Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister

Auteur Topic: Nu toch eindelijk toestemming blauw blauw van minister  (gelezen 29931 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

PamelaAnderson

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 25 februari 2008, 15:01:22
Waarom laat je deze discussie niet gewoon over aan de mensen met ervaring op het strand?

Ik heb nooit in de politiek gezeten. Toch heb ik er een gefundeerde mening over... Wat een gel.. weer dat je geen mening mag hebben als je geen ervaring op het strand hebt. Wedden dat de rechter, die gaat oordelen na een "foutje" bij het rijden met OGS op het strand, ook een mening heeft zonder ooit zelf op het strand te hebben gereden?
 ^-^


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2008, 15:54:49
Ik heb nooit in de politiek gezeten. Toch heb ik er een gefundeerde mening over... Wat een gel.. weer dat je geen mening mag hebben als je geen ervaring op het strand hebt. Wedden dat de rechter, die gaat oordelen na een "foutje" bij het rijden met OGS op het strand, ook een mening heeft zonder ooit zelf op het strand te hebben gereden?
 ^-^


Natuurlijk mag je een mening hebben, echter sommige doen hier uitspraken wat kant nog wal raakt.  :-\


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #92 Gepost op: 25 februari 2008, 17:05:10
Ben ik de enige hier die positieve ervaringen met oranje en andere tonen heeft???

Kees  8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #93 Gepost op: 25 februari 2008, 19:15:57
Natuurlijk mag je een mening hebben, echter sommige doen hier uitspraken wat kant nog wal raakt.  :-\

Dat iemand misschien uitspraken doet,die niet helemaal in jouw straatje passen...Tja,kan gebeuren.
Maar ik begrijp de ophef allemaal niet.De minister schijnt de meerwaarde erin te zien dat jullie met OGS kunnen/mogen gaan rijden.
Maar nu is Jan en alleman zich ermee aan het bemoeien,en weet iedereen het allemaal beter hier.Het is beter om even te wachten op de aanbevelingen die vanuit BZK zullen gaan komen,dan kun je de zaken in 1 keer goed aanpakken.
En let wel,je kunt wel 15 jaar ervaring hebben met het rijden over strand met wat mij betreft kerstverlichting op de auto.Maar gaat het mis,veegt de rechter de vloer aan met die "rijervaring"Want je hebt dan niet gehandeld volgens de richtlijnen,die ongetwijfeld zullen gaan komen,en misschien maar goed ook ^-^


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #94 Gepost op: 25 februari 2008, 20:37:37
Ik heb nooit in de politiek gezeten. Toch heb ik er een gefundeerde mening over... Wat een gel.. weer dat je geen mening mag hebben als je geen ervaring op het strand hebt. Wedden dat de rechter, die gaat oordelen na een "foutje" bij het rijden met OGS op het strand, ook een mening heeft zonder ooit zelf op het strand te hebben gereden?
 ^-^

Owh je mag zeker commentaar hebben zonder ergens ervaring over te hebben. Alleen als iemand ervaring heeft met betrekking tot dit onderwerp, en een gefundeerde mening, dan moet je die niet van tafel vegen met een ongefundeerde opmerking..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #95 Gepost op: 25 februari 2008, 20:53:17
Owh je mag zeker commentaar hebben zonder ergens ervaring over te hebben. Alleen als iemand ervaring heeft met betrekking tot dit onderwerp, en een gefundeerde mening, dan moet je die niet van tafel vegen met een ongefundeerde opmerking..

Helemaal mee eens. Maar wat is hier dan ongefundeerd, en wie doet dat dan en waar? En is alles waar je het niet mee eens bent ongefundeerd en andersom? Dan is er dus maar één waarheid! Toch zie ik Muistroom niet als een van degenen die geheel onpartijdig en onafhankelijk een betrouwbare visie heeft en geeft over de voordelen en nadelen van het voeren van blauw op strand. Drie jaar strand/blauw/oranje ervaring ten spijt.

Van de buschauffeur zal nooit nadelen horen van de busbaan.

