Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120961 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #90 Gepost op: 4 mei 2007, 10:11:04
En nu maar wachten tot we er één krijgen in de vorm van "manneke pis" ;D
'T is elke keer weer brandweer...


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 4 mei 2007, 19:14:57
lijkt me wel leuk ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #92 Gepost op: 5 mei 2007, 11:57:25
Beste forumleden,

Ik heb de indruk dat bepaalde leden van dit forum (aangaande dit topic), uiteraard wens ik niet iedereen over dezelfde kam te scheren, weinig professionaliteit aan de dag leggen niettegenstaande dit een forum is (of althans zou moeten zijn), om op een constructieve manier een bijdrage te leveren inzake veiligheid.

Elk hulpmiddel, ongeacht subjectieve bemerkingen of opmerkingen, waardoor mensenlevens kunnen worden gered dient toegejuicht te worden. Een kritische noot is uiteraard steeds welkom om op die wijze elke verbetering toe te laten, dit in het belang van eenieder.

Zoals reeds eerder aangegeven is het Rijkstypekeurmerk volledig in strijd met de europese gedachte en is Nederland het enigste land van de 27 europese lidstaten dewelke het wettelijk verplicht maakt dat elk hulpmiddel inzake brandbestrijding EN3 gecertifieerd dient te zijn. Dit is een louter protectionistische maatregel. Andere lidstaten gebruiken de norm EN3, een norm is trouwens NOOIT verplichtend, in het kader van openbare dienstverlening. (restaurants, bureau`s, etc...).

Zelfs een gewone aerosoltoepassing of een kleinere brandblusser als PinQY blijkt in Nederland onmogelijk!

Aan jullie Nederlanders misschien de boodschap dat ons product in andere landen wordt toegejuichd en aangemoedigd door professionele brandbestrijders (bijv. brandweer) ipv een krampachtige discussie over het `rijkstypekeurmerk`.

Het leedvermaak hetgeen ik op dit forum terugvindt siert jullie niet, integendeel

PinQY


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #93 Gepost op: 5 mei 2007, 12:10:37
mischien had ik mijn mening  wat moeten verduidelijken met de achterliggende gedachte

over het algemeen is bekend  dat de ''gewone'' man/vrouw    een beginnende brand  met een 5kg blusser nog niet eens uitkrijgt    dit omdat men niet getraint is  onvoldoende weet  en niet over de juiste techniek beschikt  

bovendien  zie je in de filmpjes     dat dit mooie speeltje  in luttele seconden op is.   als je ook maar 1 stap te ver van de brand staat  of niet goed mikt   is   de blusser leeg  voor je jezelf kan corrigeren.

waarom poeder ?   een sproeischuimblusser  geeft veel minder nevenschade

naar mijn mening creeer je een soort van schijnveiligheid   mensen voelen zich veilig met zon blusser  
echter als er iets gebeurt dan zoekt men de brand juist op    in plaats van een veilige plek te zoeken en de brandweer te bellen.    als mensen naar de brand toegaan  is de kans op slachtoffers veel groter als dat ze meteen het huis uitrennen  en de brandweer bellen


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #94 Gepost op: 5 mei 2007, 15:43:52
@Marcel-beets,

Een brandblusser, ongeacht haar grootte of vorm, is slechts een `hulpmiddel` voor een startend vuur. Professionele brandweermannen worden echter van bij hun opleiding af miskweekt met de stelling `meer is beter`, daarbij de realiteit uit het oog verliezende.

Waar is het gekende adagium van elke brandweerman, zijnde `met een glas water kan je elk vuur doven` (ik hoor het jullie zo graag vertellen). Wat zeggen jullie hier dan eigenlijk?

Niet de grootte van een blusmiddel, doch wel de snelheid van reactie op een startend vuur zijn cruciaal. Al de rest zijn theoretische veronderstellingen.

Een realistische vaststelling is dat mensen geen blusser in huis willen omwille van de lelijke vorm. Dat is de realiteit en niet anders.

Wel daar dient op gewerkt te worden i.p.v. nog liever een product af te breken dat mensen een `kans` geeft iets te ondernemen wanneer mogelijk.

PinQY


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #95 Gepost op: 5 mei 2007, 15:56:12
Gezien jouw verkoopaantallen denk ik dat deze blusser wel degelijk nut heeft.

