Blijkbaar neem je geen kennis van enkele brigade's en andere mensen die met enige regelmaat op de drukke stranden werken. Oranje lampen, das leuk maar daar rijden de viskarren ook mee over het strand .... En die wachten wel even als jij lekker ligt te bakken.....
Oranje lampen op het strand, dat betekend meer zo iets van Pas op, hier rijd een auto (voor de prio 2 / 3 ritjes en toezichts ritjes dus)
Voordat er de vergelijking met de KNRM word gemaakt (die rijden tenslotte ook met oranje lampen), die lopen met een X aantal mensen over het strand, om de weg vrij te maken voor de reddingsboot incl. bootwagen. D
Over dat eigen straatje spreken ... Er zijn hier mensen die zeggen dat reddingsbrigade's geen blauw horen te hebben omdat dat toch niet nodig is ..... Die mensen kennen de situatie's niet en weten dus niet waarover ze praten! En dat stoer met OGS rijden .... Ik vind het zeker stoer, als je met OGS rijd en met je AED als eerste ter plaatse bent en iemand zijn leven probeert te redden ....
Maar goed, mijn punt lijkt me duidelijk ....
Nou verhinder ik ineens dat iemands leven wordt gered??
Ik ben weer eens niet duidelijk geweest. Wat ik beweer:
Dat als er geen echt duidelijke eenstemmige feiten naar voren komen op grond waarop vast kan komen te staan dat blauw beter werkt op het strand dan oranje,
Dat als de argumenten zijn:
Je hebt er geen verstand van, je probeert het redden van mensen dmv een AED te verhinderen,
Je misgunt ons blauw,
moet men concluderen dat er andere moverende redenen moeten zijn om blauw te voeren.
Ik beweer slechts dat het voor een vrijwilliger best stoer is en een stukje erkenning (we horen bij de "echte" hulpdiensen).
Hoe harder er door de voorstandershoek geroepen wordt zonder verdere duidelijke onderbouwing en weerleggen van de nadelen, dat als je tegen blauw bent je kennelijk tegen het snel redden van mensen bent, je van niets weet, het niet begrijpt, mensen het misgunt omdat je er zelf niet mee mag rijden en wijst naar de regeltjes die het rijden met oranje zouden verbieden, hoe meer ik overtuigd raakt dat toevlugt tot het nemen van dergelijke ongefundeerde aanvallen genomen wordt om te verhullen dat het je aan werkelijke argumenten ontbreekt.
Ik ben niet tegen functioneel blauw. Ik ben tegen blauw op grond van de wil zo erkenning te verkrijgen en omdat het stoer staat.
Ik zou het op prijs stellen als hier is een keer een discussie zuiver gevoerd kan worden, zonder
als je het niet met me eens bent ben je een domme aso.
Henk
ps ik heb juist zo mijn twijfels over het inschattings vermogen van iemand die denkt dat de standbezoeker een aanstormende landrover van de reddingsbrigade niet zou kunnen onderscheiden van een haringkar.