Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121006 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #240 Gepost op: 9 oktober 2008, 19:52:40
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #241 Gepost op: 10 oktober 2008, 09:29:04


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #242 Gepost op: 10 oktober 2008, 09:32:07
ik vind het een mooie gadget, voor mij is ie hot  O0
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #244 Gepost op: 10 oktober 2008, 12:33:30
En ook daar wordt het ding nergens een brandblusser genoemd, maar eerder een 'tool'  :-X
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #245 Gepost op: 10 oktober 2008, 13:28:05
Ik verbaas me over de discussie hier...

Niet elk middel dat brandjes kan blussen mag men zomaar brandblusser noemen..  PinQy is misschien een slim inovatief toolje, die misschien op super slimme manier, alle branden blust.., dat misschien in z'n huidige vorm, naar nederlandse maatstaven nog niet de kwalitificatie goedgekeurde brandblusser mag hebben..

Ik ken de normen niet precies.. en tis me te kostbaar om ze voor deze discussie ff te kopen..
Maar stel even dat het tooltje z'n beloften allemaal waar maakt.. Dan kan je van zelfde blussmiddel, c.q. principe ook een grotere versie maken en als een gecertificeerde brandblusser op de markt brengen..  En is PinQy een misschien wel een leuke gadget voor erbij..  En verkoop je er misschien wel meer..  

Stel even dat de 1 KG norm, het enige discussie punt is..  Maak een iets grotere versie van de PinQy. en voldoe aan de normen., Dat is voor de fabrikant echt een eitje...

Ik ben dol op innovaties..  En ik zie graag testen, productbesprekingen etc.. , Want soms zitten er goede ideeen bij, die nog niet optimaal zijn uitgewerkt. En soms zitten er goede ideeen bij, waarbij de norm, helemaal geen rekening houdt met nog "slimmere" oplossingen..

Ik denk dat Peter71, maar ook Palmpie en velen anderen terrecht sceptisch zijn van uit hun belevingswereld.. Ik heb ook hele goede idieeen gezien, die eigenlijk bij de eerste beste demo, al stranden, om dat enkele basale uitwerkingen niet over nagedacht waren..    Ik heb zelf van vele producten gezien die best een geweldig idee zijn, alleen nog weinig markt acceptatie hebben, en dat vind ik ook niet echt gek..

Verder denk ik dat deze oplossing stiekum voorbij gaat aan 1 ding..  Hoe goed een blusmiddel, en de toedieningsmethode ook is..  (van bommetjes, tot spuitstralen..) De effectiviteit valt en staat met de mate van getraind van de gebruiker, en de kans op gebruikersfouten, van mensen die niet of nauwelijks getraind zijn...  Gezien de volume van blusser, de wijze van hoe dicht je als hulpverlener op de brand moet komen,  heb ik alleen al over het laatste al vraagtekens..  
Maar stuur er drie naar mijn adres, en ik ga ze testen, en raak ik overtuigd, wil ik graag de juiste mensen bij elkaar brengen om draagvlak voor het product te krijgen..   Misschien moet je er ook drie naar Peter71 en naar Palmpie sturen..  
Tis altijd leuk om met nieuwe producten te spelen en vuurtjes te stoken en ze weer uit te maken..

Maak nu niet er een persoonlijke hetze hier.. Met drie van die dingen heb je de kans mij te overtuigen of niet..., De prijs is een marketingspel, maar dat is de vorm van acceptaties ook en wat is nu 100 euro aan marketing kosten, om een aantal kanjers in dit wereldje te overtuigen...  >:D

Een demo bij stator is een grappig idee, echter in gecontrolleerde omstandigheden kan iedereen een geweldige demo geven..
Drie casussen met drie onervaren willekeurige bhv-ers en het etiket en het product zegt mij meer, nog los van of het product volgens de NEN-EN normen al voldoet..
Misschien wil Peter71 wel de vuurtjes stoken.. ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #246 Gepost op: 10 oktober 2008, 16:55:24
Ik verbaas me over de discussie hier...

