Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120915 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #70 Gepost op: 11 april 2007, 19:24:02
PinQY, u heeft gelijk.......  8)


Ik ga hier nu niet meer verder op reageren ivm. de mogelijk ontstane lekkende hartkleppen bij die en gene. Maar toch blijf ik 't volgen, zonder verder commentaar...... :-X

Gr,

Dirk.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #71 Gepost op: 11 april 2007, 19:37:10
125 miljoen... per stuk 35 euro.... dat zijn dan toch dik 3,57 miljoen stuks.....  ::)  ??? ;)

Als je met jullie niet blusser al minimaal 70 mensen redden dan kan je je wel voorstellen hoeveel meer mensen je had kunnen redden als ze met de 35 euro een 2 kg poeder echte brandblusser gekocht hadden.... ;)

Niets ten nadele van jullie commerciële instelling.... ik wou dat ik zo iets kon verzinnen en kon verkopen...  ;) :)


Nu even vanuit prof standpunt
- de blusser zal binnen de kortste keren ergens verdwijnen in een kast oid. Het gevaar is dat die misschien achter de brand staat als je al weet waar hij nu stond. Een brandblusser hoort duidelijk ergens op te hangen. Een wollen deken is ook een goede blusdeken alleen ligt die wel boven in de kast en ben ik echt te laat als ik hem moet halen...
- als in de zenuwen de blusser verkeerd gebruikt wordt krijg je geen 2e kans... jammer maar helaas.... met een grotere blusser heb je meer kans.
- er is geen garantie dat de blusser na een aantal jaar het nog doet. Risico's: poeder is niet meer 'los', druk kwijt, enz.
- geen enkele erkende brandblusser onderhoudsfirma zal onderhoud willen plegen aan jullie blusser dus dat kan alleen bij jullie (uit commercieel standpunt een goede zet...) Ik vraag me af of jullie dat ook doen?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #72 Gepost op: 11 april 2007, 19:54:48


Nu even vanuit prof standpunt
- de blusser zal binnen de kortste keren ergens verdwijnen in een kast oid. Het gevaar is dat die misschien achter de brand staat als je al weet waar hij nu stond. Een brandblusser hoort duidelijk ergens op te hangen. Een wollen deken is ook een goede blusdeken alleen ligt die wel boven in de kast en ben ik echt te laat als ik hem moet halen...
- als in de zenuwen de blusser verkeerd gebruikt wordt krijg je geen 2e kans... jammer maar helaas.... met een grotere blusser heb je meer kans.
- er is geen garantie dat de blusser na een aantal jaar het nog doet. Risico's: poeder is niet meer 'los', druk kwijt, enz.
- geen enkele erkende brandblusser onderhoudsfirma zal onderhoud willen plegen aan jullie blusser dus dat kan alleen bij jullie (uit commercieel standpunt een goede zet...) Ik vraag me af of jullie dat ook doen?



Tja,ik geloof dat we al pagina,s lang over deze punten praten.Alleen onze PinQY schijnt het beter te weten.Gelukkig komen erg veel consumenten bij ons voor een goed advies.Lijkt me duidelijk dat we over deze,tja,wat is het? Een negatief advies zullen gaan geven.
Zeker gezien de uitlatingen van PinQY.Ik ben er wel klaar mee.Ik zal in ieder geval m,n werkgever waarschuwen over deze hele zaak.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #73 Gepost op: 11 april 2007, 20:02:51
Peter zegt precies waar het al pagina's lang om draait, maar PinQY komt niet met tegenargumenten waardoor er twijfels bijven bestaan over deze blusser. wat Palmpie zegt ben ik het mee eens een kleine blusser kan overal weggestopt worden wat gevaarlijk kanzijn. en waarschijnlijk weet PinQY precies waar de pro's twijvelen, maar is daar geen oplossing voor bedacht.

maar een blusser van 35 euro ga je toch niet onderhouden of bijvullen??? gewoon weg knikkeren en nieuwe kopen. zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan onderhoud/herkeuring of bijvullen.