Zoals iedereen weet komen de meest betrouwbare analyses juist niet van binnenuit.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #96 Gepost op: 25 februari 2008, 22:26:54

Helemaal mee eens. Maar wat is hier dan ongefundeerd, en wie doet dat dan en waar? En is alles waar je het niet mee eens bent ongefundeerd en andersom? Dan is er dus maar één waarheid! Toch zie ik Muistroom niet als een van degenen die geheel onpartijdig en onafhankelijk een betrouwbare visie heeft en geeft over de voordelen en nadelen van het voeren van blauw op strand. Drie jaar strand/blauw/oranje ervaring ten spijt.

Van de buschauffeur zal nooit nadelen horen van de busbaan.

Zoals iedereen weet komen de meest betrouwbare analyses juist niet van binnenuit.

Henk




Nee dan iemand die er totaal nog nooit mee gereden heeft op een druk strand. ;D ;D ;D
Die drie jaar zit je hoog he Henk, maak daar in totaal 15 jaar ervaring 8) met ogs rijden op het strand.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #97 Gepost op: 25 februari 2008, 23:29:39
Henk
HET WERKT NIET OP HET STRAND!!! (meer dan 3 jaar ervaring)

Je eigen woorden die ik citeer,... Maar 15 jaar of 3 jaar, dat maakt niet uit, met drie jaar weet je ook wel waar Abraham de mostert haalt.

Aan de andere kant wordt emand die van binnenuit iets beweert niet alleen beïnvloed door zijn opgedane ervaring, maar ook door andere faktoren die niet kunnen garanderen dat hij een geheel objectief oordeel over de materie heeft.
En wat de minister er van vindt is ook geen maatstaaf van de juistheid en praktisch het voordeel van blauw, daar ligt bij hem meestal eerder politiek aan ten grondslag.

Ik vindt vooral dat de RB auto's met blauw moeten gaan rijden als ze dat willen. Alle RB auto's die naar een uitruk gaan en over het strand naar een SO aanrijdend zijn. In de auto op weg naar post voor een boot met motorpech voor mijn part. Helemaal ok.
Maar zeg niet het is nu dus bewezen dat daarmee de hulpverlening zo veel beter is geworden dan toen er nog met oranje gereden werd en normaal naar de post.  Er zitten nog zoveel haken en ogen het rijden met OGS waar totaal geen oog voor is...

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #98 Gepost op: 25 februari 2008, 23:40:22
 Er zitten nog zoveel haken en ogen het rijden met OGS waar totaal geen oog voor is...

Welke haken en ogen hebben we dan totaal geen oog voor.. ??????


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #99 Gepost op: 26 februari 2008, 00:52:26
Oppervlakkig gezien kan OGS geen kwaad. Maar er zijn voorbeelden uit het verleden waarbij bleek dat een voordeel wat onvoorziene nadelen met zich mee bracht. Je zou je voorkunnen stellen dat je de post minder zou kunnen gaan bemannen, met blauw van huis en je bent toch zo op de ligplaats van je boot, geen stoplichten scheelt al gauw de helft van de tijd die je vroeger onderweg was.  De post aan het eind van het strand kan wat eerder dicht, we zijn even goed zo ter plaatse.

Het leek een alleen maar voordeel te hebben een reddingsboot tussen het strand en het eiland te leggen om de zwemmers die het eiland en het strand en VV beter te beveiligen. Niemand dacht er aan dat ineens iedereen het aandurfde met zo'n veilige reddingsboot halverwege. Die reddingsboot kon meteen niet meer ingezet worden voor hulpverlening elders.

Ik hoorde al roepen dat ook de binnen brigades met OGS moeten worden uitgerust om zo snel bij een oproep over de ventweg naar de post te kunnen, niet langer gehinderd door die lastige fietsers die zo nodig met zijn drieën naast elkaar willen rijden.

En zolang nog iedere boot met motorstoring een prio 1 is -want je weet maar nooit- en dus OGS waardig en door met drie brigades respons te geven op één alarm wordt iedere melding zowiezo een wedstrijd, en hou ik mijn hart nog even vast.

Henk