Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121033 keer)

0 gebruikers (en 68 gasten bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #360 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:09:40
En die lijkt niet op een handgranaat


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #361 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:20:11
Hier trouwens een blusser die vet en klasse A branden aan kan: http://www.optimus-brandbeveiliging.nl/vetblusser.html Waarschijnlijk een zelfde blusmiddel als de Pinqy in de blusser...  ;)

Zal je moeten ontgoochelen: je vergeet de factor herontsteking.

Jouw blussertjes kunnen misschien wel doven, maar wij steken het met plezier zonder probleem weer aan.

Kan je van ons blusmiddel niet zeggen. Uit is uit, je mag er zelf met een vlammenwerper op gaan. Uit is uit en het BLIJFT uit.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #362 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:21:40
Jongens, stel voor dat we er mee gaan stoppen voor eens en voor altijd (en nu meen ik het  ;D)

Hou ons product gewoon in de gaten en we zien wel wat de toekomst brengt.

Alvast bedankt voor de interactie en we blijven even goeie vrienden!

Groet,

PinQY


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #363 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:32:04
Zal je moeten ontgoochelen: je vergeet de factor herontsteking.

Jouw blussertjes kunnen misschien wel doven, maar wij steken het met plezier zonder probleem weer aan.

Kan je van ons blusmiddel niet zeggen. Uit is uit, je mag er zelf met een vlammenwerper op gaan. Uit is uit en het BLIJFT uit.



Van deze blussers weet ik tenminste dat ze de standaard branden uitgemaakt heeft...  ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #364 Gepost op: 12 oktober 2008, 22:49:16
1: in welke landen in europa mag je je product als 'brandblusser' verkopen en in welke landen moet je de term 'tool' (of gelijkwaardig) gebruiken?

In alle landen behalve Nederland. Andere landen maken bovendien geen belachelijk onderscheid tussen `tool`, `vuurdover`, etc.. en het woord brandblusser

2: wat is de actuele prijs van het product?;

35 euro. Overal op het Internet terug te vinden

3: waar kan ik (in NL) terecht voor controle en onderhoud van je product?

In Nederland is verkoop verboden. Dacht dat dit topic dit al duidelijk had gemaakt

4: om de hoeveel tijd moet het product gecontroleerd worden en moet er onderhoud gepleegd worden

Het toestel is PD (permanente druk), er is geen jaarlijks onderhoud nodig. (Is trouwens ook niet zoals poeder dat begint te klitten)

5: waarom stop je het 'wonder' middel niet in een groter volume en laat je de blustesten doen volgens de EN-3?

Wie zegt dat we dat niet zullen doen?

6: wat is belangrijker: een middel waarvan de bluseigenschappen onafhankelijk zijn vastgesteld of een designer product?

Essentie van gans dit topic dat aantoont dat je er nog steeds niets van begrepen hebt. Het PinQY-toestel op zichzelf is slechts een `middel` om de blusvloeistof naar buiten te krijgen. De bluseigenschappen van de blusstof overtreffen 95% van alle blussers wereldwijd verkocht. Poederblussers dus. Het onafhankelijk vastgesteld zijn van bluseigenschappen, EN3 maw, is compleet achterhaald aangezien een plantenspuit (zoals jullie het toestel PinQY noemen) met slechts 210 ml er in slaagt branden te doven waar poederblussers van meerdere KG dit niet doen. Waar ben je dan met je `onafhankelijke` bluseigenschappen. Lobbywerk van Ajax geweest 30 jaar geleden?

7: welke franse steden promoten pinqy?

Verschillende (effe google`n)

8: welke NL brandweerkorps promoot pinqy?

