Valpartij op het metrostation.In de vorige casus werd gesuggereerd om de antwoorden eerst te PM-en en pas na een aantal dagen te plaatsen zodat iedereen de kans krijgt om blanco te reageren. Het lijkt me leuk om dit te proberen dus bij deze het verzoek om je antwoord eerst naar mij te sturen middels de optie “Stuur dit lid een persoonlijk bericht”. (Klik
hier om rechtstreeks naar deze optie te gaan)
Na 5 dagen zal ik dan alle reacties plaatsen met naamsvermelding (tenzij je daar bezwaar tegen hebt) en kan de discussie losbarsten.
Onderstaande casus komt rechtstreeks uit mijn eigen ervaring en heeft een aantal jaar geleden daadwerkelijk plaatsgevonden, ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hem zouden oplossen.
Op vakantie in Londen is er een kleine opstopping ontstaan onderaan de trap van het metrostation vlakbij jouw hotel. Beneden aangekomen staan er een aantal mensen rondom een oudere man die met een bebloed hoofd onderaan deze trap ligt, ernaast zit een jonge man, op het oog bezig om eerste hulp te verlenen. Na een bevestigend antwoord op je vraag of hij nog ademt wil je doorlopen. Of toch niet?Het antwoord klonk niet echt heel zeker en ook de blik van de eerstehulpverlener was nogal onzeker.
Je besluit om toch maar eens beter te gaan kijken. Dichterbij gekomen is het eerste wat je waarneemt een forse alcoholgeur die afkomstig lijkt te zijn van de oudere man. Op zijn gezicht stroomt bloed afkomstig van een wond op het voorhoofd. De eerstehulpverlener probeert met man en macht de man op de grond te houden, terwijl deze met eenzelfde inspanning probeert overeind te komen. “We have to be careful for his neck!” zegt de eerstehulpverlener, die inmiddels zelf ook aardig onder het bloed zit, met een zwaar Italiaans accent. De oudere man zegt niet veel maar kreunt wat inzichzelf.Vragen1. Wat is het eerste wat je doet?
2. Wat kan je met deze gegevens al zeggen over de ABC?
3. Welke vragen heb je voor omstanders en eerstehulpverlener?
4. Wat wordt je verdere aanpak?
Succes ermee
en denk eraan, graag eerst het antwoord PM-en om het voor anderen ook mogelijk te maken blanco te antwoorden.