Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 30277 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 1 april 2007, 22:52:55
Ik zie dat je aan het dubbelposten bent ;) Mijn reactie staat in het topic over de dierenambulance ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #11 Gepost op: 1 april 2007, 22:55:54
Ook daar scoort hij een punt om heel kritisch naar het meerwaarde te kijken van blauw bij brigades. De eerdere bijdrages over het vastzitten in het zand omdat je niet met blauw mag rijden vind ik een beetje overdrevn voor de brigades als argument. Kijk, bij de DA rijden wij echt op straat met veel verkeer en zijn op weg om een levend wezen waar van gehouden word te redden. Op het strand is het nut van blauw tov bijv. oranje niet erg groot... Die badgasten gaan met oranje en een vorm van automatisch geluid ook wel op zij hoor! Dus mijn vraag is eigenlijk: waarom blauw bij brigades? Ben beniewd naar de reacties!

Heer Cyrus,
Als u niet weet waar u over praat, vel daar dan ook geen oordeel aan!


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 3 april 2007, 17:28:30
Ja helemaal mee eens.

Schoenmaker blijf bij je leest..........

T heeft weinig zin om op het strand met Blauw/Blauw te rijden.

Hoge snelheden is toch niet haalbaal en trouwens zeer onverantwoordelijk op drukke stranden.

De juridische ellende is niet te overzien als het mis gaat.  Een sirene en een oranje flits en/of zwaailamp om de aandacht de krijgen is wel een optie.

Ook rijden de strandwachters te weinig in een dergelijke situatie om het goed onder de knie te krijgen.

Het lijkt allemaal wel stoer en t is mooi zo'n blauwe lamp op je voertuig maar je kunt dr een hoop elllende mee veroorzaken. Laat dus alleen de kerndiensten die hier speciaal voor opgeleid worden hun blauwe licht maar voeren. Laat de brigades gewoon hun eigen taken uitvoeren.

Of je moet i.o.v. van een CPA/MKA rijden en bevoegd zijn om met toeters en bellen te mogen rijden( Lees: opgeleid zijn hiervoor volgens een speciale rijopleiding)

Dan is het verantwoord.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 3 april 2007, 17:39:54
Goed wordt denk ik tijd om weer eens iets uit de oude doos te halen. Zie hier een reportage op SBS van 3 jaar geleden (de aanleiding voor veel nieuwe ontwikkelingen en bv de brief van het Ministerie). Een en ander wordt dus binnenkort weer actueel  8)

http://video.google.nl/videoplay?docid=6181820674851696440&q=reddingsbrigade
[img]/img]


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 3 april 2007, 18:04:53
OK, ze hebben een punt met dit filmpje maar laat iedereen dan een daarvoor bestemde rijopleiding volgen :o

Het kost wat geld maar je leert er een hoop van... ;)

Het is niet zo makkelijk als het lijkt rijden met OGS.

Zo leer je onder andere om te rijden met de gordels aan..... ::)

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Cyrus

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 3 april 2007, 21:29:20
Pamela

Je reactie is niet echt constructief. Ik denk dat een verzekering bij een ongeluk met blauw toch wel zal uitkeren omdat zij rekening houden met het feit dat je iemand probeert te helpen. Zij zullen echt niet zeggen: 'ja je wist dat het niet mocht dus zoek het maar uit!'
Ik zie de brigades als een zeer goed aanvulling op de normale hulpdiensten. Een collega van mij heeft vroeger trouwens op Zandvoort gewerkt bij de brigade en die is redelijk positief over de brigades daar. Van andere brigades trouwens niet. Feit blijft wel en daar blijf ik voor waarschuwen: Eerst goed regeln en dan pas met blauw rijden. Veel brigades doen het toch andersom, eerst met blauw en dan pas regelen en dat blijft OERSTOM (zie mijn eerder postings met waarschuwingen)! >:(


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 3 april 2007, 23:10:23
Een misvatting die mogelijk bij een aantal mensen nog bestaat, blauw zwaailicht en sirene zijn absoluut geen garantie dat je niet persoonlijk aansprakelijk bent bij het veroorzaken van een ongeval. Ik denk dat juist de mensen die nu (of mogelijk in de toekomst) onder de vlag van RoodWitBlauw opereren hier goed van doordrongen moeten zijn dat de verantwoordelijkheden wel eens groter zouden kunnen worden.

Kees  8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2008, 21:56:01
Van slot gehaald

Palmpie
mod


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2008, 08:46:34
Met verbazing gezien op "wegmisbruikers" dat het rijden met OGS zonder vergunning slechts een bekeuring oplevert van 75 euro. Handheld bellen in de auto is bijna 2 x zo duur.  :-\

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2008, 13:17:50
Henk,

dat is natuurlijk als je dat doet in je privé auto. Voor het rijden met OGS van de reddingsbrigade op 5 augustus 2007 moet ik nog steeds een bon van krijgen.

RR (eerste en enige opmerking)
Elke hulpverlening start met communicatie.