Liever een kleine brandblusser in een miljoen gezinnen dan dat mensen helemaal geen brandblusser in huis nemen.

Iets is altijd nog beter dan niets.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #96 Gepost op: 5 mei 2007, 16:20:23
Beste forumleden,
Zoals reeds eerder aangegeven is het Rijkstypekeurmerk volledig in strijd met de europese gedachte en is Nederland het enigste land van de 27 europese lidstaten dewelke het wettelijk verplicht maakt dat elk hulpmiddel inzake brandbestrijding EN3 gecertifieerd dient te zijn. Dit is een louter protectionistische maatregel. Andere lidstaten gebruiken de norm EN3, een norm is trouwens NOOIT verplichtend, in het kader van openbare dienstverlening. (restaurants, bureau`s, etc...).

Ik geloof dat ik toch erg duidelijk ben geweest inzake het rijkstypekeur.En het fabeltje wat je de wereld in helpt als zijnde dat het in strijd zou zijn met de europese gedachte is onzin.Want dan zou nederland allang terug gefloten zijn,en dat zal ook niet gebeuren ook.

@Marcel-beets,

. Professionele brandweermannen worden echter van bij hun opleiding af miskweekt met de stelling `meer is beter`, daarbij de realiteit uit het oog verliezende.

PinQY

Ik denk niet dat deze opmerking je in dank afgenomen zal worden,ook niet slim om dit soort dingen te zeggen.Als je steun wilt hebben van brandweerkorpsen,als zij dit lezen kun je het wel helemaal schudden  ::)

Citaat
Niet de grootte van een blusmiddel, doch wel de snelheid van reactie op een startend vuur zijn cruciaal. Al de rest zijn theoretische veronderstellingen

Wat is bij jou nu een startend vuur?Kom nu eens met een goede uitleg.Is dat die lucifer,of praten we dan toch al wel over die prullenbak?In het geval van de prullenbak hebben wij het al over brand.En dan wordt het toch tijd om die 6ltr schuimblusser te gaan pakken.

Gezien jouw verkoopaantallen denk ik dat deze blusser wel degelijk nut heeft.

Liever een kleine brandblusser in een miljoen gezinnen dan dat mensen helemaal geen brandblusser in huis nemen.

Iets is altijd nog beter dan niets.
Verkoopcijfers zeggen in dit geval helemaal niets,ik ben heel nieuwschierig naar die gevallen dat men ook dat ding pakt als er wat is.En of men een stuk voorlichting mee heeft gekregen


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #97 Gepost op: 5 mei 2007, 16:52:56
@Peter71

... Rijkstypekeur is europees onwettig! Dat weten zowel het NCP als het Ministerie van Binnenlandse zaken waarmede wij zeer nauw in contact staan. Nederland is hiervoor trouwens reeds verschillende malen op de vingers getikt door Europa. Het weze interessant te weten dat onze firma een procedure heeft opgestart tegenover de Nederlandse staat hieromtrent, wegens o.a. concurrentievervalsing. Waarom denk je dat we niet in de Praxis liggen?

... Ons product wordt door verschillende brandweerkorpsen in Nederland gesteund. Trouwens de filmpjes zoals te zien op onze website werden opgenomen in een Nederlandse brandweerkazerne.

... Startend vuur? Er is een verschil tussen thuis en bijv. fabriek. Laten we het daarom eens over je prullenmand vuur hebben. Ons product heeft hier geen enkel probleem mede. Heb trouwens al eens een filmpje overgemaakt aan diverse leden van dit forum inzake het doven van een tray van 60cm met 13L benzine, met 2m hoge vlammen.

... Verkoopsaantallen? Opleiding? Laat me niet lachen a.u.b. Voorlichting is en zal ALTIJD een probleem blijven. Waarom denk je dat 85% van de nederlandse bevolking geen blusser heeft?

Bij deze kan ik U vertellen dat ons product zojuist in Parijs de eerste prijs heeft gewonnen op een van de grootste beurzen van Frankrijk. Prijs toegekend door een professionele vakjury en de professionele pers, gesteund door de belangrijkste brandweerkorpsen van Frankrijk. Zij kennen ons product, hebben het geanalyseerd en bevelen het de mensen aan. NIET als DE oplossing, maar wel als een eerste hulpmiddel dat wel degelijk de meeste startende branden in een huiselijke omgeving aan kan gezien het feit dat het in de omgeving staat en ONMIDDELLIJK kan gebruikt worden.

