Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 120962 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #400 Gepost op: 27 juni 2010, 20:16:03
Iets in mij zegt dat er een addertje onder het gras zit, ik geloof niet dat die pinkie of hoe het ook heet zo`n brand kan blussen. Ik moet het met eigen ogen zien.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #401 Gepost op: 27 juni 2010, 20:23:56
eeuhh, één secondje.

Kijk aub naar de onderschriften bij de filmpjes.

Blussen van het groot vuur is met 'het' blusmiddel in groter blusapparaat, niet met PinQY als toestel. In PinQY zit echter wel zelfde blusmiddel.

Filmpje dient om de kracht van het blusmiddel aan te tonen.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #402 Gepost op: 27 juni 2010, 20:24:40


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #403 Gepost op: 27 juni 2010, 20:25:02
Iets in mij zegt dat er een addertje onder het gras zit, ik geloof niet dat die pinkie of hoe het ook heet zo`n brand kan blussen. Ik moet het met eigen ogen zien.
PinQY geeft duidelijk aan dat het om het blusmiddel gaat, bij deze proef met de houten balkjes. ALS bij deze proef hetzelfde blusmiddel zit, als wat in die kleine PinQytjes zitten. Dan moet ik zeggen dat het een goed blusmiddel is.
Mijn volgende vraag is, waarom niet door ontwikkelen, en dan ook zodanig ontwikkelen dat er een rijkstypekeur aan kan worden verbonden.
En dan kan de blusser gewoon de PinQY-vorm behouden, maar maak er dan een 1ltr of 2ltr blusser van.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #404 Gepost op: 27 juni 2010, 20:26:14


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #405 Gepost op: 27 juni 2010, 20:29:08
Als onderneming hebben wij op een bepaald moment begrepen dat, niettegenstaande ABC poeder een goed blusmiddel is, dit meer na- dan voordelen heeft.

Belangrijkste, bijv. bij een vetbrand: poeder heeft geen afkoelend effect.

Het nieuwe blusmiddel, 100% biologisch, heeft vnl een afkoelend effect. Vandaar dat een vetbrand, zelfs gezien kleine volume van PinQY, kan gedoofd worden.

In een aantal filmpjes hiernavolgend zal je kunnen zien dat de belangrijkste eigenschap juist het 'afkoelend' effect is. Vandaar dat, wanneer éénmaal in aanraking met het blusmiddel, het voorwerp niet meer opnieuw in brand kan vliegen.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #406 Gepost op: 27 juni 2010, 20:32:19


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #407 Gepost op: 27 juni 2010, 20:39:04
polymeer (sponsje) behandeld met blusmiddel

PinQY... New extinguishing agent (2)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #408 Gepost op: 27 juni 2010, 21:07:26
PinQY geeft duidelijk aan dat het om het blusmiddel gaat, bij deze proef met de houten balkjes. ALS bij deze proef hetzelfde blusmiddel zit, als wat in die kleine PinQytjes zitten. Dan moet ik zeggen dat het een goed blusmiddel is.
Mijn volgende vraag is, waarom niet door ontwikkelen, en dan ook zodanig ontwikkelen dat er een rijkstypekeur aan kan worden verbonden.
En dan kan de blusser gewoon de PinQY-vorm behouden, maar maak er dan een 1ltr of 2ltr blusser van.

PinQY is vanaf heden beschikbaar met dit nieuw blusmiddel. Van gewoon ABC blusapparaat 3,5 sec, zijn wij nu een blustoestel met minimaal 6 sec. bluscapciteit. De aanvraag voor EN3 is ingediend. Bij goedkeuring volgt automatisch rijkstypekeurmerk.

De 'blustijd' is goed na te gaan op de filmpjes, zoals bijv. hier:


PinQY... Extinguishing textile, no reignition possible!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #409 Gepost op: 27 juni 2010, 22:58:16
PinQY is vanaf heden beschikbaar met dit nieuw blusmiddel. Van gewoon ABC blusapparaat 3,5 sec, zijn wij nu een blustoestel met minimaal 6 sec. bluscapciteit. De aanvraag voor EN3 is ingediend. Bij goedkeuring volgt automatisch rijkstypekeurmerk.

De 'blustijd' is goed na te gaan op de filmpjes, zoals bijv. hier:


Ik ben benieuwt, goed om te zien dat jullie nu toch voor officiele certificering gaan. O0