PvE voor Sprinklerinstallatie

Auteur Topic: PvE voor Sprinklerinstallatie  (gelezen 11415 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 11 april 2007, 09:11:30
(...)
Kijk BdB is niet voor niets verzonnen. Toen Inspectiebureau's geen PvE's meer mochten opstellen werd snel BdB bedacht. Ik heb de PvE van de inspectiebureau's nog liggen waar alleen PvE veranderd is in BdB. Daarna hebben de Inspectie Bureau's zich snel gesplitst in een Adviesbureau en Inspectie Bureau. En nu zijn er in éénzelfde straat een Inspectie Instelling, Adviesbureau en inspectiebureau te vinden. Ik kan mij nog herinneren dat dit een aantal jaren geleden uit den boze was.


Ik zou als ik jou was maar eens een klacht bij de RvA indienen. Je suggereert nu dat de inspectie-instelling niet onafhankelijk is... ::)


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2007, 15:22:38
Het inhoudelijke verschil is dat een deel van het PvE verhuisd is naar het masterplan en een deel naar BdB.

Dan is een BdB dus minder uitgebreid als een PvE, en zullen B&W het nooit met een goed geweten kunnen accepteren als gelijkwaardig aan elkaar.

Als je dat terzijde legt dan is er inhoudelijk nagenoeg niets veranderd. Tenminste niet in de BdB's en PvE die ik voorbij zie komen.

Wat is het nou, zijn ze veranderd of niet?  ???
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Donq

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2007, 23:18:18
Dan is een BdB dus minder uitgebreid als een PvE, en zullen B&W het nooit met een goed geweten kunnen accepteren als gelijkwaardig aan elkaar.

Wat is het nou, zijn ze veranderd of niet?  ???

Inhoudelijk is er niets veranderd.


Donq

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2007, 23:26:54
Ik zou als ik jou was maar eens een klacht bij de RvA indienen. Je suggereert nu dat de inspectie-instelling niet onafhankelijk is... ::)

Volgens de RVA kan ik achteraan in de rij aansluiten.......... wat ik suggereer zullen we in het midden laten, maar het valt niet alleen mij op. Er zijn inmiddels een flink aantal mensen (inspectiebureau's - adviesbureau's - brandweer) aan het informeren wat er aan de hand is bij de diverse inspectiebureau's. Wat opvalt na een rondje bellen, is dat er onderling wat strubbelingen zijn bij onze inspectiebureau's.


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #34 Gepost op: 13 april 2007, 08:37:32
Inhoudelijk is er niets veranderd.

Maar je stelde net dat een inhoudelijk gedeelte naar het MBV verhuisd is, en een ander gedeelte naar het BdB.

Over welke gedeeltes gaat dat dan?

J>
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Donq

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 13 april 2007, 10:08:51
Bouwkundige zaken naar MBV en installatie technische zaken naar BdB.


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #36 Gepost op: 13 april 2007, 10:50:18
Bouwkundige zaken naar MBV en installatie technische zaken naar BdB.

Maar B&W hebben die toch beide nodig om een goed beeld van de installatie te krijgen? Dus kun je alleen een PvE accepteren bij een vergunningsaanvraag of een verzoek om gelijkwaardigheid, omdat er in een MBV en een BdB onvoldoende info staat... toch?  :)
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"