Geachte,
1) Uw frietvet-zelfontbrandingsverhaal klopt langs geen kanten. Vooreerst kan PinQY dit niet en tot slot slechts een speciale blusser. Nu klopt ons verhaal plotseling `ten dele`.
2) Bovendien beginnen we nu over de nevenschade van poeder. Wel dan moet U elke poederblusser aanvallen en niet alleen ons product. Want zo zijn we dit verhaal hier toch gestart. Effe spotten met handgranaat aerosol... zonder te weten waar men over spreekt
3) Nevenschade? Liever in brandwondencentrum of je huis afgebrand omdat je anders met een poederblusser.... kuiswerk hebt? Trouwens de opkuis bij gebruik van een poederblusser zit inbegrepen in je brandverzekering als... nevenschade die zal worden vergoedt
4) gerechtelijke procedure starten... Ik denk dat je nog zult verschieten aangaande de snelheid waarmede jullie het heilige Rijkstypekeur, dewelke geen reet voorstelt, zullen mogen aanpassen.
Ik heb trouwens nog geen antwoord gehad op de rotzooi aanwezig op de nederlandse markt inzake 1KG brandblussers MET rijkstypekeur, waar uit het consumentenprogramma Tros Radar blijkt dat 6/10 zelfs niet werkt.
Wat zegt dit dan over jullie Rijkstypekeur?
PinQY
De gemiddelde poederblussr zal een frituurbrand aankunnen,alleen nogmaals blijft nog steeds het gevaar op herontsteking.Kortom,waakzaamheid blijft geboden.
En inderdaad elke poederblusser neemt het gevaar van neveschade met zich mee,vandaar ook dat over het algemeen poeder alleen gebruikt wordt in industrie zoals offshore,of buiten waar geen schuimblussers kunnen worden geplaatst.Voor de overigen zaken kom je steeds meer schuim tegen.
Ik kan merken dat je je niet hebt verdiept in de materie,want nevenschade van een poederblusser treed niet alleen op direct na de brand,maar wij hebben verslagen waaruit blijkt dat aparatuur na 2 of 3 jaar na gebruik van een poederblusser alsnog stuk gaat.Na onderzoek bleek de aparatuur was stuk gegaan door corrosie als gevolg van bluspoeder.
Zolang hier het rijkstypekeur geld zul je iedere nieuwe blusser moeten laten testen omdat rijkstypekeur te kunne verkrijgen.Krijgt een nieuwe blusser geen rijkstypekeur,en wordt deze ter keuring aangeboden.Wordt deze gegarandeert afgekeurd.
Dan de ellende die TROS Radar heeft beweert.Dat waren blussers die niet conform de eisen van de fabrikant waren gekeurd.Of deze hadden helemaal geen keuring gehad.
PinQY ik zou zeggen: stuur jullie product op naar Peter zodat hij de blusser kan proberen Zo kan er op basis van gebruikservaring gediscussieerd worden.. is misschien iets objectiever! (geen aanval, een idee).
Mwo,ik laat die test liever over aan het NCP.Die zullen dan direct mededelen of dat product werkt of niet