Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120993 keer)

0 gebruikers (en 57 gasten bekijken dit topic.

112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #160 Gepost op: 8 oktober 2008, 16:24:44
Ik lees hier nu allemaal berichten van doe er dan 190 gram bij die blusser zodat hij 1kg word, maar dat mag toch niet? Die regel gaat toch over de blusstof die moet toch minimaal 1KG zijn? toch niet het toestel?

gr mark.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #161 Gepost op: 8 oktober 2008, 16:35:24
Binnenkort zal dit op onze site beschikbaar zijn.

Ik houd me aanbevolen voor een berichtje daarover hier :)

Ik lees hier nu allemaal berichten van doe er dan 190 gram bij die blusser zodat hij 1kg word, maar dat mag toch niet? Die regel gaat toch over de blusstof die moet toch minimaal 1KG zijn? toch niet het toestel?

Die suggestie komt van mij; je zou erin kunnen lezen dat ik voorstel de blusser in zijn geheel wat zwaarder te maken, omdat ik hierboven dacht te lezen dat dat de eis was volgens de EN3 was. Natuurlijk veel logischer dat het gewicht exclusief de blusstof betreft, maar dat neemt de suggestie niet weg: vergroot de hoeveelheid blusstof tot minimaal één kilogram. Maar PinQY heeft hierop aangegeven dat het product niet aangepast zal worden.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #162 Gepost op: 8 oktober 2008, 16:37:53
dat snap ik wel ja, dan is het hele ontwerp eraf.

Maar, als je al met zo'n klein dingetje al redelijk kan blussen wat moet je dan al niet met een grotere (1KG) kunnen blussen.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #163 Gepost op: 8 oktober 2008, 16:43:43
Helemaal mee eens; ben daarom benieuwd naar het aangekondigde filmpje en de verdere uitrol van het blusmiddel.

Stel dat er aangetoond wordt dat een kiloblusser gevuld met dit nieuwe middel even effectief is als een reguliere schuimblusser van zes liter, weet ik wel welke ik wil ophangen..


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #164 Gepost op: 8 oktober 2008, 17:19:42
(white spirit)

verdere films staan onder user cd003327


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #165 Gepost op: 8 oktober 2008, 17:31:05
Hij blust toch best wel goed  :P

En het is echt geen mogelijkheid dat jullie hem 1KG maken (zeg maar een grotere broer van hem) en dat hij dan wel in NL word toegelaten, je hebt dan zelfs meer spuittijd en meer bluskracht.

gr mark.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #166 Gepost op: 8 oktober 2008, 17:36:33
Er zijn een aantal aspecten verbonden aan dit blusmiddel:

- het dooft werkelijk elk type vuur
- er is een onmiddellijke `cooldown` (bijv. nablussen bij een grote brand geblust met dit product is niet meer nodig)
- herontsteking is niet meer mogelijk (zoals duidelijk te zien op de filmpjes)

Zeer belangrijk: slechts 210ml (!) vloeistof in PinQY met 7 seconden spuitduur

PinQY


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #167 Gepost op: 8 oktober 2008, 19:26:24
(white spirit)

verdere films staan onder user cd003327


En jullie maken op deze manier reclame voor jullie product?En vertellen daarbij dat jullie plantenspuit een frituurbrand blust?
Ik zie hier een bak met WATER,met een paar scheuten brandbare vloeistof,die in brand wordt gestoken.En vrijwel direct wordt afgeblust.Ja kunst,dat die brandblusser dat brandje uit krijgt.Een frituurbrand is hele andere koek.Daar is de gehele pan met vet over zijn ontstekingspunt,en is all het vet heet.En zal dus met het geringste weer ontbranden,en het vet zal helemaal niet tot 170gr terug gekoeld zijn.Dat bestaat niet,want daar is een stijf uurtje wachten voor nodig.Dus durf je je blusser ook aan op een ECHTE frituurpan,gevuld met normale frituurvet,wat in brand staat?De keiharde praktijk voor een brandblusser.
Dus wanneer is die demo te zien. ::)

En oja,gezien de rest van de filmpjes,ben ik haast zeker van welk product er in dat ding zit.En die blusstof is helemaal niet zo nieuws als je hier durft te beweren.Die blusstof is al tijden verkrijgbaar op de markt in de normale 6ltr vorm.
Ook met een normale 6ltr sproeischuimblusser van elk merk kun je een electrabrand blussen,ookal niets nieuws onder de zon. ::)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #168 Gepost op: 8 oktober 2008, 19:31:27
ipv smiley`s te gebruiken zou U er beter aan doen te lezen wat er geschreven staat en waar U de filmpjes kan terugvinden.

soit, vetbrand hier


Voor de rest Peter71, deze `blusstof` is U totaal onbekend. Dus kom niet af met je 6ltr sproeischuimblusser in vergelijking met onze 210ml


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #169 Gepost op: 8 oktober 2008, 19:41:20
Effe over het hoofd gezien:

Peter71 U schrijft: vetbrand.......en zal dus met het geringste weer ontbranden,en het vet zal helemaal niet tot 170gr terug gekoeld zijn.Dat bestaat niet,want daar is een stijf uurtje wachten voor nodig.

Dus uw fameus toestel van 6L zal dit ook niet kunnen.

Wel in primeur: onze plantenspuit dooft een vetbrand en de temperatuur valt onmiddelijk terug tot ongeveer 170 gr celcius. Herontbranding is dus niet mogelijk