PinQy geeft aan dat dit blusmiddel anders is dan de huidige blusmiddelen, en dat er minder van nodig zou zijn dan van de conventionele middelen die nu beschikbaar zijn. Niet dat ik een bedrijf klakkeloos geloof als het iets roept, maar ik lees hier geen argumenten waarom dat níet waar zou kunnen zijn. Ik lees dat er al een middel bestaat dat een frituurpan kan doven zonder kans op herontstekking; waarom zou dit middel dat niet (ook) kunnen? En als iemand denkt te weten om welk middel het dan gaat, waarom het beestje dan niet bij de naam noemen? Jammer dat PinQy dat ook niet doet, maar het bedrijf heeft wellicht commericële belangen zolang e.e.a. niet op de markt is gebracht.
Op de filmpjes wordt de brand geblust, kan inderdaad een paar keer geprobeerd zijn dus niet objectief overtuigend. Maar wat als er met deze stof in een grotere hoeveelheid wel veel effectiever geblust kan worden?
Als dat waar zou zijn vind ik dat als consument zeker interessant. Zoals ik eerder aangaf: liever een blusser van één liter in de gang dan één van zes liter... Ook vind ik als consument een vetbrand niet maatgevend, daar heb ik een blusdeken voor hangen. Maar wellicht denk ik dan te simpel?
Misschien is het allemaal commerciële onzin; dan valt dit product vanzelf door de mand bij een test door een onafhankelijke instantie (Stator is dat m.i. niet vanzelfsprekend). Misschien ook niet, en dan zal bijvoorbeeld ook de Stichting Consument en Veiligheid haar advies moeten aanpassen. Ooit waren we er met z'n allen heilig van overtuigd dat de aarde plat was, bleek ook niet waar te zijn... Lees nu wel een duidelijke uitnodiging van PinQy voor een test waar mensen bij kunnen zijn, wellicht dat je meer info kunt geven over de locatie van Stator (heeft meerdere vestigingen) en een datum of zo?
Herken ook bij mezelf een kritische houding naar dit product, maar het klakkeloos terzijde werpen zonder dat ik precies weet wat het is vind ik ongepast. Dat PinQy niet de beste marketingstrategie heeft staat voor mij inmiddels wel vast (of deze strategie vindt dan in ieder geval niet haar weg naar dit forum), maar dat maakt het product nog niet slecht