Niet elk middel dat brandjes kan blussen mag men zomaar brandblusser noemen..  PinQy is misschien een slim inovatief toolje, die misschien op super slimme manier, alle branden blust.., dat misschien in z'n huidige vorm, naar nederlandse maatstaven nog niet de kwalitificatie goedgekeurde brandblusser mag hebben..

Ik ken de normen niet precies.. en tis me te kostbaar om ze voor deze discussie ff te kopen..
Maar stel even dat het tooltje z'n beloften allemaal waar maakt.. Dan kan je van zelfde blussmiddel, c.q. principe ook een grotere versie maken en als een gecertificeerde brandblusser op de markt brengen..  En is PinQy een misschien wel een leuke gadget voor erbij..  En verkoop je er misschien wel meer..  

Stel even dat de 1 KG norm, het enige discussie punt is..  Maak een iets grotere versie van de PinQy. en voldoe aan de normen., Dat is voor de fabrikant echt een eitje...

Ik ben dol op innovaties..  En ik zie graag testen, productbesprekingen etc.. , Want soms zitten er goede ideeen bij, die nog niet optimaal zijn uitgewerkt. En soms zitten er goede ideeen bij, waarbij de norm, helemaal geen rekening houdt met nog "slimmere" oplossingen..

Ik denk dat Peter71, maar ook Palmpie en velen anderen terrecht sceptisch zijn van uit hun belevingswereld.. Ik heb ook hele goede idieeen gezien, die eigenlijk bij de eerste beste demo, al stranden, om dat enkele basale uitwerkingen niet over nagedacht waren..    Ik heb zelf van vele producten gezien die best een geweldig idee zijn, alleen nog weinig markt acceptatie hebben, en dat vind ik ook niet echt gek..

Verder denk ik dat deze oplossing stiekum voorbij gaat aan 1 ding..  Hoe goed een blusmiddel, en de toedieningsmethode ook is..  (van bommetjes, tot spuitstralen..) De effectiviteit valt en staat met de mate van getraind van de gebruiker, en de kans op gebruikersfouten, van mensen die niet of nauwelijks getraind zijn...  Gezien de volume van blusser, de wijze van hoe dicht je als hulpverlener op de brand moet komen,  heb ik alleen al over het laatste al vraagtekens..  
Maar stuur er drie naar mijn adres, en ik ga ze testen, en raak ik overtuigd, wil ik graag de juiste mensen bij elkaar brengen om draagvlak voor het product te krijgen..   Misschien moet je er ook drie naar Peter71 en naar Palmpie sturen..  
Tis altijd leuk om met nieuwe producten te spelen en vuurtjes te stoken en ze weer uit te maken..

Maak nu niet er een persoonlijke hetze hier.. Met drie van die dingen heb je de kans mij te overtuigen of niet..., De prijs is een marketingspel, maar dat is de vorm van acceptaties ook en wat is nu 100 euro aan marketing kosten, om een aantal kanjers in dit wereldje te overtuigen...  >:D

Een demo bij stator is een grappig idee, echter in gecontrolleerde omstandigheden kan iedereen een geweldige demo geven..
Drie casussen met drie onervaren willekeurige bhv-ers en het etiket en het product zegt mij meer, nog los van of het product volgens de NEN-EN normen al voldoet..
Misschien wil Peter71 wel de vuurtjes stoken.. ?


 
Ik wil  hier best op ingaan,aangezien ik me in het verhaal van Rescue goed kan vinden.Ik heb niets tegen nieuwe ontwikkelingen,graag zelfs.Maar ik wordt toch graag overtuigt door de harde praktijk,en door de dingen die ik zelf zie.Filmpjes zeggen mij niets,daar kan teveel in worden gerommeld.Ik wil met eigen ogen zien wat dat ding kan.En wat Rescue ook zegt,er is niet zoveel voor nodig om de PingQy te laten voldoen aan de nederlandse NEN-EN.Maak dat ding 1kg,en zorg dat jeje eigen in verbinding stelt met het NCP.Middels de blusproef,en de verdere bijkomende zaken kun je een rijsktypekeur krijgen.En je hebt er weer een blusser bij,die A voldoet aan de nderlandse normen,en B het naar alle waarschijnlijkheid het goed gaat doen bij de consument.Vanwege het ontwerp van het dingetje.

