Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121046 keer)

0 gebruikers (en 75 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #190 Gepost op: 8 oktober 2008, 21:59:36
... en nog een aantal andere toepassingen (zelfs sponzen branden niet meer)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #191 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:02:02
Moeten jullie nu eens zelf nagaan wat voor informatie jullie posten ivm vetblussers: min 6KG of 6L

PinQY = 0,210 vs 6.00 en identiek zelfde effect

Heb het al gezegd op dit forum: het gaat hier over het blusmiddel. Feit is echter wel dat een plantenspuit zelfde effect bereikt.

Toch blijven doordrammen. Jongens, jongens, jongens!



Zoals ik al eerder schreef zijn vermoed ik (ik heb het ergens in het verleden gelezen) dat er internationaal standaard afspraken gemaakt over het testen van brandblussers. Als ik het goed herinner zijn er gewoon internationaal standaard testen afgesproken waaraan een blusmiddel moet voldoen. Er is een hele serie standaard afspraken in de europese norm EN-3 serie. Door deze norm weet de consument dat het product dat hij koopt geschikt is voor het doel en heeft hij een zekerheid dat de blusser ook een zekere kwaliteit heeft...

Naast de inhoud van de blusser, op welke punten voldoet de blusser wel/niet aan de eisen uit deze EN-3 serie normen?  ???

NEN-EN 3-1:1996 deel 1: brandbestrijding – draagbare blustoestellen – beschrijving, spuitduur, beproeving van het blusvermogen voor de brandklasse A en B

NEN-EN 3-2:1996 deel 2: brandbestrijding – draagbare blustoestellen –
Beproeving van het elektrische geleidingsvermogen, beproeving op inklinken, bijzonder bepalingen.

NEN-EN 3-3:1994 deel 3: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, constructie, drukbestandheid, mechanische beproeving.

NEN-EN 3-4:1996 deel 4: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, vullingen en minimaal blusvermogen.

NEN-EN 3-5:1996 deel 5: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, aanvullende eisen en beproeving.

NEN-EN 3-6:1995 deel 6: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, voorwaarden voor de vastlegging van de conformiteit van draagbare blustoestellen volgens EN 3 deel 1 tot en met deel 5


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:05:50
Waarom heet het filmpje "new powder" als het nieuwe product geen poeder is, maar een vloeibare blusstof? Of vergis ik me nu?

En neem het advies van Anneke (Firefamke) ter harte: adem in, houd vast, adem uit O0
Als jouw product zo goed is als je beweert, heb je niets te verliezen en heeft het geen enkele zin continue in de verdediging te schieten. Kom met feiten en testrapporten van instanties die vertrouwd worden, daar is een mening op te baseren en kun je kritiek wegnemen..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #193 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:06:03
En laten we helder communiceren of we het nu hebben over de pinkie of de 1 kg blusser...  ;) Waar ik benieuwd naar ben is de pinkie...  ;) Ik neem aan dat de 1 KG gewoon een EN-3 certificaat heeft...  :)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #194 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:06:17
Zoals ik al eerder schreef zijn vermoed ik (ik heb het ergens in het verleden gelezen) dat er internationaal standaard afspraken gemaakt over het testen van brandblussers. Als ik het goed herinner zijn er gewoon internationaal standaard testen afgesproken waaraan een blusmiddel moet voldoen. Er is een hele serie standaard afspraken in de europese norm EN-3 serie. Door deze norm weet de consument dat het product dat hij koopt geschikt is voor het doel en heeft hij een zekerheid dat de blusser ook een zekere kwaliteit heeft...

Naast de inhoud van de blusser, op welke punten voldoet de blusser wel/niet aan de eisen uit deze EN-3 serie normen?  ???

NEN-EN 3-1:1996 deel 1: brandbestrijding – draagbare blustoestellen – beschrijving, spuitduur, beproeving van het blusvermogen voor de brandklasse A en B

NEN-EN 3-2:1996 deel 2: brandbestrijding – draagbare blustoestellen –
Beproeving van het elektrische geleidingsvermogen, beproeving op inklinken, bijzonder bepalingen.

NEN-EN 3-3:1994 deel 3: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, constructie, drukbestandheid, mechanische beproeving.

NEN-EN 3-4:1996 deel 4: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, vullingen en minimaal blusvermogen.

NEN-EN 3-5:1996 deel 5: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, aanvullende eisen en beproeving.

NEN-EN 3-6:1995 deel 6: brandbestrijding – draagbare blustoestellen, voorwaarden voor de vastlegging van de conformiteit van draagbare blustoestellen volgens EN 3 deel 1 tot en met deel 5


Palmpie,

Wees nu eens serieus.

