Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120989 keer)

0 gebruikers (en 55 gasten bekijken dit topic.

fire dept vincent

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 29 augustus 2007, 21:24:46
Hoort iemand nog wel eens wat van PinQy?  ???

Nee ....

Het verbaast me ook eigelijk zo  erg ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #141 Gepost op: 25 november 2007, 15:42:00
Ze hebben een nieuwe website....

http://www.pinqy.com/producten.php

Deze originele met de hand gemaakte PinQY® is ondanks zijn compacte afmetingen (14 cm) een uiterst krachtig hulpmiddel bij een beginnende brand in een tent, caravan, boot, garage, schuur, barbecue of keuken.

Door zijn unieke ronde vorm heeft PinQY® hetzelfde blusvermogen (in druk) van een brandblusser van 1 kg. Zijn compact design biedt het voordeel dat je hem vrijwel overal bij de hand kunt houden, waar er enigszins gevaar voor brand bestaat.

Het principe achter dit product is dan ook het reactievermogen te bevorderen en de aanslaande brand snel in de kiem te smoren. Hij is geschikt voor alle type branden A, B en C (Opgelet: voor vetbranden raden wij U een brandblusser van de nieuwe klasse F aan).

Het toestel staat op een gemiddelde druk van 14 bar, doch voor de veiligheid is er een overdrukventiel voorzien.

De constructie is in puur staal van 1,3 mm dik. Het toestel kan na gebruik weer worden opgevuld volgens het principe van statiegeld, in de vorm van een korting op de volgende aankoop.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #142 Gepost op: 7 oktober 2008, 17:28:07
Beste forumleden,

Zoals jullie enige tijd geleden beloofd hebben wij een nieuw blusmiddel.

Op onze site www.pinqy.com kunnen jullie alvast foto`s terugvinden.

Ongeachte het type brand (A, B, C, ... F), het kan geblust worden zonder enig probleem.

Een totale spuitduur van 7 sec. met 210ml product (bestaande uit 80% water).

Oa vetbranden worden zonder enig probleem gedoofd en herontsteking is onmogelijk omdat de temperatuur onmiddellijk terugvalt tot ongeveer 170 graden.

Zo zijn er nog verschillende toepassingen met hetzelfde resultaat. Vuur gedoofd en geen herontbranding mogelijk.

Ter info.

mvg,

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #143 Gepost op: 7 oktober 2008, 18:57:54
Beste forumleden,

Zoals jullie enige tijd geleden beloofd hebben wij een nieuw blusmiddel.

Op onze site www.pinqy.com kunnen jullie alvast foto`s terugvinden.

Ongeachte het type brand (A, B, C, ... F), het kan geblust worden zonder enig probleem.

Een totale spuitduur van 7 sec. met 210ml product (bestaande uit 80% water).

Oa vetbranden worden zonder enig probleem gedoofd en herontsteking is onmogelijk omdat de temperatuur onmiddellijk terugvalt tot ongeveer 170 graden.

Zo zijn er nog verschillende toepassingen met hetzelfde resultaat. Vuur gedoofd en geen herontbranding mogelijk.

Ter info.

mvg,

PinQY
Ik neem aan dat een demonstratie van jullie met jullie vetblusser op een nomale frituurpan die flink in brand staat geen enkel probleem is? ::)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #144 Gepost op: 7 oktober 2008, 20:30:57
Neen


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #145 Gepost op: 7 oktober 2008, 20:50:15
U mag mij gerust uitnodigen voor een demonstratie.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #146 Gepost op: 7 oktober 2008, 20:59:38
Misschien ter info: het is geen vetblusser. Het blust alles!

Er werden technische proeven uitgevoerd bij Stator Brandbeveiliging Utrecht (professioneel centrum). De foto`s op www.pinqy.com spreken boekdelen.

Het is vuurdovend voor elk type vuur, het brengt de temperatuur spectaculair omlaag (doven van vetbranden zonder herontsteking) en het is biologisch.

210ml, 7 seconden!

PinQY


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #147 Gepost op: 7 oktober 2008, 23:16:42
Jongens, wij zullen (je weet wel de niet sigarettendovende verbergende niet rijkstypekeurmerk niet-zijnde brandblusser van 2 sec) naar IVIC komen

Happy?

ps wij zullen geen stand huren, slechts demonstraties geven  ;D

U mag mij gerust uitnodigen voor een demonstratie.

Dat hebben we al gedaan alleen kwam je de belofte niet na....  ;)

Hoe zit het met het rijksgoedkeur?

Beste forumleden,

Ik heb de indruk dat bepaalde leden van dit forum (aangaande dit topic), uiteraard wens ik niet iedereen over dezelfde kam te scheren, weinig professionaliteit aan de dag leggen niettegenstaande dit een forum is (of althans zou moeten zijn), om op een constructieve manier een bijdrage te leveren inzake veiligheid.