Ik zei het al eerder,stel je in verbinding met een erkend brandbeveiligingsbedrijf,zij kunnen je de weg wijzen om dit ding op de nederlandse markt te kunnen krijgen.Er zal het een en ander aan geinvesteert moeten worden,maar die kosten ga je er ruimschoots uithalen. ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #247 Gepost op: 10 oktober 2008, 23:41:38
Ik denk dat het een beetje duur wordt om iederéén die 'ongelovig' is er drie te sturen....  ;D ;D ;D Daarnaast ben kan ik natuurlijk ook geen objectieve test houden... Daarvoor hebben we normen afgesproken zodat iedere blusser op dezelfde manier getest kan worden en de consument een zekerheid heeft...  ;) Gewoon een PDF'tje van een erkend onafhankelijk testinstituut, met een ja conclusie (er zijn in het verleden wel eens rapporten geweest dat men 'getest had bij TNO'... Alleen bleek pas bij navragen dat men het product afgekeurd had bij TNO....  ;) ;D :-X) over de EN-3 en ik ben helemaal overtuigd van de goede werking...  ;)

Hier nog een goedmakertje voor al de verwijderde filmpjes (blijkbaar zijn de demo filmpjes ook geheim.... :D):

http://nl.youtube.com/watch?v=zN80ZxV1GPU&feature=related


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #248 Gepost op: 11 oktober 2008, 17:28:47
Tja, Palmpie hoeft er geen, die alleen genormeerde speeltjes..

De norm- is voor zaken als Brandblussers,  dit is gewoon een tooltje die ook brand blust.. Een Emmer water doet dat ook.. En een ballon-met water soms ook.  Dan noemen we het ff geen brandblusser, maar een tooltje..  

Als het product zo goed is als men het zegt, en doet de vergelijkbare dingen als een genormeerde blusser, alleen door de geformuleerde tekst van de norm, kan met niet aan de norm voldoen.. Kan je de tekst van norm aan de orde stellen..

Als iemand een met een deciliter vocht, een complete brand kan blussen, is de brand toch geblust.. en ben ik een erg nieuwsgierig geworden..


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #249 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:22:02
Tja, Palmpie hoeft er geen, die alleen genormeerde speeltjes..

De norm- is voor zaken als Brandblussers,  dit is gewoon een tooltje die ook brand blust.. Een Emmer water doet dat ook.. En een ballon-met water soms ook.  Dan noemen we het ff geen brandblusser, maar een tooltje..  

Als het product zo goed is als men het zegt, en doet de vergelijkbare dingen als een genormeerde blusser, alleen door de geformuleerde tekst van de norm, kan met niet aan de norm voldoen.. Kan je de tekst van norm aan de orde stellen..

Als iemand een met een deciliter vocht, een complete brand kan blussen, is de brand toch geblust.. en ben ik een erg nieuwsgierig geworden..

Dit is eindelijk de juist gemaakte analyse:

- met 210ml worden branden gedoofd dewelke NIET met `genormaliseerde` (EN3-gecertifieerde) blussers kunnen gedoofd worden
- met 210 ml worden branden gedoofd van verschillende typen (A,B,C en zelfs F)
- 100% organisch
- geen restschade (zeemvel en opkuisen)

niet: getruceerde opnamen (zou trouwens niet weten HOE je dit kunt truceren), attestaties,...

Wat is het volgende: mijn schoonmoeder heeft een hekel aan ronde bollen, dus slechte blusser?

Bij verzoek zullen de bewuste filmpjes weer (even) geactiveerd worden op youtube. De reden waarom deze niet continue actief zijn is omwille van het feit dat dit geen promotiefilpjes, maar demonstratiefilmpjes zijn voor onze klanten.