Moeten jullie nu eens zelf nagaan wat voor informatie jullie posten ivm vetblussers: min 6KG of 6L
PinQY = 0,210 vs 6.00 en identiek zelfde effect
Heb het al gezegd op dit forum: het gaat hier over het blusmiddel. Feit is echter wel dat een plantenspuit zelfde effect bereikt.
Toch blijven doordrammen. Jongens, jongens, jongens!
Zoals ik al eerder schreef zijn vermoed ik (ik heb het ergens in het verleden gelezen) dat er internationaal standaard afspraken gemaakt over het testen van brandblussers. Als ik het goed herinner zijn er gewoon internationaal standaard testen afgesproken waaraan een blusmiddel moet voldoen. Er is een hele serie standaard afspraken in de europese norm EN-3 serie. Door deze norm weet de consument dat het product dat hij koopt geschikt is voor het doel en heeft hij een zekerheid dat de blusser ook een zekere kwaliteit heeft...
Naast de inhoud van de blusser, op welke punten voldoet de blusser wel/niet aan de eisen uit deze EN-3 serie normen?
NEN-EN 3-1:1996 deel 1: brandbestrijding draagbare blustoestellen beschrijving, spuitduur,
beproeving van het blusvermogen voor de brandklasse A en BNEN-EN 3-2:1996 deel 2: brandbestrijding draagbare blustoestellen
Beproeving van het elektrische geleidingsvermogen, beproeving op inklinken, bijzonder bepalingen.
NEN-EN 3-3:1994 deel 3: brandbestrijding draagbare blustoestellen, constructie,
drukbestandheid, mechanische beproeving.
NEN-EN 3-4:1996 deel 4: brandbestrijding draagbare blustoestellen, vullingen en
minimaal blusvermogen.
NEN-EN 3-5:1996 deel 5: brandbestrijding draagbare blustoestellen, aanvullende eisen en beproeving.
NEN-EN 3-6:1995 deel 6: brandbestrijding draagbare blustoestellen, voorwaarden voor de vastlegging van de conformiteit van draagbare blustoestellen volgens EN 3 deel 1 tot en met deel 5