Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120931 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #110 Gepost op: 5 mei 2007, 23:50:22
Effe vergeten,

Idd in alle andere landen van de europese gemeenschap, behalve in Nederland, mag ons product vrij verkocht worden. Doch niet ter vervanging van EN3-gecertifieerde toestellen in bepaalde toepassingsgebieden. Daarentegen mag PinQY wel complementair verkocht worden. Om het simpel te houden: een hotel (een publieke plaats dus) dat aan alle voorwaarden voldoet (maw EN3-gecertifieerde blussers heeft geplaatst), mag bijkomend zonder enig probleem bijv. PinQY`s in de hotelkamer plaatsen.

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #111 Gepost op: 6 mei 2007, 08:44:54
Beste,

Naar aanleiding van uw uitvoerige uitzetting hier onderaan:

U vergeet 1 ding, nl. het toepassingsgebied. U slaagt er in een gedetailleerde weergave te geven van de noodzakelijke normen, doch niet WANNEER deze EN3-normering verplicht is.

In Belgie en de 25 andere europese landen, behoudens Nederland, is het zo dat conform de nationale wetgeving het verplicht is om EN3-gecertifieerde brandblussers te plaatsen inzake het toepassingsgebied `openbare plaatsen`.

Dit betekent dat in restaurants, burelen, etc... maw daar waar mensen publiekelijk samen komen, het verplicht is brandblussers te plaatsen die EN3-gecertifieerd zijn. Alle andere toepassingsgebieden vallen hier buiten. Een voorbeeld hiervan: thuis, de hotelkamer (in de gang dient een EN3 brandblustoestel te staan, niet in de hotelkamer), etc...

Maw alle andere niet-gedefinieerde toepassingsgebieden in 26 europese landen zijn VRIJ.

In Nederland zegt de wet: ENKEL EN3-GERTIFIEERDE TOESTELLEN MOGEN VERKOCHT WORDEN

Got the picture finally?

PinQY



Effe vergeten,

Idd in alle andere landen van de europese gemeenschap, behalve in Nederland, mag ons product vrij verkocht worden. Doch niet ter vervanging van EN3-gecertifieerde toestellen in bepaalde toepassingsgebieden. Daarentegen mag PinQY wel complementair verkocht worden. Om het simpel te houden: een hotel (een publieke plaats dus) dat aan alle voorwaarden voldoet (maw EN3-gecertifieerde blussers heeft geplaatst), mag bijkomend zonder enig probleem bijv. PinQY`s in de hotelkamer plaatsen.

PinQY

Hoe groot acht jij de kans dat een hotelketen,die jaarlijks duizende euro,s uitgeeft aan brandbeveiliging.Ook nog eens op kamers dat ding van jullie gaat plaatsen.Ik kan je nu al vertellen dat die kans 0,0 zal zijn.Ten eerste de hotelgasten hebben er dan weer een leuk hebbedingetje bij van het hotel,wat zo in hun tas kan verdwijnen.Kortom,na elke gastenwissel kunnen ze weer een nieuwe blusser in die kamer gaan plaatsen,plus het risico dat de een of andere mafkees uit balorigheid even de blusser gaat testen.Met alle zooi van dien.Ga het kostenplaatje maar uitrekenen in 1 week tijd.

Dan waarom zouden ze een brandblusser op de kamer willen hebben?Er hangen op de gang zo ongeveer op elke hoek een brandslanghaspel en een goedgekeurde brandblusser.En,de kamers zijn allemaal voorzien van automatisch brandalarm.
Voor de rest heb je leuk de geldende regelementen weten te omzeilen,anders kan ik het niet noemen.En kun je alleen de particulieren markt bedienen,en die zal niet plotsklaps groter worden vanwege jullie vinding.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #112 Gepost op: 6 mei 2007, 09:14:26
Beste,

Ik denk dat ik mijn bijdrage op dit forum zal eindigen.

Het is voor mij nu meer dan duidelijk geworden dat U totaal niet inziet welke toegevoegde waarde een product zoals het onze betekent.

U neemt standpunten in, o.a. inzake het Hotelwezen, niettegenstaande U totaal niet beseft dewelke onze afnemers en klanten zijn. Onze firma heeft in verschillende europese landen reeds tientallen grote hotels voorzien van ons product, alsook in scholen, bureau`s, horecazaken, etc...

De probabiliteit dat uw stelling juist is, kan dan ook omschreven worden als 0,0

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #113 Gepost op: 6 mei 2007, 10:03:09
Beste,

Ik denk dat ik mijn bijdrage op dit forum zal eindigen.

Het is voor mij nu meer dan duidelijk geworden dat U totaal niet inziet welke toegevoegde waarde een product zoals het onze betekent.

