Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 29976 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2008, 14:24:40
Ik al eens eerder zeer helder uitgelegd hoe het zit met de implementatie en aansprakelijkheid in het topic rond Reddingsbrigade Zandvoort..  http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20922.msg550804.html#msg550804..  

Er is een apart topic gemaakt specifiek voor de implementatie problematiek..  namelijk.. http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21281.0.html..


Het bestuur van een organisatie dient zorgvulidg op te treden.. en die zorgvuldigheid is al eens goed beschreven..

De indivuduele chauffeur die in opdracht van het bestuur dit voertuig bestuurd, is alleen bij onverantwoordelijk rij gedrag strafrechtelijk aansprakelijk.. en niet civielrechtelijk.  Tenzij de bewust met de auto drie of vier keer over een badgast rijdt, om echt 100% zeker te weten dat hij de badgast geraakt heeft...

Op basis van de informatie die ik heb, kan je nu gewoon met OGS rijden.. als de verzekering dat geaccepteerd heeft en het bestuur van de organisatie aan de chauffeurs verplicht heeft zich aan de (branche)richtlijnen te houden en training gehad heeft..

tis niet echt schaak, de spelregels zijn zeer duidelijk.. Het kan zijn dat gedurende de implementatie het bestuur van in dit geval zandvoort wat extra maatregelen nemen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2008, 15:58:54
je kan dan nog beter de auto parkeren in de garage en niet gebruiken, en voorlopig de samenwerking met de veiligheidsregio op te schorten en de alarmploeg te ontbinden en stoppen met je dienstverlening..


PamelaAnderson

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2008, 09:09:32
je kan dan nog beter de auto parkeren in de garage en niet gebruiken, en voorlopig de samenwerking met de veiligheidsregio op te schorten en de alarmploeg te ontbinden en stoppen met je dienstverlening..

Hoe bedoel je dat?  ???


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #43 Gepost op: 18 februari 2008, 09:38:42
Het was een opmerking in de context, en opmerkingen eerder..

Je hebt als bestuur twee keuzes,  Je probeert verbeteringen door te voeren, terwijl de winkel open blijft... of je voert de verbeteringen en in tussen sluit je de tent, en als alles tot in de puntjes geregeld is, ga je weer open...

De realiteit en de wenselijkheid is natuurlijk dat je verbouwd terwijl de winkel door blijft gaan..    De verbouwing is  niet zo groot dat de winkel dicht moet..  Terwijl ik de indruk krijgt dat mensen zich dat niet realiseren..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 18 februari 2008, 10:22:26
Als je dan toch een kromme vergelijking maakt, doe dat dan goed:

We weten niet of strandwachten een wapenstok mogen gebruiken, dus voorlopig mogen ze 'm niet gebruiken maar geven er wel een mee.

Henk


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #45 Gepost op: 21 februari 2008, 21:52:17
Ik snap het probleem niet echt. Prio 1 / A1 rijden is toch geen must? Die toeters en bellen gaan toch niet direct aan nadat de wagen gestart is. Het voertuig is toch ook te gebruiken zonder toeters en bellen? Jij als chauffeur bepaald of het verantwoord is of niet. En zolang het nog niet geregeld is, uit laten.
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 21 februari 2008, 22:41:21
Ik snap het probleem niet echt. Prio 1 / A1 rijden is toch geen must? Die toeters en bellen gaan toch niet direct aan nadat de wagen gestart is. Het voertuig is toch ook te gebruiken zonder toeters en bellen? Jij als chauffeur bepaald of het verantwoord is of niet. En zolang het nog niet geregeld is, uit laten.

Nee, maar het is wel handig als je de enige ben die binnen aanzienbare tijd met een AED bij bijvoorbeeld een strandtent kunt komen als daar iemand een hartstilstand heeft ..... Probeer daar maar eens vlot te komen over een druk strand  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #47 Gepost op: 22 februari 2008, 11:34:36
Sluit me aan bij Luke en als je toch persé met signalen moet rijden vervang je die blauwe kappen zolang door oranje en frot je een ander deuntje op die hoorn.

Kees  8)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #48 Gepost op: 22 februari 2008, 11:49:05
Sluit me aan bij Luke en als je toch persé met signalen moet rijden vervang je die blauwe kappen zolang door oranje en frot je een ander deuntje op die hoorn.

Kees  8)

Ben je net zo ilegaal bezig als met blauw ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 22 februari 2008, 16:50:02
Nee, want oranje en een vreemde toeter maakt je niet tot een voorrangsvoertuig. Als geluidswagen rijdend maak ik ook gebruik van een oranje knipperlicht en maak herrie uit luidsprekers. Misschien moeten ze (als strand "binnen de bebouwde" kom is, buiten de bebouwde kom hoeft dat niet eens) een vergunning tot het voortbrengen van mechanisch geluid aanvragen, ben je helemaal gedekt! Alleen staat dan in de vergunning dat het geluid niet hinderlijk mag doorklinken en je mag niet stilstaan met werkende geluidsinstallatie op de hoeken. Daar hou je dan natuurlijk rekening mee.

Henk