Trouwens ik kan U in primeur mededelen dat de agent van ons product (het poeder dus) binnenkort zal vervangen worden door een nieuw type agent (dat jullie totaal niet kennen, want een nieuwe uitvinding), waardoor wij een bluscapaciteit met ons toestel krijgen van 30 seconden ( U LEEST HET GOED) en dit zonder enige nevenschade. Het toestel staat dan trouwens niet meer onder druk en is een staat een brandende motor van een voertuig volledig te doven.

Kleine in gestalte, doch groot in daden. Wanneer zover zal ik niet nalaten jullie hiervan op de hoogte te stellen. Voorlopig blijven wij echter nog ons bestaande type op de markt verkopen.

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #98 Gepost op: 5 mei 2007, 17:02:38
@Peter71

... Rijkstypekeur is europees onwettig! Dat weten zowel het NCP als het Ministerie van Binnenlandse zaken waarmede wij zeer nauw in contact staan. Nederland is hiervoor trouwens reeds verschillende malen op de vingers getikt door Europa. Het weze interessant te weten dat onze firma een procedure heeft opgestart tegenover de Nederlandse staat hieromtrent, wegens o.a. concurrentievervalsing. Waarom denk je dat we niet in de Praxis liggen?

... Ons product wordt door verschillende brandweerkorpsen in Nederland gesteund. Trouwens de filmpjes zoals te zien op onze website werden opgenomen in een Nederlandse brandweerkazerne.

... Startend vuur? Er is een verschil tussen thuis en bijv. fabriek. Laten we het daarom eens over je prullenmand vuur hebben. Ons product heeft hier geen enkel probleem mede. Heb trouwens al eens een filmpje overgemaakt aan diverse leden van dit forum inzake het doven van een tray van 60cm met 13L benzine, met 2m hoge vlammen.

... Verkoopsaantallen? Opleiding? Laat me niet lachen a.u.b. Voorlichting is en zal ALTIJD een probleem blijven. Waarom denk je dat 85% van de nederlandse bevolking geen blusser heeft?

Bij deze kan ik U vertellen dat ons product zojuist in Parijs de eerste prijs heeft gewonnen op een van de grootste beurzen van Frankrijk. Prijs toegekend door een professionele vakjury en de professionele pers, gesteund door de belangrijkste brandweerkorpsen van Frankrijk. Zij kennen ons product, hebben het geanalyseerd en bevelen het de mensen aan. NIET als DE oplossing, maar wel als een eerste hulpmiddel dat wel degelijk de meeste startende branden in een huiselijke omgeving aan kan gezien het feit dat het in de omgeving staat en ONMIDDELLIJK kan gebruikt worden.

Trouwens ik kan U in primeur mededelen dat de agent van ons product (het poeder dus) binnenkort zal vervangen worden door een nieuw type agent (dat jullie totaal niet kennen, want een nieuwe uitvinding), waardoor wij een bluscapaciteit met ons toestel krijgen van 30 seconden ( U LEEST HET GOED) en dit zonder enige nevenschade. Het toestel staat dan trouwens niet meer onder druk en is een staat een brandende motor van een voertuig volledig te doven.

Kleine in gestalte, doch groot in daden. Wanneer zover zal ik niet nalaten jullie hiervan op de hoogte te stellen. Voorlopig blijven wij echter nog ons bestaande type op de markt verkopen.

PinQY

Goh,het gaat nog interesant worden,PinQY tegen het grote BZK en NCP.Ik denk dat de brandbeveiligingsbedrijven in Nederland  met grote belangstelling naar de uikomst van deze procedure kijken.Het zou wat wezen,een nieuwkomer op de markt kegelt de gevestigde orde omver.Je maakt meteen een onuitwisbare indruk :D

Dan dat nieuwe poeder,daar zijn we zo achter wat dat is.Kwestie van even winkelen,en dan het poeder naar het lab sturen.Ben trouwens erg nieuwschierig hoe je de brand gaat blussen zonder drijfmiddel,of krijg je er een peper of zoutvaatje om het poeder over het vuur te strooeien er los bij?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #99 Gepost op: 5 mei 2007, 17:10:28
Beste,

Ipv cynisch te zijn zou U beter lezen wat er geschreven staat en uw commentaar nog eens herlezen.

PinQY