Mogen zij daar wel voor uit komen?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #365 Gepost op: 12 oktober 2008, 23:04:33
http://www.pinqy.com/logo.jpg


Je zou toch stoppen.... je bent ook geen man van je woord... moet ik onderstaande reactie weer aanpassen...  :-X ;)

Even samenvatten voor de aandachtige lezer:

- de gebruiksaanwijzing is niet meer te achterhalen op de site van pinqy;
- het is onduidelijk wanneer je onderhoud moet plegen aan het product en wanneer je het product moet laten controleren op zijn goede werking;
- het is onduidelijk waar in Nederland je je apparatuur kan aanbieden voor onderhoud of voor het hervullen;
- het is onduidelijk welke prijs er nu gerekend wordt voor een pinqy en wat de prijs voor hervullen is.
- het is onduidelijk of het apparaat door een keuringsinstituur op electrische branden getest is en welke minimum blusafstand je minimaal moet houden ivm electrocutie;
- het product voldoet niet aan de EN-3 serie (europese normen die gemaakt zijn om brandblussers te testen)
- het product wordt niet verkocht als brandblusser maar als 'tool' om beginnende branden te bestrijden, iets wat je ook kan doen met een plantenspuit, blusdeken of pannendeksel. Ergo: het is geen officiële brandblusser
- er zijn meerdere brandblussers die vetbranden kunnen blussen. Deze zijn wel duurder dan de Pinqy maar hebben ook een grotere inhoud (6L tov 0,21 L in een pinqy). Waarschijnschijnlijk valt het prijs verschil wel mee als je het naar dezelfde inhoud omrekend. Een pinqy (volgens het internet omdat de fabrikant geen prijs geeft) kost ongeveer 30 euro. Als je dit omrekend naar 6 L kost pinqy  857 euro....  ;) (even heel simpel omgerekend zonder naar de productiekosten van het omhulsel te kijken... :))

Pinqy kan best gebruikt worden om een beginnende brand te blussen, het werkzame blusmiddel doet het goed, maar door zijn kleine inhoud krijg je geen tweede kans als de eerste poging mislukt dat maakt hem in mijn ogen niet geschikt voor de niet getrainde consument die in een stress situatie een brand moet blussen. Juist bij een blusser die voldoet aan de europese norm EN-3 heb je bij een beginnende brand nog een 2e kans (en afhankelijk van de inhoud nog meer kansen) en kan je ook een brand die niet meer beginnend is proberen te blussen (als je eigen veiligheid dit toelaat!!!!).
Het is natuurlijk beter dan niets maar als je toch de 30 euro(?) gaat uitgeven kan je voor hetzelfde geld bij de bouwmarkt een gekeurde blusser kopen die haast 10x zoveel inhoud heeft als de Pinqy. Vanaf 60 euro heb je een blusser met 6 L inhoud (28x inhoud pinqy). Waarschijnlijk kunnen deze bouwmarkt blussers geen vet branden blussen maar voor 15 euro heb je al een blusdeken (ook bij de bouwmarkten te verkrijgen) waarmee je gewoon een pan kan afdekken als je geen passende deksel bij de hand hebt!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #366 Gepost op: 12 oktober 2008, 23:06:39
Zal je moeten ontgoochelen: je vergeet de factor herontsteking.

Jouw blussertjes kunnen misschien wel doven, maar wij steken het met plezier zonder probleem weer aan.

Kan je van ons blusmiddel niet zeggen. Uit is uit, je mag er zelf met een vlammenwerper op gaan. Uit is uit en het BLIJFT uit.


Bij gebruik van de normale vetbrandblussers leg je een dikke zuurstofdichte laag over het frituurvet.Vuur is uit,herontsteking onmogelijk.Uitgebreidt getest,en goed bevonden.Enja,met een beetje googlen kun je dat allemaal vinden mister PingQy
En ook in dat geval is uit is uit en het BLIJFT uit.

