Misschien moet een achteloze lezer die deze thread voor het eerste leest eens op pagina 1 beginnen om wat meer info op te doen....
Heb dat advies maar eens opgevolgd en een tijdje leuk zitten lezen
Even ter verheldering: ben geen brandweerman en heb geen ervaring met brandbestrijding anders dan het jaarlijkse dagdeeltje BHV-herhaling en het werpen van een paar glazen water over een stuk smeulende kunststof.
Wat ik volgens mij wel kan is dingen op een rijtje zetten dus bij deze..
BZK-goedkeuringWat het NCP betreft, hier maken wij ons geen zorgen over. Binnenkort verkrijgbaar op de Nederlandse markt PinQY, dit met toestemming van het Ministerie van Binnenlandse zaken. Het zijn zij die nl. beslissen en niet het NCP. Dit is `slechts` een controle-orgaan.
Is de toestemming van BZK er nu of niet? En zo ja: wat houdt de toestemming in? Overstijgt deze de NEN-EN3 goedkeuring die in Nederland blijkbaar verplicht is? Als dat niet het geval is, wat is het nut van de toestemming van BZK?
NEN-EN3 goedkeuringwat betreft uw opmerking dat indien een toestel kleiner is dan 1KG het dan verboden is, dien ik U tegen te spreken. U verwijst naar de EN3-norm die een aantal klassen definieert. Men begint pas vanaf 1KG in klassen te verdelen (1KG, 2KG, ...). Dit betekent niet dat kleiner dan 1KG verboden zou zijn, omdat er niet naar verwezen zou worden.
Wel dan zou een 2,5KG blusser in diezelfde redenering ook verboden zijn, daar niet vermeldt in de EN3-norm.
Een kleinere blusser dan 1KG kan perfect EN3 gekeurd worden (en dus aldus Rijkstypekeurmerk verkrijgen), doch hier zit de interpretatie er voor veel tussen. In het recht is er een adagium dat stelt `wat niet beschreven is kan niet verboden zijn`. Er is een duidelijk max. bepaalt in de EN3-norm (20 KG), maar geen minimum. Louter en alleen beginnen tellen vanaf 1KG betekent niet een minimum instellen!
Mijns inziens valide punt, maar lees nergens dat dit niet waar zou zijn. Wat is overigens het bezwaar om een NEN-EN3 goedkeuring aan te vragen?
ProcedureIn ditzelfde licht:
Ik denk dat je nog zult verschieten aangaande de snelheid waarmede jullie het heilige Rijkstypekeur, dewelke geen reet voorstelt, zullen mogen aanpassen.
Soit, dit is een zaak voor juristen en wij zijn er in elk geval mee bezig in Nederland. [...] In elk geval is Nederland in overtreding met de europese regels.
Rijkstypekeur is europees onwettig! Dat weten zowel het NCP als het Ministerie van Binnenlandse zaken waarmede wij zeer nauw in contact staan. Nederland is hiervoor trouwens reeds verschillende malen op de vingers getikt door Europa. Het weze interessant te weten dat onze firma een procedure heeft opgestart tegenover de Nederlandse staat hieromtrent, wegens o.a. concurrentievervalsing. Waarom denk je dat we niet in de Praxis liggen?
Wat zijn de resultaten van de procedure? Is er bijvoorbeeld een rechtzaak aangespannen? Zo ja, wanneer dient deze, en bij welk hof? Zo nee, wat houdt de procedure dan in?
KwaliteitsverschilDe rotzooi, net zoals je blusser van 2KG voor 32 euro, hebben tot op vandaag de dag allemaal een Rijkstypekeurmerk. Ook die door Tros Radar (een nederlands consumentenprogramma die jullie Rijkstypekeurmerkblussers heeft getest) onder de loep werden genomen.
[...]
De manometer van PinQY kost mijn firma in aankoop ongeveer 1 euro. Dat is bijna de productieprijs van een 1KG blusser met Rijkstypekeurmerk geproduceerd in China en hier uiteindelijk verkocht voor 9 euro, taksen en winstmarges inbegrepen. Dan krijg je idd via Tros Radar de opmerking van de consument dat het rotzooi is. Rotzooi met het heilige Rijkstypekeurmerk.
