Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121095 keer)

0 gebruikers (en 75 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #250 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:41:16
Dit is eindelijk de juist gemaakte analyse:

- met 210ml worden branden gedoofd dewelke NIET met `genormaliseerde` (EN3-gecertifieerde) blussers kunnen gedoofd worden
- met 210 ml worden branden gedoofd van verschillende typen (A,B,C en zelfs F)
- 100% organisch
- geen restschade (zeemvel en opkuisen)

niet: getruceerde opnamen (zou trouwens niet weten HOE je dit kunt truceren), attestaties,...

Wat is het volgende: mijn schoonmoeder heeft een hekel aan ronde bollen, dus slechte blusser?

Bij verzoek zullen de bewuste filmpjes weer (even) geactiveerd worden op youtube. De reden waarom deze niet continue actief zijn is omwille van het feit dat dit geen promotiefilpjes, maar demonstratiefilmpjes zijn voor onze klanten.

Elke demo en elke filmpje kan je truceren, en een goed geoefende brandweerman kan misschien wel alles blussen.., maar iemand die nog nooit een brandje geblust heeft, zal dat een stuk lastiger zijn..  In de fillmpjes die ik zie ik mensen die nog snel werken.. En het zijn bewerkte filmpjes..  Dus stuur mij drie van die dingen, en dan zal een vuurtje stoken en iets blussen, en de blustijd meten en kijken of ik met je mee kan gaan..  (Dat zegt niet veel, maar dan durf ik de norm wel ter discussie te stellen.., maar ik ben daar nog lang niet van overtuigd.. . )


helm

  • Gast
Reactie #251 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:47:08
niet: getruceerde opnamen (zou trouwens niet weten HOE je dit kunt truceren), attestaties,...

Waarom is er bij die vetbrand demo eerst 2x water overheen gegaan? Waarom heb je niet direct geblust?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #252 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:56:43
Waarom is er bij die vetbrand demo eerst 2x water overheen gegaan? Waarom heb je niet direct geblust?

Er is 1x water overgegoten om aan te tonen wat het effect is van water op verhit vet.

Het vet dat werd gedoofd had een temperatuur van meer dan 450gr. C en was nieuw vet.

ter info


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #253 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:58:20
Elke demo en elke filmpje kan je truceren, en een goed geoefende brandweerman kan misschien wel alles blussen.., maar iemand die nog nooit een brandje geblust heeft, zal dat een stuk lastiger zijn..  In de fillmpjes die ik zie ik mensen die nog snel werken.. En het zijn bewerkte filmpjes..  Dus stuur mij drie van die dingen, en dan zal een vuurtje stoken en iets blussen, en de blustijd meten en kijken of ik met je mee kan gaan..  (Dat zegt niet veel, maar dan durf ik de norm wel ter discussie te stellen.., maar ik ben daar nog lang niet van overtuigd.. . )

De man die  blust is alles behalve een goed getrainde brandweerman.

Als je problemen hebt om toe te geven dat iets werkt kom er dan voor uit en stop met zoeken achter drogredenen


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #254 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:02:03
beste forumleden,

wat ik dus tot op heden nog steeds niet begrijp is het feit dat U een uitnodiging heeft ontvangen om via email contact op te nemen en te Utrecht bij Stator Brandbeveiliging (opleidingscentrum brandweer en prive voor bedrijven) een demonstratie, dewelke U desnoods zelf mag uitvoeren, bij te wonen.

Dan kunnen we het gelijk, na een overtuigende demonstratie, even over de `attesten` hebben dewelke zonder enig probleem kunnen worden voorgelegd. EN3 uiteraard en bijgevolg Rijkstypekeurmerk NIET

info@pinqy.com (mocht tot op heden geen enkele email ontvangen)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #255 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:04:23
Tja, Palmpie hoeft er geen, die alleen genormeerde speeltjes..