aan de andere kant waarom zou ik mijn hele keuken wit gaan spuiten als dit niet hoeft en een deken ook zou volstaan?? wat is de meerwaarde van dit kleine blussertje, of een gewone poeder blusser tov een deken???

en als het gaat over groene brandblussers: als deze apparaten gecertificeerd zijn zijn het brandblussers anders niet. en dat geld naar mijn mening nogsteeeds ook voor dit apparaat totdat het gecertificeerd is, of de wetgeving is aangepast.en als de bluscapaciteit gelijk is aan een kleine 1 of 2 kg blusser vind ik het wel een handig apparaat.

maar goed als het apparaat aan de wetgeving voldoet, is er toch niets op tegen. iedereen mag zeggen wat hij/zij wilt. en als brandweer nederland hier negatief over denkt kan men dit product afraden aan de consument, maar andersom ook als brandweer nederland hier positief over begint te denken na een demo kan men consumenten adviseren dit apparaat in huis te nemen.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #74 Gepost op: 11 april 2007, 20:04:20
Tja,ik geloof dat we al pagina,s lang over deze punten praten.Alleen onze PinQY schijnt het beter te weten.Gelukkig komen erg veel consumenten bij ons voor een goed advies.Lijkt me duidelijk dat we over deze,tja,wat is het? Een negatief advies zullen gaan geven.
Zeker gezien de uitlatingen van PinQY.Ik ben er wel klaar mee.Ik zal in ieder geval m,n werkgever waarschuwen over deze hele zaak.

even een vraagje je hebt deze ''blusser nog nooit gezien kan je er dan wel een oordeel over geven?

gr mark


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #75 Gepost op: 11 april 2007, 20:12:57
even een vraagje je hebt deze ''blusser nog nooit gezien kan je er dan wel een oordeel over geven?

gr mark
Ik persoonlijk kan daar geen waardeoordeel aan hangen.Simpelweg omdat ik niet overtuigt wordt van de prestaties van dat ding.En als ik om meer info vraag,ik die info niet of onvoldoende krijg.Als ik de reacties op dat filmpje zo lees,is dat filmpje ook niet zodanig dat dat overtuiging kan brengen.

Dan kan ik alleen maar m,n werkgever hier over inlichten,en die weet wel welke wegen er verder bewandeld moeten worden.Het zal niet de eerste keer zijn...ook niet de laatste keer  ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #76 Gepost op: 11 april 2007, 20:18:36
Jongens, wij zullen (je weet wel de niet sigarettendovende verbergende niet rijkstypekeurmerk niet-zijnde brandblusser van 2 sec) naar IVIC komen

Happy?

ps wij zullen geen stand huren, slechts demonstraties geven  ;D


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #77 Gepost op: 11 april 2007, 20:20:27
Jongens, wij zullen (je weet wel de niet sigarettendovende verbergende niet rijkstypekeurmerk niet-zijnde brandblusser van 2 sec) naar IVIC komen

Happy?

ps wij zullen geen stand huren, slechts demonstraties geven  ;D

dat is heel mooi kunnen we goed kijken wat hij kan.

p.s. als jullie weten waar jullie staan kan je dat hier dan even doorgeven?

gr mark


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #78 Gepost op: 11 april 2007, 23:42:44
Ik vind wel dat meneer PinQy een beetje onprofessioneel geirriteerd begint te antwoorden op een gezonde discussie.

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar dat filmpje.

En ik heb voorlopig even geen plannen om bij mijn oude werkgever langs te gaan, dus dat blussertje op de foto zetten gaat niet lukken,sorry.
  Ta


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #79 Gepost op: 12 april 2007, 16:53:15
Jongens, wij zullen (je weet wel de niet sigarettendovende verbergende niet rijkstypekeurmerk niet-zijnde brandblusser van 2 sec) naar IVIC komen

Happy?

ps wij zullen geen stand huren, slechts demonstraties geven  ;D

Wie heeft er nog een mooie foto van het 'vuur' wat we gewend zijn op de IVIC..... ;) ;D ;D ;D