Wat is dan precies het kwaliteitsverschil tussen jullie blusser en de rest?
In elk geval werkt het wanneer het zou moeten werken. Zelfs zonder rijkstypekeurmerk
Krijg je kans om gratis je product aan te prijzen..... kop je hem niet in...
Ik ben nog steeds benieuwd wat nu precies het kwaliteits verschil is...
Waarom wordt hier verder niet op ingegaan? Hoe komt het dat een goedkoop te produceren product wel een goedkeuring krijgt, en een dit product niet?
ErkenningOns product wordt door verschillende brandweerkorpsen in Nederland gesteund. Trouwens de filmpjes zoals te zien op onze website werden opgenomen in een Nederlandse brandweerkazerne.
[...]
Bij deze kan ik U vertellen dat ons product zojuist in Parijs de eerste prijs heeft gewonnen op een van de grootste beurzen van Frankrijk. Prijs toegekend door een professionele vakjury en de professionele pers, gesteund door de belangrijkste brandweerkorpsen van Frankrijk. Zij kennen ons product, hebben het geanalyseerd en bevelen het de mensen aan. NIET als DE oplossing, maar wel als een eerste hulpmiddel dat wel degelijk de meeste startende branden in een huiselijke omgeving aan kan gezien het feit dat het in de omgeving staat en ONMIDDELLIJK kan gebruikt worden.
Welke prijs is er gewonnen? En welke brandweerorganisaties (in binnen- en buitenland) steunen jullie precies?
Blusmiddel en -capaciteitHet weze duidelijk dat PinQY een ABC-poederblusser is.
PinQY spuit in totaal 4 sec. geen 2
Het gaat hem hier in de eerste plaats om de bluscapaciteit van ons toestel.
Trouwens ik kan U in primeur mededelen dat de agent van ons product (het poeder dus) binnenkort zal vervangen worden door een nieuw type agent (dat jullie totaal niet kennen, want een nieuwe uitvinding), waardoor wij een bluscapaciteit met ons toestel krijgen van 30 seconden ( U LEEST HET GOED) en dit zonder enige nevenschade. Het toestel staat dan trouwens niet meer onder druk en is een staat een brandende motor van een voertuig volledig te doven.
Kleine in gestalte, doch groot in daden. Wanneer zover zal ik niet nalaten jullie hiervan op de hoogte te stellen. Voorlopig blijven wij echter nog ons bestaande type op de markt verkopen.
Klinkt als Fire-Pro....
euh....
toch niet!
ps niet-gekend product
Zoals jullie enige tijd geleden beloofd hebben wij een nieuw blusmiddel.
[...]
Ongeachte het type brand (A, B, C, ... F), het kan geblust worden zonder enig probleem.
Een totale spuitduur van 7 sec. met 210ml product (bestaande uit 80% water).
Misschien ter info: het is geen vetblusser. Het blust alles!
Wat is nu precies de
agent, en wat is de bluscapaciteit en -duur? Is het nieuwe middel al beschikbaar?
(Ik ga bewust niet in op de vraag of deze dan wel of niet voldoende is voor het al dan niet definitief blussen van een brand van welke omvang dan ook, want daar heb ik onvoldoende verstand van zoals aangegeven.)
HervullenOns apparaat wordt in onze eigen fabriek hervuld en niet door onze klanten in hun keuken.
- er is geen garantie dat de blusser na een aantal jaar het nog doet. Risico's: poeder is niet meer 'los', druk kwijt, enz.
- geen enkele erkende brandblusser onderhoudsfirma zal onderhoud willen plegen aan jullie blusser dus dat kan alleen bij jullie (uit commercieel standpunt een goede zet...) Ik vraag me af of jullie dat ook doen?
Hervullen en keuren jullie het ding? Zo ja: hoe heb je dat georganiseerd? Zo nee: hoe lossen jullie dit naar verwachting op?
>>>Deel 2>>>