Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 30172 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pamela

  • Gast
Gepost op: 1 april 2007, 11:27:05
1 April :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'( :|




jajajaja

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2007, 11:41:56
Nou leuk hoor grapjes maken over zo`n belangrijke kwestie.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 april 2007, 11:53:47
vind het wel grappig :P :P :P :P :P :P :P :P


Cyrus

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2007, 11:53:59
Ik ben sportief genoeg om te zeggen dat ik er ff intuinde!  ;D Goeie Pamela! En jajaja met humor kan je ook veel oplossen hoor!  Ik wil niet zeggen azijnpisser mar dan slaolie of zo! ;)


DE STUURMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2007, 11:58:41
LACHU  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2007, 12:44:45
Goeie grap!! Ik tuinde er dit jaar wel in...

Wat een gezeik dacht ik nog  :-[  >:(

Henk


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2007, 12:49:41
;D
Goed hoor ..


Cyrus

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 april 2007, 18:34:00
Hey Pamela,

Wat is nou de grap: dat de ministr toestemming geeft voor blouw of dat de meldkamer geen toestemming geeft voor blouw? Ik ben nu even het spoor kwijt, mag de brigade nou met blouw rijden of niet? Antwoord ff SVP! ???


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 1 april 2007, 18:59:03
Lees deze brief even Cyrus: http://www.redned.nl/upload/docs/050602_brief_v_w_aan_knbrd_voorrangssignalen.pdf

en tevens de recente info mbt BMP van het ministerie van financien: http://www.redned.nl/rvr/publicaties/102
"Op 20 december 2006 heeft RN van het Ministerie van Financiën de bevestiging gekregen dat reddingsbrigadevoertuigen de mogelijkheid hebben BPM terug te vorderen en een vrijstelling te krijgen van de motorrijtuigenbelasting. De teruggave en vrijstelling worden onder voorwaarde verleend. Zo moet het voertuig ondermeer oranje als basiskleur hebben (landelijke voertuigstijl: RAL 2009), de letters Reddingsbrigade op de zijkant voeren, een duidelijk zichtbaar blauw zwaai-of knipperlicht hebben, een tweetonige of drietonige hoorn hebben, een mobilofoon of vergelijkbare installatie hebben, voorzieningen voor de verzorgingen en/of het vervoer van drenkelingen en het motorruituig uitsluitend wordt egbruikt voor activiteiten gericht op het redden van drenkelingen. Deze uitspraak is met terugwerkende kracht voor motorrijtuigen die zijn geregistreerd op of na 1 januari 2005"

en het moet me toch even van het hart..blouw bestaat niet..het is blauw  :D
[img]/img]


Cyrus

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 1 april 2007, 21:30:05
Hoi Erny,

Heb het ff opgezocht het is blauw maar ik vond het zo raar staan met au... Evengoed ik had een brief al gelezen via een link van Luc of Koen dat weet ik niet zo snel meer. Dat is geen toestemming voor blauw maar meer een werkwijze om de wet te omzeilen en vol met haken en ogen. Geen uitgangspunt voor blauw maar wel een stap in de goede richting. Bij de DA hebbn wij dit geregled met de politie Amsterdam in werkwijzes en overeenkosten, ik zag bij Culemborg met de brandweer ook goed geregeld, maar met de Meldkamer zal dus ook wel kunnen. Moet je dat wel van te voren heel goed aftimmeren en zo te lezen is dat niet gebeurd. Vindt ik als professioneel politie en actief vrijwilleger wel een beetje nalatig van de verantwoordelijke bond en brigades, zie mijn eerdere mails over de risico's.

De BPM brief  vraagt voorzieningen voor de verzorgingen en/of het vervoer van drenkelingen en het motorruituig uitsluitend wordt egbruikt voor activiteiten gericht op het redden van drenkelingen. Die wagens worden toch ook gebruikt voor niet-drenkelingen en andere activiteiten? Of worden deze auto's alleen ingezet tbv drenkelingen?

Ondertussen zijn we al meer en meer gewend aan voertuigen die de uitstraling van een ambulance hebben, maar het absoluut niet zijn. Het zijn allemaal ketenpartners in de medische spoedeisende hulpverlening. Zo hebben we een helicopter, een ambu-motor, een AMBU-team, een SIGMA-team, een HS-GHOR, dienst logistiek, een huisarts, een EHBO-trailer, een traumatainer die allemaal met gele voertuigen rijden met BZK-striping.
Ik las op een ander forum hetr volgende van Rescue Ranger:

Citaat
Het ontwerp is bedoeld voor de voertuigen van de ambulancediensten aan wie krachtens de Wet Ambulancevervoer vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer, alsmede voor de daartoe uitgeruste voertuigen van andere hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van de Centrale Post Ambulancevervoer als bedoeld in de Wet Ambulancevervoer, bezig houden met het verlenen van de spoedeisende hulpverlening. Het gebruik is dan ook voorbehouden aan deze doelgroep.

Tot hoever moet het gaan, voordat heel Nederland met gele voertuigen rijdt met een BZK striping? En verliest de medische spoedeisende hulp zo niet zijn of haar eigen indentiteit en uitstraling als elke EHBO-vereniging, reddingsbrigade, First responder in deze voertuigen zichzelf gaan verplaatsen. (einde citaat)

Ook daar scoort hij een punt om heel kritisch naar het meerwaarde te kijken van blauw bij brigades. De eerdere bijdrages over het vastzitten in het zand omdat je niet met blauw mag rijden vind ik een beetje overdrevn voor de brigades als argument. Kijk, bij de DA rijden wij echt op straat met veel verkeer en zijn op weg om een levend wezen waar van gehouden word te redden. Op het strand is het nut van blauw tov bijv. oranje niet erg groot... Die badgasten gaan met oranje en een vorm van automatisch geluid ook wel op zij hoor! Dus mijn vraag is eigenlijk: waarom blauw bij brigades? Ben beniewd naar de reacties!