de achtervolgde een minderjarige van 17 is, hebben professionele achtervolgers een extra verantwoordelijkheid...

Ik denk niet dat tijdens een achtervolging de leeftijd te zien is van achteren.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2007, 22:33:05
Dat ben ik niet met je eens. Niet dat dat nog enige invloed heeft op wat er gebeurd is maar JUIST die achtervolgingen zijn met reden! Achtervolgingen staken is juist het laatste wat de politie zou moeten doen, in mijn ogen. Behalve als de achtervolgde persoon gevaar voor de agent of omstanders voortbrengt. Het is niet de agent die het ongeval veroorzaakt, dat is nog altijd degene zelf die ervoor kiest om ervandoor te gaan.

Dat heb je helemaal goed... alleen is over het algemeen dat gevaar nou net het probleem....

met 80 door een woonwijk heen waar kinderen spelen....
met 80 een gelijkwaardige kruising op......
door een winkelcentrum....  
door een rood stoplicht heen....

Want dat zijn de routes waar het smal is, en/of waar de politieagent zich ondanks de adrenaline realiseerd dat het levensgevaarlijk is,
zelfs met gebruik van alle opvallende middelen aan zijn auto en of motor en dus van het gas af gaat.. maar wel doorgaat...... en dus de "achtervolgde" verder duwt, want hij heeft nu al naast de oorspronkelijke overtreding er een hele collectie verkeersovertredingen aan toe gevoegd.....waardoor de agent(en) ook "ff een scheppie kolen op het vuur doen"

Dan zal alsnog de meldkamer aan de hand van de omschrijvingen van het gedrag/snelheid van verplaatsen door straten heen etc, moeten besluiten de achtervolging af te kappen, want het is gewoon vanaf de straat, in achtervolging voor jezelf heel lastig om jezelf en het gevaar dat je samen met de achtervolgde veroorzaakt te beoordelen......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #16 Gepost op: 1 april 2007, 09:42:33
Bromfietser overlijdt na achtervolging
HOORN - Een 17-jarige bromfietser uit Zwaag is zaterdagmiddag verongelukt in Hoorn (Noord-Holland). Dat meldde de politie.
 
De jongen had een stopteken van een motoragent genegeerd en was er vandoor gegaan. Tijdens de achtervolging kwam de bromfietser ten val naast het fietspad van de Provinciale weg S9. Hulpdiensten hebben geprobeerd hem te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.

De motoragent wilde de 17-jarige bromfietser staande houden naar aanleiding van een eerdere melding van crossende jeugd in een plantsoen in Hoorn.

www.telegraaf.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 1 april 2007, 09:53:22
........ Het is niet de agent die het ongeval veroorzaakt, dat is nog altijd degene zelf die ervoor kiest om ervandoor te gaan.
Helemaal mee eens :)! Maar "de politie heeft hem opgejaagd en daardoor is hij de fout in gegaan" is een veel gehoord argument...... >:(


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 1 april 2007, 11:58:13
Helemaal mee eens :)! Maar "de politie heeft hem opgejaagd en daardoor is hij de fout in gegaan" is een veel gehoord argument...... >:(

en ook best een valide argument, je kunt moeilijk het causaal verband tussen de achtervolging en het ongeval ontkennen...... :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Gast

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 1 april 2007, 12:09:56
Er zit nog één casuaal verband vóór.... het negeren van het stopteken waarna de achtervolging begon.
Het argument "opjagen / in de fout gegaan" gaat voorbij aan het daarvoor al onstane "in de fout gegaan / achtervolging"

Alle gebeurtenissen zijn een gevolg van de gebeurtenis daarvoor, de chain-of-events begint volgens mij níet bij de achtervolging.