Beste Leden van dit forum,
Heb met interesse jullie reacties gelezen omtrent ons product PinQY.
Zo stel ik vooreerst vast dat jullie blijkbaar twijfelen aan het feit of ons product wel degelijk een brandblusser is. Ik denk dat het antwoord hierop vanzelfsprekend is.
Aangaande de bluscapaciteit van dit toestel, zien jullie mijn inziens een cruciaal punt over het hoofd. Het is niet het volume van een brandblusser dat essentieel is, doch wel de reactie van een persoon op een startend vuur. Eenieder op de hoogte van brandgevaar beseft maar al te goed dat gelijk welk type blusser dient beschouwd te worden als een `eerste hulpmiddel` bij een STARTEND vuur.
Ons toestel werd speciaal ontworpen voor thuisgebruik, omdat meer dan 95% van de huishoudens GEEN brandblusser in huis wenst. Het is gewoon een lelijk ding. Bovendien, zij die wel een toestel zouden hebben verbergen dit in de garage of in een kast. Waar ben je dan inzake reactievermogen? Het vuur is al te groot geworden, zodat tegen je terug bent zelfs een 10Kg blusser niet meer voldoende is.
Elke brandweerman kent het principe `met een glas water kan je (spreekwoordelijk) elk vuur doven`. Eigenlijk wil dit gewoon zeggen dat snelheid inzake reactie, maw je ziet het vuur starten en kan onmiddellijk reageren, het cruciale element vormt bij het blussen van een startend vuur.
Inzake certificatie: ons product is PED-gekeurd (veiligheid van een drukvat en essentieel om het CE-certificaat te bekomen inzake een brandblusapparaat) en voldoet aan de europese/nationale richtlijnen inzake productveiligheid. In Nederland beroept men zich op het rijkstypekeur, waardoor elk toestel EN3 dient gecertifieerd te zijn.
EN3 is een europese norm en aldus nooit verplichtend (!), behalve in Nederland waar een wet bestaat die stelt dat elke blusser EN3 gecertifieerd moet zijn om het Rijkstypekeur te bekomen. Dit is in strijd met de europese wetgeving en werkt aldus protectionistisch.
Ons toestel heeft, gezien zijn kleine gestalte, verbluffende prestaties. Mede dankzij het design kan het overal geplaatst worden en onmiddellijk bij een startend vuur gereageerd worden.
Misschien even kijken naar
www.mooiuitdebrand.nl, georganiseerd door o.a. de brandweer en verzekeringsmaatschappijen. Zij onderschrijven onze stelling 100%
Mvg,
PinQY