Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121081 keer)

0 gebruikers (en 67 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #220 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:56:43
allez, nog een specialeke voor Palmpie.

Ik schrijf daarjuist dat je blijkbaar geen enkele notie hebt van de wetgeving omtrent brandblussers

Rijkstypekeur, EN3, etc.. blijkbaar des te meer.

***

Simpel verhaal: ELK drukvat (dus evengoed een duikfles), dus ook een brandblusser moet PED-gecertifieerd zijn. Zonder PED een blusser op de markt brengen = strafbaar

REACH is de nieuw europese regelgeving dewelke stelt dat de chemische samenstelling van een product moet gekend zijn


@palmpie: boeken vol met `onafhankelijke testen`.
Dus 1 + 1 = 2.

Een brandblusser moet dus PED-certificatie hebben en een REACH analyse van het blusmiddel.

Dan pas beginnen we te praten over EN3


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #221 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:58:56
allez, nog een specialeke voor Palmpie.

Ik schrijf daarjuist dat je blijkbaar geen enkele notie hebt van de wetgeving omtrent brandblussers

Rijkstypekeur, EN3, etc.. blijkbaar des te meer.

***

Simpel verhaal: ELK drukvat (dus evengoed een duikfles), dus ook een brandblusser moet PED-gecertifieerd zijn. Zonder PED een blusser op de markt brengen = strafbaar

REACH is de nieuw europese regelgeving dewelke stelt dat de chemische samenstelling van een product moet gekend zijn


@palmpie: boeken vol met `onafhankelijke testen`.
Dus 1 + 1 = 2.

Een brandblusser moet dus PED-certificatie hebben en een REACH analyse van het blusmiddel.

Dan pas beginnen we te praten over EN3

Ter informatie voor de lezers: http://www.ddf.nl/Folders/PED%20folder.pdf

[melige stemming aan]beginnen?  ;D praten?  ;D Liefst heb ik het in PDF formaat...  :D [/melige stemming off]

Ik ga mezelf toch herhalen: publiceer een onafhankelijke blustest volgens EN-3 met een ja conclusie en ik ben overtuigt..  :)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #222 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:03:01
Palmpie,

Jij hebt gelijk: wij hebben geen certificaties, kunnen niet blussen en zitten uit onze nek te kletsen.

Sorry dat ik jouw intelligentie hier gans de avond heb mee belast.

Mea culpa est!


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #223 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:04:23
Conclusie: geen onafhankelijke testen van het product op bluscapaciteit.
Helaas kan ik niet anders dan vooralsnog tot dezelfde conclusie komen.

Heb oprecht geprobeerd deze discussie vlot te trekken door over feiten te praten en door concrete vragen te stellen onzekerheden die ik zag weg te laten nemen. Dit product leek (en lijkt) mij namelijk in beginsel een goede aanvulling op het huidige assortiment blusmiddelen. Echter is PinQy - om mij niet helder geworden redenen - niet bereid om onafhankelijke testrapporten die de effectiviteit van het product aantonen aan te leveren, of hier anderszins verdere info over te verschaffen. Uitgezonderd dan het op eigen verantwoording keer op keer melden dat alles in orde is. Dat maakt het product, zolang deze rapporten niet beschikbaar zijn, voor mij in ieder geval onacceptabel en de werkzaamheid niet aangetoond.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #224 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:07:49
Helaas kan ik niet anders dan vooralsnog tot dezelfde conclusie komen.

Heb oprecht geprobeerd deze discussie vlot te trekken door over feiten te praten en door concrete vragen onzekerheden die ik zag weg te laten nemen. Dit product leek (en lijkt) mij namelijk in beginsel een goede aanvulling op het huidige assortiment blusmiddelen. Echter is PinQy - om mij niet helder geworden redenen - niet bereid om onafhankelijke testrapporten die de effectiviteit van het product aantonen aan te leveren, of hier anderszins verdere info over te verschaffen. Uitgezonderd dan het op eigen verantwoording keer op keer melden dat alles in orde is. Dat maakt het product, zolang deze rapporten niet beschikbaar zijn, voor mij in ieder geval onacceptabel en de werkzaamheid niet aangetoond.

U heeft 100% gelijk! Een blusmiddel stelt niets voor zonder papieren en het feit dat wij menen dat dit hier niet moet overlegd worden bewijst uw stelling dat ons blusmiddel eigenlijk... niets blust.

Waarom had ik deze waarheid niet vroeger in pacht?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #225 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:09:52
vergeet de vetbranden die U geblust gezien heeft (herinner Peter71: vetbranden kunnen niet afgekoeld worden, ...) en dewelke niet meer herontbranden.

Dit was puur trucage! Absoluut...

Nogmaals sorry om dit forum te belasten.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #226 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:12:05
U heeft 100% gelijk! Een blusmiddel stelt niets voor zonder papieren en het feit dat wij menen dat dit hier niet moet overlegd worden bewijst uw stelling dat ons blusmiddel eigenlijk... niets blust.

Waarom had ik deze waarheid niet vroeger in pacht?

Misschien eens een cursus (op kosten van de baas?) doen: http://www.heinpragt.com/menswerk/kritiek.php


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #227 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:13:29
Allez,

Nogmaals uitnodiging te Stator Utrecht.

Misschien dat wij daar, naast het doven van vetbranden zonder herontsteking, met een aantal dossiers rond jullie oren slaan?

PinQY... over and out


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #228 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:15:28
uw stelling dat ons blusmiddel eigenlijk... niets blust.
Dat is niet mijn stelling, ik stel dat de werkzaamheid niet voor mij controleerbaar onafhankelijk is vastgesteld.

Een arts kan erg goed zijn in zijn vak, toch ben ik blij dat er in Nederland een onafhankelijke Inspectie is (en in België danwel Vlaanderen is er vast een equivalent) die controleert of die man/vrouw écht wel zo goed is in zijn vak voordat hij met zijn mes in mijn lichaam aan de slag gaat. Dat geeft geen garantie, maar wel een hoge mate van zekerheid. Een brandblusser (of een hulpmiddel om hetzelde doel na te streven) wordt gebruikt in een potentieel leven-op-dood situatie, en ik vereis daarvoor persoonlijk meer zekerheid dan een vertegenwoordiger die mij bezweert dat alles oké is. De wetgever (zowel de Nederlandse als de Europese) geeft mij daar blijkbaar gelijk in door inderdaad eisen te stellen. Ik verwacht dat ik de resultaten van een product op deze eisen kan inzien; als dat niet zo is zet ik daar dusdanig veel vraagtekens bij dat ik het product niet zal vertrouwen.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #229 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:19:56
Vooreerst ben ik geen vertegenwoordiger maar de `baas`, meer nog de eigenaar.

Tot slot: waarom komen zoveel Nederlanders naar Vlaamse ziekenhuizen? Omdat Vlaamse doktors met papier staan te zwaaien of omdat er know how en kwaliteit is die niet in Nederland is gekend?

Dit is niet de plaats noch het moment om met documenten te staan zwaaien.

Ik merk wel dat een gesprek omwille van een fenomenaal blusmiddel word verlegd naar een vraag inzake documenten.  Indien ik U vertel dat wij gecertifieerd mag U er van uitgaan dat wij te goeder trouw zijn en effectief in het bezit zijn van alle nodige documenten.