Ons blusmiddel, zelfs in een PinQY, dooft ALLE verschillende klassen vuur! (dus niet alleen A en B, doch ook de andere klassen)

Op de filmpjes kenbaar gemaakt zie je dat er geen enkel probleem is met electriciteit, dus GEEN geleidingsvermogen

Mechanische beproeving, drukweerstand etc... worden bepaald via PED-certificatie. PinQY is PED-gecertifieerd

enz...

Wij voldoen aan alles. Behalve het feit dat we geen 1KG wegen!


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #195 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:08:36
New powder is misschien een verkeerde uitdrukking.

Wat heeft dat in godsnaam hier mede te maken.

Kennen jullie sponzen die niet meer branden? etc... Of zijn deze filmpjes ook getruceerd.

Tot slot: ik adem perfect, geen nevenverschijnselen, Alles ok


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #196 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:11:42
Palmpie,

Wees nu eens serieus.

Ons blusmiddel, zelfs in een PinQY, dooft ALLE verschillende klassen vuur! (dus niet alleen A en B, doch ook de andere klassen)

Op de filmpjes kenbaar gemaakt zie je dat er geen enkel probleem is met electriciteit, dus GEEN geleidingsvermogen

Mechanische beproeving, drukweerstand etc... worden bepaald via PED-certificatie. PinQY is PED-gecertifieerd

enz...

Wij voldoen aan alles. Behalve het feit dat we geen 1KG wegen!

en daar heb je dan vast en zeker (of is het zeker en vast...  ;)) wel een rapport in PDF vorm van? Als je het helemaal goed wilt doen heb je een rapport van een onafhankelijk testinstituut (die geacrediteerd is door bijv BOSEC of RvA)? Testen van een bedrijf zelf wantrouw ik per definitie. De afgelopen jaren heb ik diverse 'wondermiddellen' gezien....  ;D ;D ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #197 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:12:30
Allez jongens, we gaan er mee stoppen.

Iemand die oprecht geinteresseerd is in een demonstratie, nogmaals: info@pinqy.com

Latjes, vetbranden, ... maakt niet uit: we geven een demonstratie met onze plantenspuit van 210ml. En voor de gigantische vuurtjes steken we het spul wel in een grotere blusser.

en Palmpie: alles is goed gedocumenteerd en gecertifieerd.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #198 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:12:55
Wij voldoen aan alles. Behalve het feit dat we geen 1KG wegen!
Maar bestaat er een verkrijgbare versie die wιl 1 kg (of meer) weegt en goedgekeurd is? Dus PinQy-blusstof in een andere houder? In het filmpje is duidelijk een groter formaat blusser in gebruik.

New powder is misschien een verkeerde uitdrukking.

Wat heeft dat in godsnaam hier mede te maken.
Dat ik zeker wil weten of het filmpje gaat over het nieuwe blusmiddel of over een ander poedervormig blusmiddel :)

en Palmpie: alles is goed gedocumenteerd en gecertifieerd.
Kijk! Zijn die ergens online beschikbaar?!

Tot slot: ik adem perfect, geen nevenverschijnselen, Alles ok
Mooio zo! :D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #199 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:13:10
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ook de bluscapaciteit gemeten word door met standaard brandtesten te houden en dat je met je blusser zo'n brand moet uitmaken. Misschien kan Peter71 (of iemand anders) hier iets meer over vertellen. Er staat me iets bij dat dit ging over een een piramide van een bepaalde hoeveelheid houten latjes met een bepaalde afmeting die volledig in brand moeten staan?
Wie weet meer? Misschien dat zo'n 'officiλle' test mij zou overtuigen...  ;)
Je zit op de erg goede weg ;)
Voor de blusproeftest voor de brandklasse A wordt een rechthoekige stapel met houten balkjes gemaakt,de blakjes zijn zodanig gestapeld dat er tussenruimte is.De stapel wordt met Heptaan in brand gestoken gedurende de 2 minuten.Dan laten ze de stapel zo,n 6 minuten branden,in die tijd zal elk balkje helemaal branden,en mag men beginnen met blussen,Na de bluspoging mag er in 3 minuten geen herontsteking gebeuren.
het Rating getal geeft de lengte van de houtstapel.Dus een blusproef met 13A is een houtstapel met 13 balkjes lang.

Dan meteen maar de blusproef voor de brandklasse B
Dan hebben ze een ronde bak die voor 2/3 is gevuld met Heptaan en 1/3 met water.De boel wordt in brand gestoken,en na een brandtijd van 1 minuut mag er geblust worden.De blusproef is geslaag als de bak geblust is,en er nog voldoende brandstof over is in de bak.
Het resultaat wordt weergeven met de letter B met weer een getal bv 233B.De bak heeft een diameter van 3 meter,en is gevuld met 233 ltr vloeistof (155ltr Heptaan en78ltr water)

Dit alles zie ik onze PinQy echt niet doen,en als zij dit ding willen zien als een echte brandblusser zullen ze toch echt hier aan moeten voldoen.