Evenementen ambulance

Auteur Topic: Evenementen ambulance  (gelezen 19972 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

security

• Gast
Gepost op: 4 april 2007, 16:37:01
Beste mensen

tegenwoordig zie je steeds meer dat ehbo organistatie steeds meer een eigen ambulance hebben (compleet ingericht en ook de zelfde kleuren heeft als de landelijke ambulancedienst)

nu vroeg ik me zow af, mogen ehbo organistaties gewoon een complete ambulance hebben met de zelfde kleuren als de gewone ambulance.

of moeten ze aan bepaalde vergunningeisen doen ofzow en wie gaat dan over zo iets.

Ben er echt nieuwgierig ernaar geworden want op het web kon ik ook niet echt iets vinden

Bedankt!!

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2007, 16:38:51
wij hebben ze niet. maar het rode kruis hier wel. en die rijden ook mensen rond maar hebben niet al het apratuur
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Karim

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 april 2007, 16:44:15

nu vroeg ik me zow af, mogen ehbo organistaites gewoon een complete amvbulance hebben met de zelfde kleueren als de gewone ambulance.

Volgens mij mag echt niet iedereen 'n geel busje van sovam striping voorzien hoor dus ik geloof 't niet.

En daarnaast, welke organisatie's hebben dan 'n ambu die niet van echt te onderscheiden is, ik zie hoofdzakelijk witte ambu's bij 't rode kruis, duidelijk voorzien van rode kruis logo/belettering.

security

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2007, 16:54:12
bijvoorbeeld: ehbo diensten, ems, icarus, etc

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2007, 16:54:43
tilburg heeft gele karim

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2007, 17:01:16
Zijn er inderdaad wel maar die zijn wel nog van"echt"te onderscheiden hoor.
Bijvoorbeeld Service Medical en Stichting MOS hebben er maar die zie er anders uit.
Plaatjes staan op www.ambumedia.nl
Groetjes Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

security

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 4 april 2007, 18:16:46
oke dat snap ik maar
je mag toch niet zomaar personen vervoeren en met toeters en bellen mogen rijden etc

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #7 Gepost op: 4 april 2007, 18:21:40
volgens mij mogen ze alleen mensen van en naar de post brengen en alleen met mensen rijden als ze toestemmig hebben van de meldkamer. zoals bij een hardloopwedstrijd waar alle wagens al rijden en een slachttoffer toch echt naar het ziekenhuismoet vanuit de sigma tent.

security

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 april 2007, 18:22:22
oeke...maar moet ze geen vergunning hebben en waar staat zo iets dan geregistreerd?

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #9 Gepost op: 4 april 2007, 18:24:03
geen idee ik weet alleen dat ze 2 jaar geleden hebben gereden na het ziekenhuis omdat er toen erg druk was