Of Arno wel of niet voor de brandweer werkt heeft er in dit geval niets mee te maken.
Hij en anderen (pers- en brandweerfotografen) hadden gewoon de mazzel dat zij er waren voordat de politie het gebied afgrendelde.
En ik heb geen politieperskaart maar een titelperskaart van de lokale kranten.
Dat is bij dit soort incidenten over het algemeen voldoende.
Het heeft er in zoverre mee te maken dat ik mag aannemen dat de brandweerfotograaf (en dan heb ik het niet over een of andere hobbyboer met een hesje van de brandweerwinkel) ongeacht of hij er eerder of later is dan de afzetting, gewoon probleemloos het afgezette gebied inkomt. Ik heb tenminste nog nooit mee gemaakt dat dit anders was.
Indien je een titelkaart van een lokale krant hebt kan ik me voorstellen dat je terug gefloten wordt of het gebied niet inkomt. Verder heeft dit voor de brandweerfotograaf niks te maken met mazzel, maar is het gewoon zijn werk.
Aangezien je over brandweerfotografEN praat neem ik aan dat er meerdere waren en dat het hier fotografen betroffen met een zelf aangemeten titel? Van die personen die eens op een blauwe oefenavond wat foto’s hebben afgegeven op de kazerne en dan meteen denken dat ze voor het korps werken.