Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121019 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #200 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:15:30
Allez jongens, we gaan er mee stoppen.

Iemand die oprecht geinteresseerd is in een demonstratie, nogmaals: info@pinqy.com

Latjes, vetbranden, ... maakt niet uit: we geven een demonstratie met onze plantenspuit van 210ml. En voor de gigantische vuurtjes steken we het spul wel in een grotere blusser.

en Palmpie: alles is goed gedocumenteerd en gecertifieerd.


Kom dan op met de rapporten in PDF formaat van de bluscapaciteit volgens de EN-3?  ??? Als je zoveel filmpjes kan maken kan je ook even naar de scanner lopen om de documenten in te scannen.... ::)  Bedrijfsgeheime informatie kan je gewoon zwart maken... Doet de CIA ook...  ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #201 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:17:26
Je zit op de erg goede weg ;)
Voor de blusproeftest voor de brandklasse A wordt een rechthoekige stapel met houten balkjes gemaakt,de blakjes zijn zodanig gestapeld dat er tussenruimte is.De stapel wordt met Heptaan in brand gestoken gedurende de 2 minuten.Dan laten ze de stapel zo,n 6 minuten branden,in die tijd zal elk balkje helemaal branden,en mag men beginnen met blussen,Na de bluspoging mag er in 3 minuten geen herontsteking gebeuren.
het Rating getal geeft de lengte van de houtstapel.Dus een blusproef met 13A is een houtstapel met 13 balkjes lang.

Dan meteen maar de blusproef voor de brandklasse B
Dan hebben ze een ronde bak die voor 2/3 is gevuld met Heptaan en 1/3 met water.De boel wordt in brand gestoken,en na een brandtijd van 1 minuut mag er geblust worden.De blusproef is geslaag als de bak geblust is,en er nog voldoende brandstof over is in de bak.
Het resultaat wordt weergeven met de letter B met weer een getal bv 233B.De bak heeft een diameter van 3 meter,en is gevuld met 233 ltr vloeistof (155ltr Heptaan en78ltr water)

Dit alles zie ik onze PinQy echt niet doen,en als zij dit ding willen zien als een echte brandblusser zullen ze toch echt hier aan moeten voldoen.


Ik ben benieuwd naar deze filmpjes die dus minimaal een minuut of 15 moeten duren voor klasse A...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #202 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:18:53


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #203 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:21:31
het is hetzelfde middel in liquide vorm. Geen poeder.

Momenteel zijn wij met het `model` PinQY bezig en niet met andere blussers.

Komt wel in de toekomst.

ps filmpjes zijn op youtube niet langer actief

@palmpie

... dit alles zie ik onze PinQY niet doen

Ik herhaal mijn uitnodiging: Stator in Utrecht, breng jullie Rijkstypekeurmerk blussertjes van 6KG maar mee.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #204 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:21:38
Palmpie,

Wees nu eens serieus.

Ons blusmiddel, zelfs in een PinQY, dooft ALLE verschillende klassen vuur! (dus niet alleen A en B, doch ook de andere klassen)

Op de filmpjes kenbaar gemaakt zie je dat er geen enkel probleem is met electriciteit, dus GEEN geleidingsvermogen

Mechanische beproeving, drukweerstand etc... worden bepaald via PED-certificatie. PinQY is PED-gecertifieerd

enz...

Wij voldoen aan alles. Behalve het feit dat we geen 1KG wegen!
Mooi,laat maar zien die PED-certificering.Want als dat ding PED-gecertificeert is is daar documentatie van.
Voor mij is hiet niet zo lastig om erachter te komen wat er nu precies voor blusstof in die dingen zitten.Ik hoef er alleen maar een paar aan te schaffen naar een laboratorium te brengen voor een blusstof-analyse.Kost even wat,maar mijn baas zal best geintresseert zijn in die blusstof.Wellicht kunnen we dan nog zelf zo,n wonderblusser van 6ltr op de markt zetten. 8)
Oja,als je die brandblusser op de markt wil zetten,dient er ook zo,n blusstof-analyse raport erbij te ziitten.Dus zo stiekem hoeft dat allemaal niet.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #205 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:25:56
@palmpie

ik ben steeds bereid een serieuze discussie te voeren, maar als ik zo kijk naar jouw argumentatie begin ik mij toch ernstige vragen te stellen.

Ik maak mij geen zorgen over de analyse van ons product, Je hebt misschien al intussentijd gevonden hoe Coca Cola wordt gemaakt?

Wel zelfde principe mijn vriend. Een chemische `samenstelling` garandeert nog steeds niet een zelfde effect indien niet geweten hoe het gemaakt wordt.

Dit is nu eens het antwoord van een pragmatische vlaming op een arrogante nederlander


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #206 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:28:11
het is hetzelfde middel in liquide vorm. Geen poeder.

Momenteel zijn wij met het `model` PinQY bezig en niet met andere blussers.

Komt wel in de toekomst.

ps filmpjes zijn op youtube niet langer actief

@palmpie

... dit alles zie ik onze PinQY niet doen

Ik herhaal mijn uitnodiging: Stator in Utrecht, breng jullie Rijkstypekeurmerk blussertjes van 6KG maar mee.

Ik ben heel gemakkelijk te overtuigen voor jullie... Je hoeft daar niet eens een trainingscentrum(?) voor af te huren... Gewoon hier een paar PDF's van een onafhankelijk instituut neerzetten met de blustesten volgens EN-3! en/of de filmpjes van de testen bij een onafhankelijk instituut. En ik denk dat de consument die deze pagina's over een tijdje gaat lezen liever ook documentatie heeft ipv dat hij/zij dan weer een test moet bij wonen om te weten wat hij/zij koopt. Gaat voor jullie ook in de kosten lopen om elke week een test te organiseren...  ;D ;D ;D

[joke modus on]heb je trouwens al een carriere als standwerker overwogen?[/joke modus off]  ;D


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #207 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:28:18
@palmpie

Je zou trouwens al moeten weten dat het op de markt brengen van een brandblusser zonder PED-certificatie, ongeacht welke lidstaat in Europa, strafbaar is. Dus dit is geen EN3-verhaal, doch een verhaal over veiligheid inzake een drukvat.

Stel mij eigenlijk de vraag of je uberhaupt wel op de hoogte bent?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #208 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:30:48
tja, poederblussers zijn zeer zwaar gedocumenteerd!

Maar een plantenspuit van 210ml dooft wel een vetbrand, maar een poederblusser van 6KG niet.

Misschien effe de handleiding in PDF-formaat afdrukken en daarmee de vetbrand doven?


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:32:20
Kom nou gewoon met die rapporten over de brug man! Je geeft reacties waarmee je je eigen glazen ingooit. Je roept dat alles in orde is, en als er gevraagd wordt om bevestiging geef je geen thuis.

Consumenten zijn anno 2008 erg kritisch en willen onafhankelijk bewijs dat iets goed is. Als je dat niet kunt leveren heb je pech. Als het in orde is kun je toch gewoon morgen die testrapporten online zetten?
Ik wil best positief zijn over dit product en zie voordelen, maar dan moet het wel kloppen.