hi, mensen
laatst was k met een aantal collega's op bezoek bij het mka. hier werden wij rondgeleid, en werd ons ook verteld dat wanneer een ambulance wordt ingezet er 1 ambulance minder inzetbaar is. tot hier is alles logisch. maar toen kwam men ook met het feit dat er zo af en toe een ' tekort' aan inzetbare ambulances ontstaat als er meerdere ambulances ingezet zijn.
geld voor extra personeel, voertuigen etc. schijnt er niet te zijn.
nou komt dat nu zomaar in mij op om te zeggen: ALS het wettelijk gezien mogelijk zou zijn, is het niet praktischer om ambulances indien dat nodig is ook naar een A2 of een bestelde rit met A1+ogs te laten rijden?? want zeker op langere afstanden win je hier aanzienlijk tijd mee, en is de ambulance veel korter 'bezet' en is de ambulance sneller opnieuw inzetbaar zodat het 'tekort' gedeeltelijk kan worden gecompenseerd. ik weet dat het misschien erg krom,raar,scheel,onmogelijk, klinkt misschien, en het zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren, maar 'ALS' hoe zouden de centralisten, en ambulance mensen hier over denken?? gewoon een vraag die ik mijzelf stelde, dit is de manier om een antwoord bij deze vraag te vinden.
graag hoor ik uw mening hierover