2: wat is de actuele prijs van het product?;

35 euro. Overal op het Internet terug te vinden


35 euries,dat is stevig aan de prijs.Voor 20 euro meer,heb ik een 2ltr schuimblusser,ook met sproeinozzle.Kan ik ook een electrabrand mee blussen,en ook nog eens meer zekerheid.
Want meneer PingQy,de huidige schuimblussers zijn allemaal met zo,n speciale sproeinozzle uitgerust,dus je kunt ze allemaal gebruiken op electrabranden.Zelf persoonlijk getest.
In een bejaardentehuis was er een klein binnenbrandje,waar een tafelventilator in brand stond,dat ding stond nog onder spanning.Brandje is geblust met een schuimblusser,totaal geen problemen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #367 Gepost op: 12 oktober 2008, 23:16:08
1: in welke landen in europa mag je je product als 'brandblusser' verkopen en in welke landen moet je de term 'tool' (of gelijkwaardig) gebruiken?

In alle landen behalve Nederland. Andere landen maken bovendien geen belachelijk onderscheid tussen `tool`, `vuurdover`, etc.. en het woord brandblusser


Waarom spreek je dan in het engels ook over tool en schrijf je daar niet 'pinqy is a small fire extinquisher'? Waarom wordt deze nuance dan aangebracht?

Citaat

2: wat is de actuele prijs van het product?;

35 euro. Overal op het Internet terug te vinden


Pffff eindelijk...  ;)

Citaat


3: waar kan ik (in NL) terecht voor controle en onderhoud van je product?

In Nederland is verkoop verboden. Dacht dat dit topic dit al duidelijk had gemaakt


Dus in andere landen heb je wel service punten? Wat zijn de consumenten prijzen voor onderhoud en hervulling?

Citaat

4: om de hoeveel tijd moet het product gecontroleerd worden en moet er onderhoud gepleegd worden

Het toestel is PD (permanente druk), er is geen jaarlijks onderhoud nodig. (Is trouwens ook niet zoals poeder dat begint te klitten)


Dus jij als fabrikant garandeert, zonder dat het apparaat gebruikt wordt, onbeperkte houdbaarheid van de pinqy. Dus als ik hem in mijn kast leg en over 10 jaar haal ik hem weer te voorschijn dan werkt hij nog steeds?  O0 En als hij het dan niet doet en mijn huis brand daardoor af mag ik dan de schade claim bij pinqy SA neerleggen?  ::) ::) ;) Ik hoef dus ook nooit te controleren of mijn blusmiddel niet bevroren is geweest?  ::) ::)

Citaat

5: waarom stop je het 'wonder' middel niet in een groter volume en laat je de blustesten doen volgens de EN-3?

Wie zegt dat we dat niet zullen doen?


 O0

Citaat

6: wat is belangrijker: een middel waarvan de bluseigenschappen onafhankelijk zijn vastgesteld of een designer product?

Essentie van gans dit topic dat aantoont dat je er nog steeds niets van begrepen hebt. Het PinQY-toestel op zichzelf is slechts een `middel` om de blusvloeistof naar buiten te krijgen. De bluseigenschappen van de blusstof overtreffen 95% van alle blussers wereldwijd verkocht. Poederblussers dus. Het onafhankelijk vastgesteld zijn van bluseigenschappen, EN3 maw, is compleet achterhaald aangezien een plantenspuit (zoals jullie het toestel PinQY noemen) met slechts 210 ml er in slaagt branden te doven waar poederblussers van meerdere KG dit niet doen. Waar ben je dan met je `onafhankelijke` bluseigenschappen. Lobbywerk van Ajax geweest 30 jaar geleden?


Laten we alle pagina's in dit topic weer niet over gaan doen... ;)

Citaat

7: welke franse steden promoten pinqy?

Verschillende (effe google`n)


Helaas ben ik geen belg dus mijn frans is niet optimaal... (zero..) Heb het vak op school zo snel mogelijk laten vallen...  :) Dus ik zou het op prijs stellen als jij als inwoner van een land waar Frans een officiële taal is mij hierbij zou helpen...  ;)

Citaat


8: welke NL brandweerkorps promoot pinqy?

Mogen zij daar wel voor uit komen?


Waarom niet... die demo's van die filmpjes zijn toch ook in NL gegeven... De brandweerlieden schamen zich er toch niet voor?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #368 Gepost op: 12 oktober 2008, 23:25:14
1: in welke landen in europa mag je je product als 'brandblusser' verkopen en in welke landen moet je de term 'tool' (of gelijkwaardig) gebruiken?