U neemt standpunten in, o.a. inzake het Hotelwezen, niettegenstaande U totaal niet beseft dewelke onze afnemers en klanten zijn. Onze firma heeft in verschillende europese landen reeds tientallen grote hotels voorzien van ons product, alsook in scholen, bureau`s, horecazaken, etc...

De probabiliteit dat uw stelling juist is, kan dan ook omschreven worden als 0,0

PinQY
Tja,dat is ook een makkelijke instelling.De discussie wordt te lastig,en dan vertrekken we maar weer.Terwijl er tot nog toe steeds met onderbouwde weerwoorden is gekomen. ::) ::)


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #114 Gepost op: 6 mei 2007, 10:10:53
ik denk toch nog steeds dat het beter is dat deze discussie pas NA IVIC word voortgezet.

ik denk namelijk dat veel mensen de blusser dan hebben gezien en dan een beter oordeer erover kunnen geven.


Dus nogmaals de vraag om pas door te gaan nadat IVIC is geweest.

groeten mark


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #115 Gepost op: 6 mei 2007, 12:49:22
de filmpjes  website  en de regels zijn bekend  lijkt mij genoeg stof om over te discuseren

op de beurs kan er altijd iets duidelijk worden  maar volgens mij zijn er genoeg feiten


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #116 Gepost op: 6 mei 2007, 16:40:32
In Belgie en de 25 andere europese landen, behoudens Nederland, is het zo dat conform de nationale wetgeving het verplicht is om EN3-gecertifieerde brandblussers te plaatsen inzake het toepassingsgebied `openbare plaatsen`.
Dit betekent dat in restaurants, burelen, etc... maw daar waar mensen publiekelijk samen komen, het verplicht is brandblussers te plaatsen die EN3-gecertifieerd zijn. Alle andere toepassingsgebieden vallen hier buiten. Een voorbeeld hiervan: thuis, de hotelkamer (in de gang dient een EN3 brandblustoestel te staan, niet in de hotelkamer), etc...
Maw alle andere niet-gedefinieerde toepassingsgebieden in 26 europese landen zijn VRIJ.
In Nederland zegt de wet: ENKEL EN3-GERTIFIEERDE TOESTELLEN MOGEN VERKOCHT WORDEN
Got the picture finally?

Dank voor de extra toelichting.
Het zit 'm dus niet in de technische normering maar in het toepassinggebied.

NL = zegt dus alleen EN3 genormeerde blustoestellen, altijd en overal
Andere landen = alleen EN3 genormeerde blustoestellen, alleen op "openbare plaatsen"

Zo ver heb ik de andere wetgeving (nog) niet bestudeerd (bij de Belgische had mij dat waarschijnlijk nog wel gelukt, maar mijn Frans is-niet-zo)
Dan lijkt het inderdaad op protectionisme.

Heeft u het laatste rapport over aerosol-blusmiddelen toevallig gelezen. Hiermee valt wel m.i. een parallel te trekken. Daar wordt in gemotiveerd waarom die toepassing niet gelijkwaardig is, cq. er geen sprake zou zijn van het opwerpen van een handelsbelemmering. weet trouwens niet wat de reactie van EU was op dit rapport (iemand anders wel?)

Maar komen er nog vervolgstappen vanuit PinQy om dit blusmiddel wel op de markt te krijgen? Of is dat niet nodig?

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #117 Gepost op: 6 mei 2007, 16:43:16
Misschien kan je ipv bluspoeder er wel peper indoen....  ;) ;D ;D

peperspray........  :D
hebben we alleen bij ons als we naar de grote stad komen   ^-^

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #118 Gepost op: 6 mei 2007, 17:58:57
peperspray........  :D
hebben we alleen bij ons als we naar de grote stad komen   ^-^

cu,
Loe

Jij mag wel en 12 kg variant mee nemen....  ;) ;D ;D ;D ;D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #119 Gepost op: 7 mei 2007, 11:58:21
Er bestond al een soort PinQy!!

http://www.ed-en-willem.nl/nl/handgereedschap.aspx

Gereedschap voor ieder budget in diverse kwaliteiten.

Wij hebben en uitgebreid assortiment gereedschap op voorraad.

Regelmatig hebben wij aantrekkelijke aanbiedingen in het Skandia geredschap.

Naast Skandia verkopen wij gereedschap van Stanley en Bahco.

Ook hebben wij het hele jaar aanbiedingen van € 2,50 in het goedkope segement gereedschap.

Bij ons verkrijbaar de PEAK poederblusser handig in ieder huis en bij elke klus.
[/b]

Dussss ik weet verder niet of dit wat was?

[verwijderd door de beheerder]