De norm- is voor zaken als Brandblussers,  dit is gewoon een tooltje die ook brand blust.. Een Emmer water doet dat ook.. En een ballon-met water soms ook.  Dan noemen we het ff geen brandblusser, maar een tooltje..  

Als het product zo goed is als men het zegt, en doet de vergelijkbare dingen als een genormeerde blusser, alleen door de geformuleerde tekst van de norm, kan met niet aan de norm voldoen.. Kan je de tekst van norm aan de orde stellen..

Als iemand een met een deciliter vocht, een complete brand kan blussen, is de brand toch geblust.. en ben ik een erg nieuwsgierig geworden..

In Nederland spreken we regels af voor brandblussers om de consument te beschermen. Dit omdat de consument anders niet meer weet wat hij koopt en omdat er bij brand meestal geen tweede kans meer is... :-X Deze testen zijn objectief en onafhankelijk van de producent van de blusser. Of je nu een blusser van merk A koopt of van merk C je weet dat ze beiden bij gelijke typering volgens de norm hetzelfde zullen doen bij een brand.
Testen door mij zelf hebben net zoveel waarde als dat een fabrikant ze zelf test... nul komma nul waarde... Ik pretendeer niet dat ik een blusmiddel goed kan testen omdat we daar standaard, reproduceerbare, testen voor hebben afgesproken en ik kan deze niet uitvoeren.

Nu heeft een fabrikant een blusser met een blusmiddel die in een zucht en een sch**t leeg is... Dus de consument heeft geen tweede kans als de eerste poging faalt... :-X Dat noem ik dus schijnveiligheid. Blijkbaar is de wetgever het met mij eens want dit dure speeltje mag niet op de markt gebracht worden als 'brandblusser'... Nu kan de fabrikant nog zoveel argumenten op tafel leggen waarom het wel een goed product is... het enigste wat hij moet doen is zorgen dat hij het predicaat brandblusser mag voeren en dus voldoen aan de EN-3 norm die we in HEEL Europa hebben afgesproken... Hij moet dus als hij het niet eens is met deze norm niet bij de NL regering zijn maar bij de EU...

De enige reden waarom de fabrikant niet kan voldoen aan de EN norm is omdat zijn 'ontwerp' van de blusser 'heilig' is... Wat is nu belangrijker.... het ontwerp of de functie bij een blusser...  :-X Omdat hij het ontwerp niet wil aanpassen moeten wij het maar slikken.... Ik denk het niet dat we in deze arrogante houding gaan trappen... ;)

Er zijn veel meer brandblussers op de markt die wel voldoen aan de EN-3 en die de consument gewoon in de winkel (bouwmarkt) kan kopen. Met deze blussers heeft de consument wel wat in handen waarmee hij ook nog een tweede kans heeft als hij/zij moet blussen. Niet iedere consument is getraind in omgaan met een blusser en met welke technieken hij moet gebruiken. Vaak is het toch de eerste keer als hij/zij een brandblusser daadwerkelijk moet gebruiken....

Mijn advies aan de consumenten is gewoon om een EN-3 blusser te kopen en geen geld aan PinQy te besteden. Zie ook de site van consument en veiligheid met advies voor de minimum blushoeveelheid in een brandblusser. Heel je huis kan er vanaf hangen als je hem moet gebruiken dus wat heb je liever... een echte, geteste, brandblusser of een 'hebbedingetje' met geen tweede kans... 8)



@rescue: Hoe zou jij het vinden als iedere fabrikant met een goed verhaal zonder een wettelijke toestemming medicijnen mag gaan leveren in NL onder de noemer 'snoepjes voor (ik noem maar wat) alzheimer', om op die manier onder de wetgeving van medicijnen uit te komen? En het dan geen medicijn noemen maar wel vertellen dat het tegen alzheimer helpt.... Dat mag toch ook niet...  ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #256 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:06:31
De man die  blust is alles behalve een goed getrainde brandweerman.