In alle landen behalve Nederland. Andere landen maken bovendien geen belachelijk onderscheid tussen `tool`, `vuurdover`, etc.. en het woord brandblusser

2: wat is de actuele prijs van het product?;

35 euro. Overal op het Internet terug te vinden

3: waar kan ik (in NL) terecht voor controle en onderhoud van je product?

In Nederland is verkoop verboden. Dacht dat dit topic dit al duidelijk had gemaakt

4: om de hoeveel tijd moet het product gecontroleerd worden en moet er onderhoud gepleegd worden

Het toestel is PD (permanente druk), er is geen jaarlijks onderhoud nodig. (Is trouwens ook niet zoals poeder dat begint te klitten)

5: waarom stop je het 'wonder' middel niet in een groter volume en laat je de blustesten doen volgens de EN-3?

Wie zegt dat we dat niet zullen doen?

6: wat is belangrijker: een middel waarvan de bluseigenschappen onafhankelijk zijn vastgesteld of een designer product?

Essentie van gans dit topic dat aantoont dat je er nog steeds niets van begrepen hebt. Het PinQY-toestel op zichzelf is slechts een `middel` om de blusvloeistof naar buiten te krijgen. De bluseigenschappen van de blusstof overtreffen 95% van alle blussers wereldwijd verkocht. Poederblussers dus. Het onafhankelijk vastgesteld zijn van bluseigenschappen, EN3 maw, is compleet achterhaald aangezien een plantenspuit (zoals jullie het toestel PinQY noemen) met slechts 210 ml er in slaagt branden te doven waar poederblussers van meerdere KG dit niet doen. Waar ben je dan met je `onafhankelijke` bluseigenschappen. Lobbywerk van Ajax geweest 30 jaar geleden?

7: welke franse steden promoten pinqy?

Verschillende (effe google`n)

8: welke NL brandweerkorps promoot pinqy?

Mogen zij daar wel voor uit komen?

9: Misschien nog een linkje naar de gebruiksaanwijzing??
10: hoe en door wie is vastgesteld dat je de blusser ook voor electrische branden kan gebruiken?
11: hoe zijn jullie bij de eerdere versie van de pinqy (met poeder) tot de kwalificatie in de A, B en C klassen gekomen?


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #369 Gepost op: 12 oktober 2008, 23:39:23
Leuk, leuk leuk! Was voor het weekend bang dat we hier klaar me waren, maar gelukkig zijn er weer vele pagina's leesplezier toegevoegd.
In de snelle scan die ik heb gedaan lees ik nog steeds meer van hetzelfde: PinQY zegt "ik ben geweldig, zelfs beter dan conventionele blusmiddelen", en als er dan kritische vragen over gesteld worden over waarom PinQy dan zo geweldig zou zijn of met ook maar een bierviltje onafhankelijk bewijs te komen, wordt PinQY boos, GE-NI-AAL!  :D

Zal morgen nog eens beter alles doorlezen, maar ben nu al ondersteboven van deze opmerking:
Dit forum is geen middel om ons product te promoten (zou trouwens triestige affaire zijn), maar om feedback van professionele mensen gekend met brandveiligheid te krijgen.
Bedoel je niet "...om kritische feedback weg te wuiven en inhoudelijk totaal niet in te gaan op enkele veelgestelde vragen, anders dan het posten van een e-mailadres"? ;)

Ik houdt overigens vast aan mijn eerdere stelling dat PinQy voor mij mogelijk een welkome aanvulling is op het huidige scala aan blusmiddelen, maar dan wel onderbouwd met voor mij onafhankelijk aantoonbare referenties. Maar, lieve kijkbuis kindertjes, die gaan we hier de komende zestig posts écht niet vinden... ;D

(excuses voor het sarcasme verwerkt in deze post, is lastig serieus te blijven als je dit topic volgt)