Elk hulpmiddel, ongeacht subjectieve bemerkingen of opmerkingen, waardoor mensenlevens kunnen worden gered dient toegejuicht te worden. Een kritische noot is uiteraard steeds welkom om op die wijze elke verbetering toe te laten, dit in het belang van eenieder.

Zoals reeds eerder aangegeven is het Rijkstypekeurmerk volledig in strijd met de europese gedachte en is Nederland het enigste land van de 27 europese lidstaten dewelke het wettelijk verplicht maakt dat elk hulpmiddel inzake brandbestrijding EN3 gecertifieerd dient te zijn. Dit is een louter protectionistische maatregel. Andere lidstaten gebruiken de norm EN3, een norm is trouwens NOOIT verplichtend, in het kader van openbare dienstverlening. (restaurants, bureau`s, etc...).

Zelfs een gewone aerosoltoepassing of een kleinere brandblusser als PinQY blijkt in Nederland onmogelijk!

Aan jullie Nederlanders misschien de boodschap dat ons product in andere landen wordt toegejuichd en aangemoedigd door professionele brandbestrijders (bijv. brandweer) ipv een krampachtige discussie over het `rijkstypekeurmerk`.

Het leedvermaak hetgeen ik op dit forum terugvindt siert jullie niet, integendeel

PinQY

Misschien moet een achteloze lezer die deze thread voor het eerste leest eens op pagina 1 beginnen om wat meer info op te doen....  ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #148 Gepost op: 8 oktober 2008, 09:48:23
Beste,

Dmv de posting hebben wij dit forum op de hoogte gebracht van ons nieuw blusmiddel.

Dit verandert niets aan de bestaande wetgeving in Nederland. Indien geen EN-3 certificaat, geen rijkstypekeur. Dus wij kunnen niet op de Nederlandse markt.

***

Wel jammer voor een blusser van 210ml en 7sec die oa een vetbrand dooft en herontsteking onmogelijk maakt, open bedrading onder spanning blust, overbelaste en dus brandende electrische draden blust, etc...

Ik zou misschien toch wel volgende info willen weergeven: de Scandinavische landen hanteren dezelfde regelgeving als Nederland. Blussers zonder EN3-certificatie komen niet op de markt.

Afgaande op de resultaten met ons nieuw blusmiddel in PinQY, werd uiteindelijk aan onze firma dispensatie geleverd op de bestaande regelgeving. Wij mogen dus wel verkopen op de Scandinavische markt.

PinQY


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #149 Gepost op: 8 oktober 2008, 10:16:13
Beste,

Dmv de posting hebben wij dit forum op de hoogte gebracht van ons nieuw blusmiddel.

Dit verandert niets aan de bestaande wetgeving in Nederland. Indien geen EN-3 certificaat, geen rijkstypekeur. Dus wij kunnen niet op de Nederlandse markt.

***

Wel jammer voor een blusser van 210ml en 7sec die oa een vetbrand dooft en herontsteking onmogelijk maakt, open bedrading onder spanning blust, overbelaste en dus brandende electrische draden blust, etc...

Ik zou misschien toch wel volgende info willen weergeven: de Scandinavische landen hanteren dezelfde regelgeving als Nederland. Blussers zonder EN3-certificatie komen niet op de markt.

Afgaande op de resultaten met ons nieuw blusmiddel in PinQY, werd uiteindelijk aan onze firma dispensatie geleverd op de bestaande regelgeving. Wij mogen dus wel verkopen op de Scandinavische markt.

PinQY



Is een deksel op een pan met brandend vet niet gemakkelijker, minder nevenschade, 100% effectief en veel goedkoper?? ??? ::) Als de bescherming van een electriciteit draad weggebrand is door een externe brand doe je ook met je 6 L schuimblusser niets meer... laat staan met een PinQy..... ;) Als er zonder brand openbedrading is en je kan er zo bij zou ik eerder al de VWA gebeld hebben over het apparaat...  ;) Bij brand in een apparaat ben je een knappe vent als je binnen 7 seconden IN het apparaat zelf kan spuiten... De meeste apparaten zijn zo gebouwd dat ze water buiten houden...  ;) Ook zijn in NL de huizen beveiligd met aardlekschakelaars die bij kortsluiting met een anderdeel dan de retourdraad (bijv via bluswater... ;)) zorgen dat de stroom afgeschakeld wordt. De meeste apparaaten zijn dubbel beschermd (het symbool met twee vierkanten in elkaar) Daardoor zal bij kortsluiting in het apparaat de stroom weglopen via de aarde draad en wordt ook de aardlekschakelaar geactiveerd.

Al met al begrijp je dat ik nog (steeds) niet overtuigd ben van je kostbaar product. Ik zal het dan ook nooit aanbevelen... Voor hetzelfde geld kunnen ze heel hun huis / hotelkamer volhangen met rookmelders... Dat levert pas echt een bijdrage aan de veiligheid op....  ;)