Als je problemen hebt om toe te geven dat iets werkt kom er dan voor uit en stop met zoeken achter drogredenen

dit was een reactie op jouw opmerking.
Citaat
niet: getruceerde opnamen (zou trouwens niet weten HOE je dit kunt truceren), attestaties,...

Lees even dan precies wat ik schrijf
Citaat
Elke demo en elke filmpje kan je truceren, en een goed geoefende brandweerman kan misschien wel alles blussen..,

Dat een filmpje op zichzelf dus niet overtuigend is, is geen gedrog reden.. En ik zeg niet dat jullie filmpjes truceren..  Echter ik wil het met eigen ogen zien.. en dan niet met een zorgvuldig ingestudeerde demo..
Dat is toch niet te veel gevraagd ?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #257 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:08:28
Voor 60 euro heb je een 6 L schuimblusser http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?cPath=5&products_id=9&osCsid=97b551cb5ac2ff03abf7d2a2cb02f5fe

Slechts brandklasse A en B! Wat met klasse C en onze fameuze vetbranden! Je betaalt dus 60 euro voor `selectieve` brandhaarden

Een blusdeken waarmee je heel je gasstel kan bedekken heb je al voor 30 euro. Blustijd: onbeperkt. http://www.brandblussershop.nl/winkel/product_info.php?products_id=17&osCsid=b2f60439a43aee429355acfabb6d27cd

Ideaal voor verbranden omdat een poederblusser en schuimblusser dit niet kunnen! Aan de andere kant kan je het blusdeken bij bepaalde vuurhaarden ook niet gebruiken

Een deksel (100% effectief bij vlam in de pan) voor een frituurpan (pan krijg je erbij... Grin) heb je al voor 38 euro...  Grin Grin http://shopping.kelkoo.nl/ss-frituurpan-princess.html

Ideaal voor vetbranden. Maar ga je andere type vuren ook `doven` door er een deksel op te leggen?

Voor zover hier aangetoond dooft PinQY met 210ml al deze diverse brandhaarden. Hij blijkt bovendien nog de goedkoopste te zijn ook!


@Palmpie

Wat begrijp je niet wat hier geschreven staat?

En PinQy spuit nog altijd 7sec, dat is 1sec meer dan een EN3-goedgekeurde in Nederlands Rijkstypekeurmerk hebbende poederblusser die nog geen vetbrand, electriciteit etc... kan doven


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #258 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:10:36
@Palmpie

Wat begrijp je niet wat hier geschreven staat?

En PinQy spuit nog altijd 7sec, dat is 1sec meer dan een EN3-goedgekeurde in Nederlands Rijkstypekeurmerk hebbende poederblusser die nog geen vetbrand, electriciteit etc... kan doven

En voor de 3e keer:

Kom dan op met de rapporten in PDF formaat van de bluscapaciteit volgens de EN-3?  ??? Als je zoveel filmpjes kan maken kan je ook even naar de scanner lopen om de documenten in te scannen.... ::)  Bedrijfsgeheime informatie kan je gewoon zwart maken... Doet de CIA ook...  ;D ;D


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #259 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:10:47
beste forumleden,

wat ik dus tot op heden nog steeds niet begrijp is het feit dat U een uitnodiging heeft ontvangen om via email contact op te nemen en te Utrecht bij Stator Brandbeveiliging (opleidingscentrum brandweer en prive voor bedrijven) een demonstratie, dewelke U desnoods zelf mag uitvoeren, bij te wonen.

Dan kunnen we het gelijk, na een overtuigende demonstratie, even over de `attesten` hebben dewelke zonder enig probleem kunnen worden voorgelegd. EN3 uiteraard en bijgevolg Rijkstypekeurmerk NIET

info@pinqy.com (mocht tot op heden geen enkele email ontvangen)

@Rescue

Wat begrijp je hier niet aan?

U mag de vetbrand (en andere type branden) aansteken, U mag de PinQY in uw hand nemen, U mag hem doven, etc...

U mag hetzelfde proberen met een poederblusser of schuimblusser.