Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121140 keer)

0 gebruikers (en 104 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #300 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:05:09
Beste Pinqy,

Mag ik vragen wat de aanleiding en het doel is geweest om met de Pinqy op de markt te komen?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #301 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:13:12
@Shave,

Ik heb toch de indruk dat het beter weze niet verder aandacht aan dit forum te schenken aangezien niet op een serieuze manier over brandbestrijding kan worden gepraat.

Op een objectieve manier aantonen dat een plantenspuit van 210ml, iets meer dan 1/5 van een 1KG EN3 gecertifieerde blusser, een vetbrand op zijn een been dooft en als reactie slechts argumentatie krijgen in de zin dat het getruceerde opnamen zijn, etc... staan een sereen debat in de web.

Om misschien toch een antwoord op vraag te geven: de meeste mensen hebben geen brandblusser in huis omwille van vormgeving en het effectief falen van poederblussers. De vormgeving van ons product is daarom een determinerende factor



Zelfs indien PinQY maar 14cm groot is en slechts 210ml aan boord heeft: het feit dat vetbranden worden gedoofd zonder mogelijkheid tot herontsteking alsook andere type vuren zouden `interesse` moeten wekken en geen belachelijke opmerkingen die geen steek houden.

De enige parameter dewelke telt is het feit dat landen beslissen hun wetgeving (in casus EN3) aan te passen om ons product op de markt toe te laten daar performant en in totaliteit poederblussers (zelfs van verschillende KG`s) overtreffende. Dit vergt moed en inzicht.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #302 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:16:17
en om geen misverstanden te hebben

Slechts Nederland en de Scandinavische landen bepalen unilateraal dat elk blustoestel EN3-gecertifieerd dienen te zijn. Zoals aangegeven maken de Scandinavische landen nu een uitzondering voor ons product. Dit omdat het poederblussers in alle mogelijke superlatieven overtreft, dankzij haar blusmiddel.

In alle andere landen mag en kan PinQY vrij verkocht worden (wij verkopen momenteel in Belgie, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Spanje). Trouwens met succes

Ter info


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #303 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:23:13
Dus als ik het goed begrijp is de aanleiding om met de PinQy op de markt te komen dat de standaard brandblusser niet passen in het huidige "design" van een huishouden en poederblussers niet voldoen?

Ik kan mij vinden in de stelling dat brandblussers meer een "design" mogen hebben echter het doel waarmee jullie nu op de markt komen is mij niet helemaal duidelijk?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #304 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:26:09
Beste leden,

Voor alle vragen, toelichtingen, etc... info@pinqy.com


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #305 Gepost op: 12 oktober 2008, 00:36:03
PinQy,

In de eerste plaats een compliment met het bereiken van alweer 32 pagina's aan informatie over uw product. Helaas ben ik te laat in dit topic gekomen om alle pagina's door te spitten.

Het stelt mij echter teleur om nu via een forum doorverwezen te worden naar een e-mailadres.

Echter ben ik nog steeds van mening open te staan om te weten te komen met welk doel jullie deze blusser op de markt hebben gebracht?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #306 Gepost op: 12 oktober 2008, 09:39:36
Nou peter... jouw blussers ontploffen...  :D

http://news.softpedia.com/news/This-Little-Device-is-a-Fire-Extinguisher-76826.shtml
Tja,dat is ook wel vreselijk belangrijk omdat te weten :D
Ik weet niet wat ze ermee willen aantonen,maar als de brand zulke hoge temperaturen heeft bereikt heb je toch meer aan een volwassen Tankautospuit,dan een armetierige brandblusser van 6ltr/kg.Maar uiteraard zal de PingQy zo,n brand wel aankunnen,alleen nog een vrijwilliger om met die PingQy de brand te gaan blusen ::) :D


Dus als ik het goed begrijp is de aanleiding om met de PinQy op de markt te komen dat de standaard brandblusser niet passen in het huidige "design" van een huishouden en poederblussers niet voldoen?

Ik kan mij vinden in de stelling dat brandblussers meer een "design" mogen hebben echter het doel waarmee jullie nu op de markt komen is mij niet helemaal duidelijk?
Vanuit het oogpunt dat de huidige design van de brandblusser te wensen over laat,dan heeft de PingQy gelijk.Het zijn allemaal recht toe recht aan blussers.Er is in het verleden al eens geprobeert om een brandblusser een iets andere look te geven,maar die pogingen strandde dan weer op productiekosten.Aangezien die blussers bijna niet verkochten,en men toch de traditionele vormgegeven blussers beter vondt.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #307 Gepost op: 12 oktober 2008, 10:23:20
PinQy,

Ik hoop dat je laat adviseren door een goede marketeer, want je potientele klanten en gebruikers beledigen en respectloos behandelen slaat nergens op..
Bij elk nieuw product, ontmoet je scepsis, echter misschien is de taalbariere tussen Vlamingen en Nederlanders toch te groot..

Als mensen zeggen dat filmpjes getruceerd kunnen zijn, en dat dan in verleden veel is voorgekomen, en dat men iets met eigen ogen wil zien en een toetsing aan de normen wil zien..  betekend dat niet dat  jullie dat doen, maar dat we daarom voorzichtig zijn met zomaar accepteren van iets., omdat iemand het zegt..
Als je dat niet begrijpt is de barriere tussen 1 vlaming en de nederlanders wel erg groot, en kom je niet met je product op de markt..


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #308 Gepost op: 12 oktober 2008, 19:38:33
Tja,dat is ook wel vreselijk belangrijk omdat te weten :D
Ik weet niet wat ze ermee willen aantonen,maar als de brand zulke hoge temperaturen heeft bereikt heb je toch meer aan een volwassen Tankautospuit,dan een armetierige brandblusser van 6ltr/kg.Maar uiteraard zal de PingQy zo,n brand wel aankunnen,alleen nog een vrijwilliger om met die PingQy de brand te gaan blusen ::) :D

Vanuit het oogpunt dat de huidige design van de brandblusser te wensen over laat,dan heeft de PingQy gelijk.Het zijn allemaal recht toe recht aan blussers.Er is in het verleden al eens geprobeert om een brandblusser een iets andere look te geven,maar die pogingen strandde dan weer op productiekosten.Aangezien die blussers bijna niet verkochten,en men toch de traditionele vormgegeven blussers beter vondt.


Doven van een vetbrand met temperatuur +450 gr C (door een Nederlandse brandweerman met 30 jaar ervaring):



Proberen doven van eenzelfde vetbrand met EN3-gecertifieerde 6G blusser:
&feature=use


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #309 Gepost op: 12 oktober 2008, 19:39:41
doven van de vetbrand met PinQY:
&feature=user