Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120944 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #330 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:42:05
@Palmpie

95% van alle brandblussers ter wereld verkocht zijn poederblussers.

Ongeacht hun volume (1, 2, 3, 6KG), zij kunnen geen vetbranden doven, noch overbelasting draden, etc...

Waarom hier krampachtig aan vasthouden?

Trouwens wat die 2de kans betreft: 7 sec. is ruimschoots voldoende.

Grotere brandblussers worden industrieel gebruikt of in openbare plaatsen. Dit is niet hetzelfde als thuis want het risico is niet hetzelfde.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #331 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:46:55
zal nog eens een filmpje activeren.

Effe goed opletten:

1) met poederblusser word het vuur effectief gedoofd, doch het hout is nog gloeiend heet
2) beetje wind en de boel is weer vertrokken

Met PinQY:

1) gedoofd
2) ONMIDDELLIJKE afkoeling (met handen vast te nemen en geen herontbranding mogelijk)
3) Door de capaciteiten van het blusmiddel is herontsteking onmogelijk



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #332 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:53:23
@Palmpie

95% van alle brandblussers ter wereld verkocht zijn poederblussers.

Ongeacht hun volume (1, 2, 3, 6KG), zij kunnen geen vetbranden doven, noch overbelasting draden, etc...

Waarom hier krampachtig aan vasthouden?

Trouwens wat die 2de kans betreft: 7 sec. is ruimschoots voldoende.

Grotere brandblussers worden industrieel gebruikt of in openbare plaatsen. Dit is niet hetzelfde als thuis want het risico is niet hetzelfde.

Moet je eens in NL komen kijken... De laatste jaren zie je haast alleen nog maar schuimblussers geplaatst worden... In de bouwmarkten kunnen consumenten ze ook gewoon kopen. Zie:

http://www.actie.nl/?Schuimblusser_op_watergebaseerde_blusstof_2_liter&page=product_detail&actie_idfk=724732,
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/search.cgi?action=shop&wk_id=32&folder=Gamma
http://www.ajaxhomesafety.nl/

Zoals ik al eerder schreef staan er bij mij thuis alleen schuimblussers..  ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #333 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:55:37
bij mij thuis een PinQY  :-[


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #334 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:57:13
Waarschijnlijk wel. Maar dooft een schuimblusser een vuurhaard ontstaan door overbelasting op electrische draad of electrische contactdoos. Risico op electrocutie?

Antwoord: NEEN

Je moet echt eens wat markt onderzoek doen want je loopt achter.... ;) Ook schuimblussers zijn geschikt om electrische branden te blussen. Doormiddel van een speciaal nozzle komt er geen ononderbroken straal uit het spuitstuk maar een onderbroken straal waardoor de electriciteit niet kan overspringen...  ;) :)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #335 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:58:24
Je moet echt eens wat markt onderzoek doen want je loopt achter.... ;) Ook schuimblussers zijn geschikt om electrische branden te blussen. Doormiddel van een speciaal nozzle komt er geen ononderbroken straal uit het spuitstuk maar een onderbroken straal waardoor de electriciteit niet kan overspringen...  ;) :)

ahh.. Palmpie word wakker.

Maar jammer genoeg Palmpie worden de meeste ZONDER speciale nozzle geleverd. Toch jammer!


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #336 Gepost op: 12 oktober 2008, 20:58:45
zal nog eens een filmpje activeren.

Effe goed opletten:


m.i wordt er niet met een poederblusser maar met een CO2-blusser geblust
en CO2 is natuurlijk niet zo'n goede blusstof op een vaste stof brand

het brandje had voor de Pinqy toch niet veel groter moeten zijn, want volgens mij zag ik dat ie aan het einde van het filmpje schoon leeg was (na zo'n 7 sec. inderdaad)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #337 Gepost op: 12 oktober 2008, 21:02:12
ahh.. Palmpie word wakker.

Maar jammer genoeg Palmpie worden de meeste ZONDER speciale nozzle geleverd. Toch jammer!

Dus je wist het wel....  ??? Is dat dan niet vals voorlichten als je net doet of je de enige bent die dit kunt? ???  :-X

Ik neem aan dat je onafhankelijke testen hebt gedaan met de Pinqy op electriciteit branden en dat je dit kunt aantonen ivm product aansprakelijkheid? Heb je trouwens online een gebruiksaanwijzing van de Pinqy met hoe je het apparaat moet gebruiken en hoe je het moet onderhouden. De gebruiksaanwijzing past volgens mij niet op het apparaat zelf.


Ik had nog wat open staan:

En dan krijg ik wel antwoord?  ::)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #338 Gepost op: 12 oktober 2008, 21:05:36
Dus je wist het wel....  ??? Is dat dan niet vals voorlichten als je net doet of je de enige bent die dit kunt? ???  :-X

Ik neem aan dat je onafhankelijke testen hebt gedaan met de Pinqy op electriciteit branden en dat je dit kunt aantonen ivm product aansprakelijkheid? Heb je trouwens online een gebruiksaanwijzing van de Pinqy met hoe je het apparaat moet gebruiken en hoe je het moet onderhouden.


Ik had nog wat open staan:


Palmpie, misschien voor eens en altijd, want blijkbaar dringt het niet echt door.

Wij zijn een professionele firma met een eigen fabriek en weten heus wel waar wij mee bezig zijn. Dus over foldertjes, certificaten, productaansprakelijkheid, etc... hoef je je echt geen zorgen te maken.

En wat je open vraag betreft: het antwoord was mijn inziens zeer duidelijk.

Tot slot: valse voorlichting gebeurt al tientallen jaren via het zogenaamde Rijkstypekeurmerk in Nederland. Kwestie van hoe je het bekijkt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #339 Gepost op: 12 oktober 2008, 21:12:54
Palmpie, misschien voor eens en altijd, want blijkbaar dringt het niet echt door.

Wij zijn een professionele firma met een eigen fabriek en weten heus wel waar wij mee bezig zijn. Dus over foldertjes, certificaten, productaansprakelijkheid, etc... hoef je je echt geen zorgen te maken.

En wat je open vraag betreft: het antwoord was mijn inziens zeer duidelijk.

Tot slot: valse voorlichting gebeurt al tientallen jaren via het zogenaamde Rijkstypekeurmerk in Nederland. Kwestie van hoe je het bekijkt!


Welk testinstituut (bijv KEMA) heeft het product getest op electrische veiligheid?

Nu ben ik mijn gebruiksaanwijzig kwijt die in de doos bij de pinqy zit... Elke gerespecteerde firma heeft deze documentatie online staan op zijn site... Waar kan ik die van de pinqy vinden op de site?

Volgens mij raak je de draad een beetje kwijt... Het rijkstype keurmerk is een kwaliteits afspraak die we in Nederland hanteren voor brandblussers... Wat jij probeert is om door valse voorlichting (pinqy is de enige die electriciteitsbranden kan blussen) je product te promoten... Beide uitgangspunten zijn wereld van verschil... Weer komen de appels en de peren te voorschijn...  ;)