Henk, vind het toch knap dat je zulke onzin kan uitkramen.
Er zijn vastgestelde tijden wanneer een strandpost moet open blijven.
De inzet van een reddingsboot, wat heeft dat te maken met ogs?
Afijn wanneer je met een rubbertutter over het IJselmeer kan jakkeren, heb je verstand van zaken op allerlei gebied.
Ik zal proberen wat l a n g z a m e r te schrijven voor je Muistroom, sorry. Ook al lees je het nog zo goed, iets lijkt al snel onzin voor je, niet? Dat zegt misschien meer over jou dan over mij.
(Die snap je vast wel...
)
Wat OGS met een rubbertutter te maken heeft is dat je bij een alarm naar een reddingsrubbertutter snelt in je auto met OGS en als de strandbrigades aan de kust OGS hebben, de binnenstrandbrigades snel zullen volgen.
Er is alleen zand langs de kust zul je nu zeggen. Nu, dan nodig ik je uit om eens te komen kijken op het voorland van de Stichtse brug, het zilverstrand bij de Hollandse brug en Almere. Je hebt daar stukken van een paar kilometer zand aangrenzend aan water. Wij noemen dat hier ook strand, hoewel dat in jouw ogen gewoon zand aan het water is natuurlijk en geen strand. Toch recreëren onder toezicht van de goed opgeleide strandwachten van de RB Blaricum op een mooie dag duizenden mensen. Dat is bij mij om de hoek en ik ben er regelmatig. Ik liep daar ook menig keer heen en weer het strand af enkele tientallen jaren geleden met een EHBO tas aan mijn schouder. Maar ik erken dat de jouwe veel groter is dan de mijne, dus laten we daar niet over discussiëren. Ik geef maar even aan dat ik wel een idee heb hoe het er aan toe gaat.
Ik was gisteren noch op het strand bij Noordwijk, ik ben daar regelmatig en loop daar met de honden nu het net nog even mag. Ik weet dus ook hoe strand er uit ziet. En hoe een hele grote golfbaan er uit ziet (jaja, ook veel groter dan bij ons, veel geluk ermee!). Bijna het zelfde als het strand van Blaricum, ja ja, ho maar, ook veel groter. Maar volgens mij maakt het niet veel uit hoe groot het water is waar je in verzuipt.
Ik ben gaarne tot verdere uitleg bereid als het nog steeds onzin lijkt Muistroom. Ik wil ook de lettertjes wel wat groter maken als dat helpt!
Henk