Evenementen ambulance

Auteur Topic: Evenementen ambulance  (gelezen 19967 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 5 april 2007, 08:36:50
oke dank je wel voor deze uitleg
nu heb ik nog wel de vraag hoe krijgen deze clubs dan de vergunning en vraag ze zoiets dan gewoon aan bij de rdw ofzow?
want lijkt mij dat niet iedereen toch zow een vergunning krijgt.....

Bij de provincies, en bij ministerie. Je krijgt een vergunning niet zo maar.  De meeste clubs hebben dus ook geen vergunning voor regulier ambulance vervoer..

security

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 5 april 2007, 17:42:49
Bij de provincies, en bij ministerie. Je krijgt een vergunning niet zo maar.  De meeste clubs hebben dus ook geen vergunning voor regulier ambulance vervoer..
oke en wat hebben ze dan?
bedoel als je nouw zow landelijk club heb hoe hebben die zulke dingen dan geregeld

ambukampen

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 8 april 2007, 14:48:06

die hebben afspraken met de reguliere ambulancedienst, en als er een patiënt naar het ziekenhuis moet wordt de patiënt overgenomen door de reguliere dienst.

Ook de striping op de ambulance's zijn aan regels gebonden. Niet iedere willekeurige EHBO vereniging mag de striping zomaar gebruiken. Je moet namelijk  zijn aangewezen als doelgroep voor het gebruik van de striping. En onder de doelgroep staat de EHBO verenigingen niet.

dit wordt er geschreven op de site over  ambulance striping:
Het ontwerp is bedoeld voor de voertuigen van de ambulancediensten aan wie krachtens de Wet Ambulancevervoer vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer, alsmede voor de daartoe uitgeruste voertuigen van andere hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van de Centrale Post Ambulancevervoer als bedoeld in de Wet Ambulancevervoer, bezig houden met het verlenen van de spoedeisende hulpverlening. Het gebruik is dan ook voorbehouden aan deze doelgroep
Bron : www.ambulancestriping.nl

je kan als EHBO vereniging wel een auto aanschaffen maar je mag niet zomaar de striping er opplakken zoals die op de ambulance's zitten( al denken sommigen dat ze dat wel mogen ) ;)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 8 april 2007, 16:21:05
Ambulance voor het Rode Kruis
Het Rode Kruis in Alphen heeft woensdag als eerste vestiging van de regio een eigen ambulance gekregen. Deze werd geschonken door de ambulancedienst Hollands Midden.

De sleutel van de ambulance werd overhandigd door Pieter Haasbeek, verantwoordelijk voor het vervoer van de ambulancedienst. ,,Wij hebben dit jaar twaaf ambulances vervangen. Het Rode Kruis stond te springen om een voertuig waarmee mensen liggend vervoerd kunnen worden. Wij hebben toen besloten om deze ambulance te schenken.''

Voordat de overdracht kon plaatsvinden, werd de ambulance eerst geschikt gemaakt voor gebruik. De bestickering werd aangepast zodat de ambulance haar grootste kenmerk verloor. ,,Dat is verplicht. Het moet voor mensen duidelijk zijn dat deze auto niet meer wordt gebruikt voor 'ziekenvervoer''', aldus Pieter. Verder werd overbodige apparatuur uit de ambulance verwijderd.

Vincent Peters, vrijwilliger bij Het Rode Kruis, heeft ervoor gezorgd dat de ambulance er ook echt kwam. ,,Tot nu toe hadden we alleen een rolstoelbus. We hebben een aantal aanpassingen gemaakt zodat we ook mensen liggend kunnen vervoeren. Toch is dat technisch en voor de mensen zelf niet ideaal. Ik werk bij de ambulancedienst en heb toen gevraagd of men een wagen beschikbaar wilde stellen.''

De ambulance is bedoeld voor mensen die niet langdurig kunnen zitten en toch graag een keer de deur uit willen. ,,Wij springen in wanneer mensen geen andere manier hebben om vervoerd te worden. Dan kunnen ze ons bellen. Als ze een keer een sociaal, religieus of cultureel uitje willen maken'', vertelt Vincent. De ambulance kan door alle vestigingen van Het Rode Kruis in het gebied Hollands Midden worden gebruikt .

Bron: Alphen.cc
*leegheid*

security

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 9 april 2007, 18:13:40
oke:P
hoe zit het dan met de vergunningen hiervan?

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 9 april 2007, 18:41:22
oke:P
hoe zit het dan met de vergunningen hiervan?
Geen idee, ik zit bij RK Leiden, en ik ken ook niemand die bij het RK Alphen zit.
*leegheid*

security

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 april 2007, 00:55:04
Geen idee, ik zit bij RK Leiden, en ik ken ook niemand die bij het RK Alphen zit.
hmmm oke:)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 10 april 2007, 05:55:33
Ambulance voor het Rode Kruis
Het Rode Kruis in Alphen heeft woensdag als eerste vestiging van de regio een eigen ambulance gekregen. Deze werd geschonken door de ambulancedienst Hollands Midden.

De sleutel van de ambulance werd overhandigd door Pieter Haasbeek, verantwoordelijk voor het vervoer van de ambulancedienst. ,,Wij hebben dit jaar twaaf ambulances vervangen. Het Rode Kruis stond te springen om een voertuig waarmee mensen liggend vervoerd kunnen worden. Wij hebben toen besloten om deze ambulance te schenken.''

Voordat de overdracht kon plaatsvinden, werd de ambulance eerst geschikt gemaakt voor gebruik. De bestickering werd aangepast zodat de ambulance haar grootste kenmerk verloor. ,,Dat is verplicht. Het moet voor mensen duidelijk zijn dat deze auto niet meer wordt gebruikt voor 'ziekenvervoer''', aldus Pieter. Verder werd overbodige apparatuur uit de ambulance verwijderd.

Vincent Peters, vrijwilliger bij Het Rode Kruis, heeft ervoor gezorgd dat de ambulance er ook echt kwam. ,,Tot nu toe hadden we alleen een rolstoelbus. We hebben een aantal aanpassingen gemaakt zodat we ook mensen liggend kunnen vervoeren. Toch is dat technisch en voor de mensen zelf niet ideaal. Ik werk bij de ambulancedienst en heb toen gevraagd of men een wagen beschikbaar wilde stellen.''

De ambulance is bedoeld voor mensen die niet langdurig kunnen zitten en toch graag een keer de deur uit willen. ,,Wij springen in wanneer mensen geen andere manier hebben om vervoerd te worden. Dan kunnen ze ons bellen. Als ze een keer een sociaal, religieus of cultureel uitje willen maken'', vertelt Vincent. De ambulance kan door alle vestigingen van Het Rode Kruis in het gebied Hollands Midden worden gebruikt .

Bron: Alphen.cc

maaaaar wel t blauw laten zitten  ::)
Politie Aspirant niveau 4

Danis

• IC verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Verpleegkundige, Rode Kruis
Reactie #28 Gepost op: 10 april 2007, 10:59:12
De blauwe striping zijn de kleuren van een hulpambulance

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 13 april 2007, 21:48:31
De blauwe striping zijn de kleuren van een hulpambulance
Formeel zijn het voertuigen die niet tot de "eerste-lijns" voorrangsvoertuigen behoren.